رفع موهای زائد: فوائد، عوارض جانبی و هزینه‌ها

رفع موهای زائد: فوائد، عوارض جانبی و هزینه‌ها

رفع موهای زائد: فوائد، عوارض جانبی و هزینه‌ها


 

اگر از شیو کردن، واکس یا دیگر شیوه‌های سنتی رفع موهای زائد راضی نیستید بدون شک عمل لیزر می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد. عمل با دستگاه لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد یکی از عمل‌های زیبایی بسیار محبوب است که از نور لیزر متمرکز شده برای نابود کردن فولیکول است. رنگدانه‌های فولیکول این نور را جذب کرده و در نهایت باعث نابودی مو‌های زائد خواهد شد.

 

فوائد استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد

لیزر‌های برای رفع موهای ناخواسته روی صورت، پا، دست، زیر بقل و تقریبا تمام نقاط بدن مناسب است. از فوائد لیزر می‌تواند به نکات زیر اشاره کرد:

 

دقت:  لیزر به صورت انتخاب موهایی با رنگ تیره و ضخامت بالا را انتخاب کرده و به بافت و پوست اطراف آسیبی وارد نخواهد کرد.

 

سرعت: هر پالس از لیزر در کسری از ثانیه می‌تواند تعداد زیادی از موهای زائد را تحت درمان قرار دهد. تقریبا می‌توان گفت که لیزر می‌تواند در هر ثاینه مساحتی در اندازه یک سکه را تحت درمان قرار دهد. مناطق کوچکی مثل پشت لب که سطح مقطع کوچکی دارند کمتر از یک دقیقه درمان خواهند شد. مناطق بزرگ در بدن مثل کمر یا پاها نیز در زمانی مثل یک ساعت درمان خواهند شد.

 

قابلیت پیش‌بینی: بسیاری از بیماران تجربه رفع کامل موهای زائد را صرفا با سه تا هفت جلسه خواهند داشت.

 

چگونه برای عمل لیزر آماده شویم؟

عمل لیزر چیزی بیشتر از صرفا تاباندن لیزر روی سطح پوست است. این فرآیند یک عمل پزشکی است که برای انجام آن حتما باید تمرین‌های خاصی انجام داد تا ریسک‌های موجود تا حد زیادی کاهش پیدا کنند. قبل از انجام عمل لیزر، بهتر است که حتما از تخصص پزشک معالج اطمینان پیدا کنید تا با خیال راحت‌تر عمل را انجام دهید. بسته به نوع لیزر و منبع نور مورد استفاده پزشک و بیمار شاید نیاز به استفاده از عینک مخصوص داشته باشند. بهتر است که برای امنیت بیشتر از ژل خنک کننده و یا دستگاه خنک کننده سطح پوست در حین درمان استفاده شود. این مورد باعث می‌شود تا لیزر راحت‌تر به سطح پوست نفوذ کند. وقتی عمل انجام شد می‌توانید برای نگه‌داری بهتر از بسته‌های یخ و یا کرم‌های ضد التهاب استفاده کنید تا شاهد عوارض جانبی نباشید. بهتر است که جلسه بعدی عمل چهار تا شش جلسه بعد انجام شود. عمل لیزر با استفاده از دستگاه  لیزر دایود تا زمانی که نتیجه مناسب پدیدار شود ادامه پیدا خواهد کرد.

 

بهبود و ریسک‌ها

برای یک یا دو روز بعد از درمان، محلی از پوست که لیزر روی آن استفاده شده حسی مانند آفتاب سوختگی خواهد داشت. کمپرس سرد و مرطوب کردن می‌تواند به حسی بهتر برای شما کمک کند. اگر از درمان لیزر در صورت خود استفاده کردید، می‌توانید روز بعد از آرایش استفاده کنید به شرطی که تاول در ناحیه درمان شده مشاهده نشود. در طی یک ماه آینده بعد از عمل، موهای تحت درمان ریزش خواهند داشت. در یک ماه بعد از انجام عمل حتما در طول روز از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید تا از ایجاد تغییر رنگ در سطح پوست جلوگیری کنید. ایجاد تاول در سطح پوست بعد از انجام عمل لیزر بسیار نادر است اما این احتمال در افرادی که دارای پوست با رنگ تیره هستند افزایش پیدا می‌کند. از دیگر عوارض جانبی می‌توان به تورم، قرمزی سطح پوست و در نهایت اسکار اشاره کرد. اسکار و البته تغییر رنگ پوست در درمان لیزر امری بسیار نادر است.

 

هزینه‌های مربوط به انجام عمل لیزر

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط انجمن جراحان پلاستیک کشور آمریکا، میانگین هزینه مربوط به هر جلسه از درمان لیزر در حدود 235 دلار است. هزینه‌ها بسیار متفاوت است و بر اساس فاکتور‌های زیر محاسبه می‌شود:

  • اندازه سطح مقطع حل تحت درمان و زمان مورد نیاز برای درمان
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان
  • انجام عمل توسط افراد مختلف مثل دکتر یا متخصص می‌تواند هزینه‌های متفاوتی را به همراه داشته باشد
  • کلینیکی که عمل در آن انجام می‌شود.

بهتر است قبل از انجام عمل همیشه برای رسیدن به بهترین نتیجه و هزینه‌های مناسب به متخصص مراجعه کنید تا با استفاده از لیزر هماهنگ با پوست شما عملی مناسب را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *