معرفی دستگاه IPL SHR

معرفی دستگاه IPL SHR

معرفی دستگاه IPL SHR


محبث رفع موهای زائد بدن مسئله جدیدی برای افرادی که به زیبایی ظاهری و نظافت بدن خود اهمیت می‌دهند نخواهد بود. البته در طول سالیان مختلف شیوه‌های بسیار متفاوتی برای رفع موهای زائد به بازار ارائه شده است که هر کدام از آنها دارای نقاط مثبت و منفی مختص به خود هستند. شاید در میان این شیوه‌ها با اصلاح (شیو)، واکس، کرم‌های مو بر و لیزر‌های IPL آشنا باشید. در میان تمام این روش‌ها IPL ماندگاری بسیار بیشتری خواهد داشت چون در واقع باعث سوختن ریشه مو می‌شود و از رشد دوباره آن جلوگیری می‌کند. حالا محصولی بهتر در این زمینه ارائه شده است.

IPL SHR چیست و چگونه به رفع مو‌های زائد کمک می‌کند؟

سازندگان دستگاه SHR (Super Hair Removal) مدعی هستند که این شیوه بهترین راه برای رفع مو‌های زائد بدن است. IPL SHR یک متود جدید و انقلابی در زمینه رفع مو‌های زائد بدن است که در واقع با کمترین درد و عوارض جانبی انجام می‌شود. در مقام مقایسه با شیوه‌های قدیمی‌تر لیزر، SHR می‌تواند بسیار سریع‌تر و بدون درد عمل کند و در نهایت نیز کاربر نتایج درمان را بسیار سریع‌تر مشاهده می‌کند.

دستگاه‌های IPL SHR دارای تفاوت‌هایی نسبت به نسل قدیمی‌تر IPL هستند. در شیوه درمانی IPL از یک نور با انرژی بالا استفاده می‌شد که ملانین مو را تحت تاثیر قرار می‌داد و روی مو‌هایی با رنگ تاریک تاثیر بیشتری داشت. این شیوه باعث می‌شد که افرادی با رنگ پوست تاریک یا افرادی که دارای ملانین بیشتری بودند جلسات درمانی نه چندان خوشایندی را تجربه کنند. این مشکل بدین خاطر به وجود می‌آید که افراد با رنگ پوست تیره انرژی و گرمای بیشتری را به بدن خود جذب می‌کنند.

در سمت مقابل IPL SHR از منبع انرژی استفاده کمتری می‌کند اما با فرکانس بیشتر تا مشکل گرم شدن بیش از حد پوست رخ ندهد. باید گفت که در این شیوه نوین، فقط پنجاه درصد انرژی روی ملانین متمرکز خواهد بود که باعث می‌شود موهای زائد رنگ خود را از دست بدهند و دیگر زبر و زمخت نباشند. بدین ترتیب موهای زائد زمخت و آنهایی که چندان زبر نیستند به یک میزان تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و در نهایت کاربر شاهد رفع مو‌های زائد به شیوه دائمی‌تر است. در کنار نکات اشاره شده باید گفت که به خاطر سطح انرژی کمتر وارد شده به پوست، بعد از انجام هر جلسه بسیار کمتر شاهد عوارض جانبی خواهیم بود و همین باعث می‌شود که IPL SHR شیوه‌ای بسیار مناسب برای همه افراد از هر نوع پوست و مو باشد. اهمیتی ندارد که رنگ پوست بیمار تیره یا روشن است. حتی افرادی که پوست بسیار حساسی دارند می‌توانند با خیالی نسبتا راحت به استفاده از شیوه‌های درمانی IPL SHR بپردازند. این روش تقریبا هیچ دردی را برای کاربر به همراه نخواهد داشت.

 

قبل و بعد از استفاده دستگاه IPL SHR
قبل و بعد از استفاده دستگاه IPL SHR
معرفی دستگاه IPL SHR
معرفی دستگاه IPL SHR

 

در این شیوه درمانی، کاربر تجربه بسیار بهتری را خواهد داشت. کاربر گرمای بسیار کمی را به خاطر تابیده شدن نور روی پوست در حین درمان حس می‌کند. این نور فولیکول مو را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد و از جلوگیری مجدد مو زائد جلوگیری می‌کند در حالی که به بافت‌های اطراف هیچ آسیبی نخواهد زد. برای بهتر شدن تجربه حتی دستگاه‌های خنک سازی پوست نیز در IPL SHR استفاده می‌شود تا از سوختگی احتمالی و ایجاد درد جلوگیری کند.

شیوه‌های رفع مو‌های زائد به صورت کلی اگر باعث راحتی کاربر شوند، مقبولیت را نیز به همراه خواهند داشت. اگر فردی با یک شیوه رفع مو‌های زائد راحتی را حس کند قطعا به انجام دوباره آن علاقه خواهد داشت. IPL SHR یکی از شیوه‌های بسیار خوب برای رفع موهای زائد است که کمترین مشکل را برای پوست به وجود خواهد آورد. یکی دیگر از مزیت‌های این شیوه درمانی، رفع دائم موهای زائد است. بر اساس جذب طول موج خاص انرژی نور که از طریق دستگاه به سطح پوست تابیده می‌شود، قسمت مورد نظر از بدن قابلیت رشد دوباره مو را از دست می‌دهد. در حالی که شاید می‌توان گفت که هیچ شیوه رفع مو زائد دائمی نیست اما SHR می‌تواند تا مدت بسیار زیادی موهای زائد بدن موهای بیمار را برطرف کند.

 

نکاتی که قبل از درمان باید به آنها توجه شود

برای رسیدن به بهترین نتیجه در این شیوه باید به نکاتی قبل از شروع درمان توجه کنید. بسته به نقطه‌ای از بدن که قصد دارید لیزر را روی آن انجام دهید، پیشنهاد می‌شود که بیمار شش الی ده جلسه درمانی را در بازه زمانی یک ماهه تجربه کند. این مقدار باعث می‌شود که مو‌های زائد در سر زمان برای رشد مجدد مورد هدف قرار بگیرند. با اتمام دوره درمانی ممکن است که برخی از افراد برای رسیدن به بهترین نتیجه به افزایش طول دوره درمان به شش تا هشت هفته نیاز داشته باشند تا چرخه رشد دوباره مو‌های زائد با تاخیر مواجه شود. از این شیوه درمانی می‌توان در همه نقاط بدن استفاده کرد و محدودیت زیادی به جز اطراف چشم وجود ندارد.

سوالات متداول

سوالات زیادی در مورد استفاده از IPL SHR و دستگاه لیزر دایود به وجود می‌آید که مهم‌ترین آنها بدون شک امن بودن است. در حال حاضر این شیوه یکی از محبوب‌ترین روش‌های رفع موهای زائد بدن است. این فرآیند درمانی بسیار امن و موثر است که می‌تواند رشد مو‌های زائد را تا مدت زیادی با تاخیر مواجه کند. به خاطر شیوه بسیار خاص پیاده سازی که قبلا به آن اشاره شده است امکان به وجود آمدن عوارض جانبی مانند آسیب به پوست نیز تا حد بسیار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. سوال دومی که شاید برای بسیاری از کاربران مطرح باشد رشد مجدد مو باشد. مو‌های زائد در حال رشد که توسط SHR تحت درمان قرار گرفتند نباید دوباره رشد کنند چون فولیکول آنها آسیب دیده است. موهای زائدی که در حال رشد نبوده‌اند در طول درمان تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند و ممکن است دوباره رشد کنند. چندان غیر عادی نیست که برای برخی از بیماران فرایند کامل درمان تا دو سال به طول بیانجامد. نکته بسیار خوب در مورد IPL SHR این است که هیچ نیازی به استراحت بعد از انجام عمل نیست و کاربر می‌تواند بدون نیاز به مرخصی از محل کار، به انجام این عمل بپردازد.

یکی دیگر از سوالاتی که شاید برای بسیاری از کاربران مطرح باشد، تعداد نسبتا زیاد جلسات درمانی است. در پاسخ به این سوال باید گفت که رشد مو در چهار فاز مختلف انجام می‌شود. رشد اولیه، رشد فعال، پسرفت و استراحت چهار فاز کلی چرخه رشد مو در بدن انسان است. لیزر مو فقط روی موهای زائدی تاثیر می‌گذارد که در مرحله رشد فعال قرار دارند. به همین خاطر جلسات مختلف درمانی در نظر گرفته می‌شود تا تمام مو زائد در ناحیه مورد نظر برطرف شود.

قبل از شروع درمان توسط IPL SHR بهتر است که که در مقابل نور آفتاب قرار نگیرید. این مقدار توسط پزشکان دو هفته در نظر گرفته شده است. همچنین بهتر است تا چند مدت قبل از انجام این عمل، از برخی شیوه‌های رفع موهای زائد مثل واکس، بلیچ و یا کندن مو استفاده نکنید. بعد از اتمام هر جلسه درمانی ممکن است در بخش مد نظر در بدن شاهد قرمزی پوست باشید که بعد از چند دقیقه برطرف می‌شود. مو‌ها روی بدن خواهند ماند و آنهایی که تحت تاثیر درمان قرار گرفتند طی دو هفته آینده از بدن جدا خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *