عوارض و فواید لیزر موهای زائد چیست؟

نکات قوت و ضعف عمل لیزر برای رفع موهای زائد

نکات قوت و ضعف عمل لیزر برای رفع موهای زائد


مانند هر عملی دیگر، استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد می‌تواند دارای نکات قوت و البته ضعف متفاوتی برای افراد مختلف باشد. اگر قصد خرید دستگاه لیزر مو دارید، میتوانید از مشاوره خرید لیزر دایود ، لیزر پلاتنیوم، لیزر تیتانیوم گروه طاهر تاج مادر استفاده کنید. اما قبل از هرچیز، پیشنهاد میکنیم که مطلب پیش رو در خصوص عوارض و فواید لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.

[lwptoc width=”full”]

فواید لیزر موهای زائد چیست؟

  1. یکی از مهمترین فواید عمل لیزر برای رفع موهای زائد، جلوگیری از رشد موهای ناخواسته است. موهای ناخواسته نابود شده توسط لیزر به مدت زمان بسیار زیادی نسبت به حالت عادی برای رشد نیاز دارند. این عمل موهای زائد را سوزانده و فولیکول مو را غیر فعال می‌کند و در برخی از موارد به صورت کامل رشد دوباره مو متوقف می‌شود. در حالی که شاید هنوز واکس یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های رفع موهای زائد در حال حاضر باشد اما لیزر نتیجه بسیار ماندگار‌تری نسبت به واکس دارد و همانطور که اشاره شد می‌تواند نتایج نسبتا دائمی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل استفاده از لیزر روز به روز میان کاربران مختلف محبوب‌تر می‌شود.
  2. بدون شک لیزر در میان تمام شیوه‌های مختلف رفع موهای زائد، عملکرد بهتری دارد. عده بسیار کثیری از افرادی که از عمل لیزر استفاده کردند نتایج بسیار مثبتی را گزارش داده و در برخی از موارد نتایج این درمان کاملا دائمی است.
  3. استفاده از دستگاه‌های لیزر معمولا بسیار راحت هستند. همچنین از این دستگاه‌ها می‌توان روی هر گروه سنی بدون محدودیت استفاده کرد.
  4. عمل لیزر برای رفع موهای زائد در هر نقطه از بدن کارایی دارد.
  5. لیزر از لحاظ درد برای کاربر بسیار بهتر از شیوه‌های سنتی مثل واکس است. البته مقداری درد در هنگام عمل بسیار طبیعی است اما همین مقدار درد نیز با استفاده از کرم‌های بی حس کننده به راحتی رفع خواهد شد. با هر پالس لیزر دردی مشابه به کندن چسب زخم و بسیار کوتاه به بیمار دست خواهد داد.
  6. انجام عمل لیزر بسیار سریع است. البته تعداد جلسات و البته وقت مربوط به هر جلسه می‌تواند مبنی بر سطحی از پوست که قرار است تحت درمان قرار گیرد، متغیر باشد. هر پالس از لیزر می‌تواند سطح مقطع 9×9 mm را تحت درمان قرار دهد.
  7. اگر بعد از انجام لیزر بازهم شاهد رشد مو باشید، این موها بسیار نازک‌تر و البته با رنگی روشن‌تر مشاهده خواهند شد و در این زمینه می‌توانید پیشرفت را به راحتی حس کنید.
  8. عوارض جانبی لیزر معمولا بسیار کم است و اگر هم شاهد عارضه جانبی باشید معمولا بسیار سریع رفع خواهد شد و دائمی نیست. اگر هر نوع درد، تورم یا قرمز شدن پوست مشاهده شود، بسیار سریع بعد از عمل بهبود پیدا می‌کند. مراجعه به مراکز و کلینیک‌های معتبر امکان بروز عوارض جانبی را به شدت کاهش می‌دهد.
  9. با استفاده از لیزر دایود شاهد سرعت عمل بالا، دقت و مهم‌تر است همه کمترین ناراحتی خواهید بود. در مقایسه با اپیلاسیون، لیزر دایود یک متود غیر انحرافی است. به همین دلیل کمترین شانس برای عفونت وجود دارد.
  10. استفاده از عمل لیزر برای رفع موهای زائد باعث صاف و نرم شدن پوست نیز می‌شود و می‌تواند به زیبایی پوست نیز کمک کند. استفاده لیزر نیز برای استفاده در نواحی حساس بدن نیز کاملا امن است.

عوارض و فواید لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

  1. یکی از بزرگترین عوارض لیزر موهای زائد، هزینه مربوط به درمان است. معمولا انجام شش جلسه اولیه برای رسیدن به نتیجه مناسب نیاز است. شما نمی‌توانید درمان را بعد از آغاز کنار بگذارید، باید حتما جلسات درمانی انجام شود تا به نتیجه مناسب برسید. انجام جلسات به ترتیب باعث افزایش هزینه می‌شود که بسته به کلینیک متفاوت است.
  2. یکی دیگر از عوارض لیزر موهای زائد، ارائه نتایج کامل تنها به برخی از افراد است. لیزر معمولا برای موهایی با رنگ قرمز، بلوند و خاکستری اصلا خوب عمل نمی‌کند. البته باید اشاره کرد که افرادی با پوست تیره نیز معمولا نتایج بسیار خوبی را دریافت نمی‌کنند گرچه انجام عمل روی این رنگ پوست نیز کاملا امکان پذیر است. افرادی که رنگ پوست بسیار روشنی نیز دارند نمی‌توانند به نتیجه 100 درصدی برسند.
  3. درمان لیزر فقط روی موهایی اثر بخش است که در فاز فعال رشد قرار دارند. این درمان فولیکول موهای در حال رشد را به صورت کامل نابود می‌کند. البته این متود رشد فولیکول‌های جدید را متوقف نمی‌کند. پس می‌توان گفت که این شیوه کاملا دائمی نیست چون همیشه امکام رشد مجدد مو وجود دارد.
  4. در برخی از موارد درمان لیزر فقط در نقاطی امکان پذیر می‌شود که قطر مو تقریبا نازک است.

 آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری خطرناک است؟

 به شدت پیشنهاد می‌شود که در هنگام بارداری از عمل لیزر استفاده نشود. دلیل اصلی این امر نیز این است که هیچ مطالعه‌ای روی انسان در این قسمت انجام نشده است و کسی نمی‌داند که آیا لیزر می‌تواند اثر مخربی روی جنین داشته باشد یا خیر. گرچه بهتر است برای حفظ سلامتی جنین از انجام این عمل خودداری شود. بانوان به خاطر تغییر هورمون ها در هنگام بارداری شاید شاهد رشد موهای زائد در نقاطی از بدن باشند که قبلا مشاهده نمی‌شدند. این موهای زائد بعد از پایان دوران بارداری به صورت خودکار محو خواهند شد و نیازی به درمان لیزر برای رفع آنها نخواهد بود.

آیا لیزر موهای زائد سرطان زا است؟

باید گفت که ایجاد سرطان بعد از انجام لیزر در واقع یک افسانه است. در حقیقت بر اساس تحقیق انجام شده توسط موسسه نگه‌داری از پوست، عمل لیزر می‌تواند برای درمان برخی از ضایعات پیش سرطانی نیز مفید واقع شود. لیزر های مختلفی نیز برای درمان اثر مخرب خورشید روی پوست و چین و چروک استفاده می شود. لیزر‌های استفاده شده برای درمان های مختلف روی پوست مانند رفع موهای زائد دارای تشعشعات بسیار ناچیزی هستند. به همین دلیل این درمان خطری برای به وجود آمدن سرطان در بدن بیمار به وجود نمی‌آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *