لیزر موهای زائد بدن در فصل های مختلف

برای لیزر موهای زائد شرایط خاصی باید مهیا باشد. بعنوان مثال یکی از این شرایط مهم، آمادگی بدن بیمار است. در واقع بدن متقاضی لیزر باید تمیز باشد و حدالامکان یک روز قبل از انجام لیزر، باید موهای زائد بدن با استفاده از وسیله‌های کوتاه کننده مو مانند ژیلت یا تیغ کوتاه شده باشد. البته موارد بسیار مهم‌تری نیز وجود دارد که عدم توجه به آنها ممکن است عوارض بعد از انجام لیزر را افزایش دهد. اما ما در این مطلب قصد داریم به یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان لیزر پاسخ دهیم و این سوال این است: انجام لیزر بدن به جهت پاک‌سازی پوست در چه فصلی مناسب‌تر است و همینطور عوارض ایجاد شده بر روی پوست در کدام فصل کمتر خواهد بود؟!

درست شد! تحقیقات نشان داده است که انجام عمل لیزر با دستگاه لیزر دایود می‌تواند در فصول مختلف متفاوت عمل کند. دلیل این امر را باید در نوع پوست‌ افراد و همچنین رنگ‌های متفاوت‌ آنها جست. البته ما در این مقاله قصد نداریم در خصوص برتری هر یک از فصل‌ها نسبت به دیگری در خصوص انجام عمل لیزر صحبت کنیم. اما به طور مشخص و کاملاً مجزا درباره خصوصیات هر یک از فصول برای انجام عمل لیزر بحث خواهیم کرد و نتیجه را به عهده خودتان واگذار خواهیم کرد. اجازه دهید که با فصل زمستان شروع کنیم!

فصل زمستان و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

فصل زمستان و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد
فصل زمستان و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

ابتدا به این مسئله اشاره خواهیم کرد که پوست‌ها در فصل زمستان دارای چه شرایطی هستند و سپس متذکر می‌شویم که چرا لیزر کردن موهای زائد در فصل زمستان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

  • با توجه به سردی هوا در روز‌های زمستان، رنگ پوست کم‌رنگ‌تر از فصول دیگر است. در واقع می‌توان گفت که اکثر نوع‌ پوست‌ها بر اثر هوای سرد رنگ‌پریده می‌شوند. حتی در بعضی از افراد، موها رنگ تیره‌تری به خود می‌گیرند.

در این شرایط انجام عمل لیزر بهتر است چرا که عملکرد دستگاه‌های لیزر بر روی این‌گونه پوست‌ها افزایش می‌یابد. ضمن اینکه در نظر داشته باشید که بعد از لیزر موهای بدن کمتر باید در معرض نور خورشید باشید و از آنجایی که هوا ابری است، با خیال راحت‌تری می‌توانید بیرون بروید و این موضوع عوارض احتمالی لیزر مانند سوختگی را کاهش می‌دهد.

  • همانطور که می‌دانید در زمستان‌ها انقباض اندام‌ها بیشتر از دیگر فصول است و این امر به خنک شدن بدن کمک زیادی می‌کند. در نتیجه زمانی که عمل لیزر مو آغاز می‌شود متقاضی، درد کمتری را تجربه می‌کند. در نظر داشته باشید که یکی از عوارض اکثر دستگاه‌های لیزر ایجاد درد در حین و یا بعد از لیزر است که بیماران می‌توانند در فصل زمستان شرایط را برای انجام لیزر بهتر کنند.

دلیل دیگر مفید بودن لیزر در فصل زمستان این است که اگر دارای فرزند باشید، مجبور خواهید بود تا او را سرگرم کنید و شاید زمان کافی برای رسیدگی به امور شخصی خود نداشته باشید. اما در زمستان که فرزندان‌تان به مدرسه می‌روند، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا بدون کمترین دغدغه به لیزر موهای زائد بپردازید.

فصل بهار و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

فصل بهار و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد
فصل بهار و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

با توجه به اینکه فصل بهار در امتداد فصل زمستان قرار دارد نوید این را به متقاضیان لیزر می‌دهد که استفاده از دستگاه‌های لیزر می‌تواند با کمترین مشکل برای پوست همراه باشد. یکی از مسائلی که در این فصل بیشتر مورد توجه است، آب و هوای متعدل آن است که در واقع می‌توان گفت که خبری از خورشید سوزان در این فصل نیست و گرمای متعادل در روزهای بهاری بیشتر به چشم می‌آید. لذا همانطور که در قسمت قبل عنوان کردیم، برای انجام لیزر باید بدن‌تان را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و با توجه به اینکه در فصل بهار خورشید سوزاننده‌ای نداریم، احتمال ایجاد عوارض لیزر مو بسیار کاهش می‌یابد.

موضوع بعدی که افراد مختلف را به انجام لیزر مو در فصل بهار ترغیب می‌کند، آماده شدن برای فصل تابستان است چرا که استفاده از استخر، حمام آفتاب یا برنزه کردن و غیره در این فصل به کرات اتفاق می‌افتد و طبیعتاً بدن افراد باید عاری از هر گونه موی زائد باشد. لذا استفاده از هر گونه دستگاه لیزر در فصل بهار برای پوست‌ با نوع و رنگ‌های مختلف بلامانع است هر چند اگر مشاهده کرده‌اید که در بعضی از روز‌ها هوا به شدت گرم شده است، می‌توانید تا خنک شدن دوباره آن صبر کرده و سپس اقدام به لیزر موهای بدن کنید.

فصل تابستان و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

فصل تابستان و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد
فصل تابستان و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

فصل تابستان از جمله فصل‌هایی است که اکثر پزشکان پوست و مو، لیزر موهای زائد بدن را منع کرده‌اند. البته اگر یک‌سری موارد احتیاطی رعایت شود، لیزر در این فصل نیز مشکلات آنچنانی نخواهد داشت. بعنوان مثال به دلیل اینکه فصل تابستان بسیار گرم و طبیعتاً در معرض نور خورشید قرار خواهید گرفت، احتمال اینکه لیزر موهای زائد به نحو رضایت بخشی انجام نشود، وجود دارد. در واقع زمانی که نور خورشید به پوست‌تان می‌تابد، ممکن است آفتاب سوخته شوید ولو با شدت پایین که این امر در هنگام انجام عمل لیزر خطر آفرین خواهد بود. در نظر بگیرید زمانی که بیش از اندازه در زیر نور خورشید قرار می‌گیرید، پوست‌تان اقدام به تولید ملانین بیشتری خواهد کرد که نیاز طبیعی پوست نخواهد بود و این موضوع ممکن است سبب سوختگی و ایجاد دیگر بیماری‌های پوستی بعد از انجام عمل لیزر شود.

با این حال نمی‌خواهیم شما را از انجام لیزر موهای زائد بدن در این فصل بترسانیم؛ چه بسا اگر بعضی از موارد احتیاطی مانند زیر نور خورشید قرار نگرفتن را به خوبی رعایت کنید، بتوانید بدون کمترین مشکلی به حذف موهای زائد بدن بپردازید. دقت کنید که علاوه بر لیزر موهای زائد، انجام کارهای دیگری که توسط لیزر در فصل تابستان انجام می‌شود نیز باید با احتیاط بیشتری انجام شود. بعنوان مثال اگر می‌خواهید خالکوبی روی بدن‌تان را پاک کنید و یا قصد لایه برداری پوست با استفاده از دستگاه لیزر دارید، بهتر است که:

– اولاً: در فصل‌های دیگری این کار را انجام دهید.

دوماً: اگر مجبور به این کار هستید، قبل از هر چیزی دستورات پزشک معالج را برای محافظت از پوست خود در نظر بگیرید.

فصل پاییز و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

فصل پاییز و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد
فصل پاییز و استفاده از دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد

از پاییز بعنوان بهترین فصل برای استفاده از دستگاه‌های لیزر یاد می‌شود، حال می‌خواهد لیزر موهای زائد و یا هر گونه استفاده‌ی دیگر از این دستگاه باشد. دمای هوا در این فصل بسیار عالی است چرا که نه گرم است و نه سرد. در این صورت لیزر موهای زائد با با نتایج شگفت انگیزی همراه خواهد بود. همچنین عوارضی که در فصول دیگر بعد از انجام لیزر رخ می‌دهد کمتر در این فصل اتفاق می‌افتد چرا که وضعیت بدنی افراد در این فصل از آمادگی بیشتری برای دریافت نور اشعه لیزر برای حذف موهای زائد برخوردار است.

حتماً می‌دانید که درد و کبودی و حتی سوختگی از عوارض بسیار مهم است انجام لیزر هستند که در بیشتر مواقع اتفاق می‌افتند اما اگر لیزر را در فصل پاییز انجام دهید احتمال رخ دادن چنین عوارضی به پایین‌ترین حد ممکن خواهد رسید. در نظر بگیرید که دستگاه‌های لیزر مختلفی وجود دارد که هر کدام عملکرد متفاوتی را بر روی پوست خواهند گذاشت از جمله دستگاه‌هایی که در فصل پاییز بهترین عملکرد را از خود بر جای خواهد گذاشت، دستگاه لیزر دایود است. لذا اگر در این فصل اقدام به لیزر می‌کنید از پزشک معالج خود بخواهید که از این دستگاه برای حذف موهای زائد بدن‌تان استفاده کند. هر چند تصمیم نهایی در این خصوص با متخصص پست و مو خواهد بود لذا اصرار بی‌جهت بر انتخاب این دستگاه برای این منظور نداشته باشید.

جمع‌بندی

به طور کلی همه‌ی افراد با رنگ پوست‌های مختلف می‌توانند در هر فصل به استفاده از دستگاه‌های لیزر به جهت پاک‌سازی پوست بپردازند اما نکته‌ی مهم رعایت موارد احتیاطی، خصوصاً در فصل تابستان است که پوست‌تان دچار مشکل نشود. حال سوال اینجاست که با توجه به موارد گفته شده ترجیح می‌دهید که در کدام فصل از دستگاه‌های لیزر استفاده کنید؟ به طور حتم سلامتی پوست‌تان برایتان از هر چیزی با اهمیت‌تر خواهد بود.

البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که دستگاه‌های لیزر مو که به تازگی تولید شده‌اند، دارای استانداردها بسیار خوبی هستند و شاید حتی اگر موارد احتیاطی قبل از انجام لیزر را فراموش کنید، دچار مشکل خاصی نشوید. در هر صورت پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام لیزر موهای زائد چند مورد را به خوبی بررسی کنید:

– تجربه پزشک معالج در استفاده از دستگاه‌های مختلف لیزر مو

– تحقیق در خصوص کلینیک پوست و مو مورد استفاده

– تحقیق در خصوص دستگاه مورد استفاده به جهت حذف موهای زائد

– در نظر گرفتن فصل انتخابی‌تان به جهت پاک‌سازی پوست

– نیاز بدن‌تان به استفاده حتمی دستگاه‌های لیزر مو

– بررسی بیماری‌های پوستی شایع

حال اگر از ما پیشنهادی درباره انتخاب فصل مناسب برای استفاده از دستگاه‌های لیزر می‌خواهید، با توجه به مطالبی که عرض شد می‌توانیم بگوییم که برای انجام لیزر موهای زائد انتخاب فصل پاییز یا زمستان بیشتر به سودتان خواهد بود. چرا که این دو فصل با شرایطی که دارند به خوبی می‌توانند بهترین نتیجه را نصیبتان کنند و همینطور از آسیب‌های جدی بر پوست‌تان جلوگیری خواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *