تکنولوژی جدید دستگاه لیزر، راهکاری برای رفع دائمی موهای زائد؟

دستگاه لیزر، سال‌هاست که مورد بحث قرار می‌گیرد. موهای زائد ناخواسته به صورت خودکار مشکل چندانی به وجود نمی‌آورد اما بانوانی که دارای موهای زائد با رنگ تیره در نقاطی مثل صورت یا گونه هستند بدون شک قصد رفع آنها را خواهند داشت. همچنین مردانی که دارای موهای زائد بسیار زیادی در پشت گردن یا روی سینه هستند نیز بدون شک دوست دارند تا آنها را نابود کنند. این مشکلات، مسائلی نوظهور نیستند اما در سالیان گذشته شیوه‌های بسیار مختلفی برای رفع موهای زائد استفاده شده است. برخی از آنها ناراحت کننده و برخی دیگر صرفا دردناک هستند.

زنان مدت زیادی از عمل دردناک الکترولیسیس استفاده می‌کردند که دهانه منافذ پوستی را بیش از پیش باز می‌کنند. واکس نیز به خصوص در برخی از نواحی بدن بسیار دردناک است و به خاطر ماندگاری پایین باید هر چند هفته تکرار شود. شیوه‌های دیگر نیز مانند شیو چندان ماندگاری زیادی ندارد. گرچه حالا زمانه تغییر کرده است. شیوه جدید و مقبول برای رفع موهای زائد با ماندگاری و عوارض جانبی بسیار کم، استفاده از دستگاه لیزر است. این عمل بسیار سریع است و می‌تواند نتایجی نسبتا دائمی داشته باشد. شاید نکته منفی در مورد درمان لیزر این باشد که نیاز به تعداد مختلف جلسات درمانی وجود دارد تا تمام موهای زائد در فاز رشد فعال مورد هدف درمان قرار گیرند. هیچ راه میان‌بر دیگری برای رفع موهای زائد وجود ندارد.

لیزر انرژی نور را به حرارتی تبدیل می‌کند. این حرارت بعدا توسط رنگدانه‌های موجود جذب شده و در نهایت فولیکول را نابود می‌کند. طبیعتا حرارت توسط رنگ‌های تیره بهتر جذب می‌شود و به همین خاطر درمان لیزر برای موهایی با رنگ تیره آسان‌تر است. موهایی با رنگ بلوند یا خاکستری اهداف مناسبی برای لیزر نیستند و نتایج مناسبی بعد از درمان ارائه نخواهند کرد. لیزر‌های IPL طیف وسیعی از نور را منتشر می‌کنند که توسط اهداف با رنگ تیره جذب می‌شوند. اگر رنگ پوست نیز تیره باشد این لیزر کار خود را به درستی انجام نخواهد داد. بهترین ترکیب پوست برای لیزر IPL، موهای تیره و پوست با رنگ روشن است تا نتیجه‌ای خوب مشاهده شود.

لیزر Nd:YAG می‌تواند از طول موج حداکثری 1064 نانومتر و لیزر دایود از طول موج 808 نانومتر استفاده می‌کنند. لیزر ND:YAG انرژی بیشتری برای نابود کردن موهای زائد استفاده می‌کند و به همین خاطر شانس به وجود آمدن عوارض جانبی در آن بیشتر است. لیزر می‌تواند به نوعی شخصی سازی شود که استفاده از آن روی تمامی رنگ‌های پوست امکان‌پذیر باشد. برای درمان لیزر بیشتر از لیزر دایود با طول موج 808 نانومتر استفاده می‌شود. این لیزر بسیار سریع و البته تاثیرگذار است.

موهای بدن در هر زمان در فاز‌های مختلفی قرار دارند. برای درمان لیزر مو باید در فاز رشد فعال باشد و به همین خاطر امکان درمان همه موها در یک منطقه در یک زمان امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر نیاز است که جلسات درمانی متعددی برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام شود. این عمل بسیار سریع است و انجام درمان روی منطقه‌ای وسیع مثل کمر تنها به بیست دقیقه زمان نیاز دارد. در هر صورت دستگاه‌های لیزر می‌توانند راهکاری نسبتا دائمی برای رفع موهای زائد را به افراد ارائه کنند. شاید در ابتدا هزینه نسبتا زیادی برای انجام این عمل نیاز باشد اما در نگاه کلی هزینه شما نسبت به شیوه‌های سنتی در طولانی مدت کاهش پیدا خواهد کرد.

https://torontosun.com/2017/02/03/new-technology-makes-hair-removal-fast-and-almost-permanent/wcm/aecdfa5c-e715-4ebf-b1e5-16dbeed949fc

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *