خرید دستگاه لیزر دست دوم : انتخابی درست یا غلط؟


برای خرید دستگاه لیزر دایود دست دوم باید به نکات مهمی توجه کرد. شاید شما هم جزو افرادی باشید که برای اولین است که قصد دارید با چنین دستگاهی کار کنید، طبیعتاً این حق را به خودتان می‌دهید تا در وهله‌ی اول با استفاده از یک دستگاه لیزر دایود دست دوم، هم عملکرد کلی این دستگاه را مورد ارزیابی قرار دهید و هم خودتان با چند و چون و چگونگی کارایی این لیزر آشنا محک بزنید. البته بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که خرید دستگاه لیزر دست دوم نمی‌تواند تصمیم درستی باشد چرا که ممکن است خیلی زود از رده خارج شود و خرج اضافه‌تری را روی دست‌مان بگذارد.

با این حال ما هم پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای کارهای حرفه‌ای نیاز به دستگاه لیزر دایود ندارید، در ابتدای امر اقدام به تهیه لیزر دایود دست دوم کنید. البته ناگفته نماند که در بسیاری از کلینیک‌ها به جهت حذف موهای زائد مراجعه کنندگان، از دستگاه‌های با کیفیت لیزر دایود دست دوم استفاده می‌شود و تا به الان نیز کوچکترین مشکلی گزارش نشده است.

[lwptoc]

امروزه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر دایود است که از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در ساخت آن استفاده شده است. اگر قصد دارید برای مصارف شخصی یا شروع کار به کلینیک زیبایی خود هزینه‌ها را کاهش دهید و برای این منظور به فکر خرید دستگاه لیزر دست دوم هستید، دست نگه دارید. ابتدا از نکات مشاوره خرید دستگاه لیزر دایود که در این مطلب ارائه کرده‌ایم استفاده نمایید تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

مهم‌ترین نکات خرید دستگاه لیزر دست دوم

اگر قصد خرید دستگاه دست دوم لیزر دایود را دارید، صرف نظر از اینکه هدف شما خرید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی است یا برای کلینیک زیبایی، باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا دستگاهی مناسب و با کیفیت مطلوب خریداری نمایید:

  • سود حاصل از کار: در مقابل هزینه‌ای که بابت تهیه دستگاه لیزر دست دوم صرف می‌کنید باید سود خوبی نیز کسب نمایید. با توجه به اینکه ممکن است این نوع دستگاه‌ها فاقد گارانتی باشند یا تعداد دفعات مورد نیاز برای تعمیرات بیشتر باشد، باید بتوانید تخمین درستی از هزینه‌ها و سود داشته باشید. به طور کلی باید ارزش خرید دستگاه لیزر دایود استفاده شده یا دست دوم، بالا باشد.
  • نوع پوست: نوع دستگاهی که خریداری می‌کنید بستگی به نوع پوست شما یا مراجعه کنندگان دارد. برای این منظور باید بررسی کنید که در شهر و منطقه شما اکثر افراد چه نوع پوستی دارند و کدام دستگاه برای آنها مناسب‌تر است. نوع پوست تحت تأثیر جنسیت، سن و قومیت نیز هست.
  • طول موج: انواع طول موج دستگاه‌های لیزر متناسب با نوع پوست هستند. به بیان دیگر اگر مراجعه کنندگان پوست روشنی دارند، خرید دستگاه لیزر الکساندرایت به صرفه‌تر از دستگاه لیزر دایود است. برای پوست‌هایتیره‌تر، دستگاه لیزر دایود مناسب‌تر است. گاهی اوقات نوع پوست مشتریان متنوع است که در این صورت طبق مقایسه لیزر الکساندرایت با لیزر دایود، انتخاب دستگاه لیزر دست دوم دایود یا فابریک در مقایسه با دستگاه الکساندرایت گزینه بهتری است.
  • سایز قسمت سر هندپیس: سایز سر هندپیس مشخص می‌کند که هر پالس لیزری چه ناحیه‌ای از پوست را پوشش می‌دهد. طبیعتا هر چقدر سایز قسمت سر هندپیس بزرگ‌تر باشد، ناحیه بزرگ‌تری را پوشش خواهد داد. به عنوان مثال برای لیزر کردن موهای زائد کمر یا پاها چنانچه سایز سر هندپیس کوچک باشد، حدود 2 ساعت طول می‌کشد. در صورتی که با هندپیس سایز بزرگ این زمان را به زیر 20 دقیقه کاهش می‌دهد.
  • هرتز: تعداد پالس‌ها در ثانیه نشان دهنده هرتز دستگاه هستند و به عبارت دیگر سرعت خروج اشعه لیزر در واحد زمان را نشان می‌دهند. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی یا کلینیک‌های زیبایی، حدود 3 پالس در هر ثانیه ساطع می‌کنند و در نتیجه اپراتور دستگاه خیلی سریع‌ترمی‌تواند حذف موهای زائد مراجعه کنندگان را به اتمام برساند.
  • تجهیزات مصرفی: برای اینکه دقیقا مشخص کنید انجام پروسه حذف موهای زائد چقدر هزینه دارد باید هزینه تجهیزات مصرفی مثل تیپ‌های یکبار مصرف، هندپیس‌های که طول عمر مشخصی دارند، فیلترها، فیبرها و غیره را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این موارد سود خالص قابل محاسبه است. به همین دلیل موقع تهیه دستگاه لیزر دست دوم باید خیلی دقت کنید و استهلاک دستگاه را بسنجید.
  • میزان کارکرد و عمر دستگاه: هر چقدر میزان کارکرد دستگاه بیشتر باشد، احتمال اینکه نیاز به تعمیرات بیشتری داشته باشد بالاتر خواهد رفت. از طرفی موقع خرید دستگاه لیزر بدن توجه داشته باشید که دستگاه هر چقدر قدیمی‌تر باشد، احتمال اینکه بتوان پشتیبانی مناسب پیدا کرد یا تکنسین حرفه‌ای که کار با این دستگاه را بلد باشد، سخت‌تر خواهد شد. دستگاه‌های قدیمی‌تر کالیبراسیون و روش‌های نگهداری سخت‌تری دارند، رابط کاربری آنها چندان جذاب نیست و کار با آنها سخت‌تر است، قدرت خنک کنندگی خوبی هم ندارند. اما با خرید دستگاه لیزر جدیدتر، خیالی آسوده خواهید داشت چرا که معایب گفته شده را ندارد و در کل ایمن‌تر است. برای تهیه دستگاه لیزر دست دوم یا کارکرده دقت کنید که از عمر دستگاه بیشتر از 3 یا 4 سال نگذشته باشد. این مسأله زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که قصد لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس را داشته باشید و به خاطر قدیمی بودن دستگاه خنک کنندگی آن کافی نباشد.
  • تأییدیه‌های سلامت: موقع خرید دستگاه لیزر دست دوم و حتی فابریک حتما به تأییدیه‌های ایمنی و سلامت دستگاه نگاه کنید. دستگاه‌هایی که معمولا ارزان قیمت هستند چنین تأییدیه‌هایی ندارند و خطرات زیادی ایجاد می‌کنند که می‌تواند مشکلات زیادی برای کلینیک شما درست کند.
  • تجهیزات جانبی: یکی دیگر از موارد و نکات مهمی که موقع تهیه دستگاه لیزر دست دوم باید به آن توجه کنید، تجهیزات جانبی است که هزینه آن با هزینه خرید دستگاه به صورت کلی اعلام می‌شود. این تجهیزات جانبی شامل دفترچه راهنمای کار با دستگاه، راهنمای تعیین پارامتر، کلیدها، چشم بند اپراتور و بیمار، سوئیچ پایی، کرایوژن، تیپ‌های درمانی، فیبرهای اضافه، هندپیس‌ها و غیره می‌باشند.
  • هزینه نصب جداگانه است یا خیر؟ معمولا هزینه نصب دستگاه جداگانه حساب می‌شود اما باز هم فاکتور خرید را چک کنید. معمولا بابت نصب دستگاه لیزر هزینه جداگانه‌ایمی‌گیرند و تکنسین حرفه‌ای آن را به طور کامل نصب و تنظیم می‌کند. این نکته برای کسانی که برای اولین بار با این دستگاه‌ها کار می‌کنند خیلی مهم است و توصیه می‌کنیم با صرف هزینه بیشتر حتما این کار را به تکنسین و نصاب حرفه‌ای شرکت سازنده یا فروشنده واگذار کنند.
  • یادگیری نحوه کار با دستگاه: پس از تهیه دستگاه لیزر دست دوم باید به فکر یادگیری نحوه کار صحیح با دستگاه باشید. هر چقدر در کار با دستگاه حرفه‌ای‌تر عمل کنید، دستگاه شما کمتر دچار خرابی خواهد شد و این کار به نوبه خود یک نوع سرمایه گذاری است. اگر هم قصد دارید از یک اپراتور مجزا استفاده کنید حتما فردی حرفه‌ای استخدام نمایید.
  • خرید از فروشگاه یا شرکتی مطمئن: پس از اینکه نوع دستگاه لیزر موهای زائد بدن را انتخاب کردید و کلیه نکات گفته شده را به خاطر سپردید، نوبت به انتخاب فروشگاه یا شرکت مطمئن برای خرید دستگاه لیزر دست دوم می‌رسد. ابتدا مطمئن شوید که شرکت یا فروشگاه مورد نظر مشاوره رایگان بابت خرید ارائه می‌کند. تیم مشاوره حرفه‌ای نشان دهنده سطح حرفه‌ای بالای شرکت یا مجموعه مورد نظر است. از طرفی حتما قیمت خرید دستگاه‌ها را با مدل فابریک و کاملا نو مقایسه کنید تا مطمئن شوید قیمت ارزان‌تری پیشنهاد می‌کنند و اختلاف قیمت منطقی باشد. حتما فروشگاه یا شرکتی را انتخاب کنید که دستگاه لیزر دست دوم را از لحاظ کیفیت و استهلاک قطعات کاملا تضمین کرده و گزارش تیم فنی و مهندسی شرکت همراه با مهر و امضاء موجود است. ضمنا مطمئن باشید که فروشگاه مدنظر دستگاه‌های قدیمی با کارکرد بالا را با قیمت پایین‌تر به شما نمی‌فروشند چون معایب آن را در نکات بالا اشاره کردیم. برای اینکه مطمئن باشید کدام نوع دستگاه IPL لیزر، دایود یا الکساندرایت برای شما مناسب‌تر است حتما از مشاوره تخصصی استفاده نمایید. به طور کلی تمام نکات گفته شده را چک کنید و تأییدیه بگیرید.

معایب انتخاب و خریداری کردن دستگاه لیزر دست دوم

در این بخش قصد داریم به شما توصیه‌هایی در مورد خرید دستگاه لیزر دست دوم داشته باشیم. شاید برای کسانی که با محدودیت بودجه روبرو هستند و یا قصد دارند برای مصارف خانگی تهیه کنند، دستگاه‌های لیزر دست دوم گزینه مناسب‌تری به نظر برسد. از طرفی احتمال اینکه بتوانید با توجه به نکات گفته شده دستگاه سالم و با کیفیت خریداری نمایید، بسیار بالاست، با این حال این کارریسک‌ها و خطرات خاص خود را دارد.

توجه به معایب خرید دستگاه‌های لیزر دست دوم به شما کمک می‌کند تصمیم بهتری بگیرید و حتی صرف هزینه بیشتر در ابتدای کار را به هزینه‌های بعدی در طولانی مدت ترجیح بدهید:

  • هزینه‌ها در طولانی مدت بیشتر می‌شوند: یکی از دلایل خرید دستگاه لیزر فابریک و نو، هزینه‌ای است که بابت گارانتی و تعهدات شرکت مبنی بر تأمین قطعات و ارائه خدمات پرداخت می‌کنید. با توجه به اینکه معمولا دستگاه لیزر دست دوم گارانتی ندارد هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد اما در طولانی مدت هزینه تعمیرات چون بر عهده خودتان هست، در کل هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید.
  • تجهیزات و قطعات مصرفی: بسیاری از شرکت‌های فروشنده دستگاه‌های لیزر دست دوم در قبال دریافت بخشی از سود سالانه شما، تجهیزات‌ها و قطعات مصرفی که پس از مدتی باید دوباره خریداری شوند را برای شما تأمین می‌کنند. این کار هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد.
  • فروش مجدد: معمولا فروش دستگاه لیزر دست دوم، مخصوصا دستگاه‌هایی که گارانتی ندارند و فاکتور خرید فابریک برای آنها موجود نیست، کار دشواری است. همین باعث می‌شود تا امکان فروشاین دستگاه‌ها و خرید دستگاه فابریک به سادگی صورت نپذیرد.

چرا دستگاه لیزر دایود دست دوم انتخاب مناسبی است؟

ویژگی‌هایی که در این دستگاه لیزر دایود دست دوم  قرار داده شده است آنقدر با کیفیت کار شده‌اند که حتی بعد از چندین سال استفاده کماکان می‌توان روی عمکرد مناسب آن حساب باز کرد. هندپیس بسیار قدرتمندی که در لیزر دایود بکار گرفته شده است به قدری مناسب است که حتی در اثر چندین سال تماس با موهای زائد کارایی‌اش را از دست نمی‌دهد. همچنین سیستمی که بعنوان خنک کننده در این دستگاه در نظر گرفته شده است، به نسبت سایر سیستم‌های خنک کننده‌ی دیگر از عملکرد بهتری برخوردار است، لذا می‌توان امیدوار بود که برای مدت‌ها کار، بدون پیش آمدن کوچکترین مشکل به کار خود ادامه دهد.

در نظر داشته باشید که دستگاه لیزر دایود دست دوم به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن برای طیف وسیعی از پوست‌ها بیشتر مورد توجه علاقمندان به حذف موهای زائد قرار گرفته است و این موضوع به دلیل مهمی برای بکارگیری از این دستگاه در سال‌های متمادی تبدیل شده است.

مرکز فروش دستگاه لیزر دایود دست دوم

حال شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که از چه طریقی می‌توان دستگاه لیزر دایود دست دوم را تهیه کرد. در نظر داشته باشید که شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما باید در نظر داشت که اعتبار یک شرکت می‌تواند خیال خریداران را در هنگام خرید این‌گونه دستگاه‌ها راحت کند. از جمله شرکت‌هایی که در این زمینه توانسته است رضایت حداکثری خریداران و کلینیک‌های پوست و مو را جلب کند محصولات شرکت طاهر تاج مادر است.

این شرکت با دارا بودن یک تیم تخصصی چندین سال است که به ارائه خدمات این‌چنینی مشغول است. ضمن اینکه شرکت طاهر تاج مادر در اکثر شهرهای ایران دارای نمایندگی است مانند شرکت طاهر تاج مادر تا افرادی که نیاز به چنین دستگاه‌های لیزری دارند با راحتی بیشتری بتوانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

سخن پایانی

در هر حال اگر نیاز به لیزر دایود دست دوم دارید، توصیه می‌کنیم که با راه‌های ارتباطی که قرار داده‌ایم با مدیریت و مسئولین شرکت پیشگاه لیزر در تماس باشید تا به نحو احسنت شما را در خرید این دستگاه راهنمایی کنند. ناگفته نماند که مزیت‌های استفاده از شرکت طاهر تاج مادر به جهت خرید دستگاه لیزر دایود در دو بند مهم خلاصه می‌شود:

  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش 10 ساله محصولات
  • گارانتی یک‌ساله تمامی محصولات لیزر

همچنین گفتی است که ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید دستگاه لیزر دایود دست دوم یکی دیگر از کارهای حرفه‌ای این تیم تخصصی می‌باشد.

سؤالات متداول

  • خرید دستگاه لیزر دست دوم مقرون به صرفه است؟ بسته به بودجه و هدفی که دارید شاید بهترین گزینه باشد. با این حال در نظر داشته باشید که معایب خاص خود را دارد.
  • دستگاه لیزر دست دوم حداکثر باید چند سال کارکرد داشته باشد؟ معمولا دستگاه‌هایی که بیشتر از 3 تا 4 سال از کارکرد آن نگذشته، انتخاب بهتری هستند.
  • کدام شرکت یا فروشگاه‌ها گزینه مناسبی برای خرید دستگاه لیزر دست دوم هستند؟ مراکزی که مشاوره رایگان در اختیار می‌گذارند، تیم فنی و مهندسی آنها کیفیت دستگاه را تأیید کرده و بابت فروش دستگاه‌های خیلی قدیمی پول کمتری از شما نمی‌گیرند گزینه مناسبی هستند.
  • خرید کدام دستگاه لیزر دست دوم مناسب‌تر است؟ انتخاب نوع دستگاه لیزر مثل لیزر دایود، الکساندرایت و یا IPL بستگی به هدف شما و مراجعه کنندگان دارد. امروزه دستگاه لیزر دایود به دلیل برخورداری از تکنولوژی جدیدتر گزینه مناسب‌تری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *