مقایسه اجمالی واکس و دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

Waxing Vs. Laser Hair Removal

Waxing Vs. Laser Hair Removal


استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد به یکی از دغدغه‌های افرادی که با موهای زائد بدن مشکل دارند تبدیل شده است. شیوه‌ای سنتی و مقبول برای رفع موهای زائد شامل شیو، واکس و استفاده از کرم‌های موبر هستند. دو نوع از شیوه‌های رفع موهای زائد دائمی در نظر گرفته می‌شوند که شامل لیزر و الکترولیسیس هستند. این دو شیوه به این خاطر دائمی در نظر گرفته می‌شوند چون فرد بعد از استفاده از آنها تا مدت زیادی نیاز به رفع موهای زائد ندارد. شیوه‌های سنتی با فواصل بسیار کم نیاز به تکرار دارند. در این مقاله

واکس موهای زائد را با اعمال ماده‌ای چسبناک به پوست، از ریشه جدا می‌کند. رشد موهای زائد به صورت مجدد دو هفته بعد آغاز خواهد شد. در عمل لیزر البته حرارت باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو نابود شده و در نهایت رشد مجدد مو انجام نشود. در حالی که دستگاه لیزر به عنوان شیوه دائمی رفع موهای زائد در نظر گرفته می‌شود اما گاها پیش می‌آید که مو دوباره رشد می‌کند.

مقایسه اجمالی واکس و دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد
مقایسه اجمالی واکس و دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

نتایج

واکس باعث می‌شود که سطح پوست تا حداکثر دو هفته نرم باشد. موهای زائد که دوباره رشد می‌کنند بسیار نرم‌تر خواهد بود. البته لیزر باعث می‌شود تا سطح پوست برای مدت بسیار زیادی عاری از موهای زائد و نرم باشد. فاصله مد نظر برای هر فرد متفاوت است اما بیشتر بیماران به جلسات درمانی نگهداری هر شش ماه نیاز دارند. موهای رشد کرده بعد از انجام لیزر بسیار نازک، نرم و البته با رنگ روشن‌تر خواهند بود.

دسترسی

طبیعی است که دسترسی به واکس، نسبت به دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد آسان‌تر است. بسیاری از سالن‌های زیبایی سرویس واکس را به مشتریان خود ارائه می‌کنند و می‌توانید در هر شهری به آن دسترسی داشته باشید. البته کیت‌های خانگی واکس نیز وجود دارد که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. در سمت مقابل استفاده از دستگاه لیزر باید حتما توسط یک متخصص با مدرک معتبر انجام شود که تجربه زیادی نیز داشته باشد. این مجموعه‌ها معمولا در شهر‌های بزرگتر پیدا می‌شوند و به همین خاطر باید گفت که دسترسی به لیزر برای رفع موهای زائد چندان آسان نیست.

هزینه

انجام هر جلسه واکس برای رفع موهای زائد بسیار کم است. البته باید اشاره کرد که با در نظر گرفتن مدت زمان زیاد این هزینه می‌تواند نسبت به لیزر بیشتر باشد. به صورت میانگین و اطلاعات ارائه شده توسط موسسه آمریکایی جراحی پلاستیک، هر جلسه لیزر چیزی در حدود 400 دلار هزینه دارد. در کنار آن برای رسیدن به نتیجه مناسب باید چندین جلسه نگه‌داری را در برنامه خود قرار دهید. در نهایت با همه این هزینه‌ها مبلغ واکس در نگاه کلی نسبت به لیزر بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال انجام واکس برای یک فرد در طول عمر چیزی در حدود 23 هزار دلار هزینه دارد.

مشکلات و عوارض جانبی

مشکلات و عوارض جانبی واکس شامل سوختگی، پوسته شدن پوست، کبودی، رشد موهای داخلی، عفونت پوست و درد بسیار زیاد در منطقه واکس شده است. عوارض جانبی لیزر نیز شامل حساسیت، پوسته شدن پوست، تغییر رنگ، تاول، اسکار و تغییر در بافت پوست است. هر کدام از این شیوه‌ها عوارض جانبی خود را دارند اما استفاده از لیزر توسط یک متخصص باعث می‌شود که عوارض جانبی تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و بسیاری از افراد به جز عوارض جانبی موقت تقریبا با هیچ مشکلی روبرو نخواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *