نکات مثبت و منفی در استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن

نکات مثبت و منفی در استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن

نکات مثبت و منفی در استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد بدن


در این مقاله تلاش می‌شود که در مورد نکات مثبت و البته منفی در استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائد بدن صحبت شود. حقیقت این است که وقتی صحبت از رفع موهای زائد بدن می‌شود، انتخاب‌های زیادی وجود دارد و شما باید قبل از شروع رفع موهای زائد، همه آنها را در نظر داشته باشید و در نهایت تصمیم بگیرید. شما می‌توانید همه موهای زائد را بسیار سریع شیو کنید اما موهای زائد بسیار سریع و بعد از چند روز دوباره رشد خواهند کرد. کرم‌های مو بر نیز مشکل را صرف چند دقیقه حل خواهند کرد که البته مشکلات خاص خود مثل بوی بسیار بد دارد. البته اگر دوست دارید رفع موهای زائد با دقت و البته ماندگاری بیشتری انجام شود شاید به شیوه‌هایی مثل واکس روی آورید که مو را از ریشه جدا می‌کند. در استفاده از این روش، موهای زائد تا چند هفته رشد نخواهند کرد چون از ریشه جدا شدند که باعث ایجاد درد بسیار زیادی می‌شود و بعد از آن نیز در هنگام رشد با احساس خارش بسیار زیاد روبرو می شوید.

شیوه‌هایی برای ماندگاری بسیار بیشتر مثل الکترولیسیس نیز وجود دارد. در این شیوه از سوزن‌های بسیار ریز برای رسیدن به فولیکول مو استفاده می‌شود که جریان الکتریسیته را به آن وارد می‌کند. اگر فکر می‌کنید که این شیوه دردناک است باید بگوییم که متاسفانه درست حدس زدید. البته در کنار دردناک بودن، الکترولیسیس بسیار وقت گیر است. در نهایت به شیوه استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خواهیم رسید. این شیوه بسیار محبوب و تا حدی دائمی، از نابود کردن فولیکول‌های مو برای کاهش رشد استفاده می‌کند. لیزر به صورت انحصاری روی رنگدانه‌ها که فولیکول در آن قرار دارند تمرکز می‌کند. وقتی ملانین در مو، هدف قرار می‌گیرد، لیزر فولیکول را تماما تا ریشه می‌سوزاند. بعد از چند جلسه درمانی شما می‌توانید به راحتی از شیو کردن یا دیگر شیوه‌های سنتی راحت شوید. البته قبل از اینکه این شیوه درمانی را انتخاب کنید بهتر است که نکات مثبت و منفی را به خوبی درک کنید.

نکات مثبت در استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

  • در حالی که استفاده از دستگاه لیزر، شیوه‌ای دائمی برای رفع موهای زائد نیست اما این شیوه درمانی می‌تواند رشد مو را به شکل قابل توجهی کاهش دهد تا حدی که دیگر نیازی به شیو کردن یا دیگر شیوه‌های سنتی نداشته باشید. باید اشاره کنیم که تنها شیوه برای رفع دائمی موهای زائد الکترولیسیس است که مورد تایید سازمان بهداشت آمریکا نیز بوده.
  • شما می‌توانید از لیزر روی تمامی نقاط بدن استفاده کنید در حالی که سرعت درمان بسیار بالا است. پا، دست، شکم، کمر، صورت و هر آنچه که فکر کنید می‌تواند تحت درمان لیزر قرار گیرد.
  • وقتی به سطح درد اشاره می‌کنیم، لیزر چیزی ما بین شیو که دردی ندارد و واکس که بسیار دردناک است قرار می‌گیرد. تکنسین‌ها برای کاهش درد و بی حس شدن از یخ استفاده می‌کنند. همچنین بعد از جلسه اول، در هر جلسه شاهد درد کمتری خواهید بود.

نکات منفی در استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

  • فرآیند درمانی خیلی طولانی است. باید گفت به عنوان مثال برای درمان ناحیه‌ای مثل زیر بقل به چیزی در حدود یک دقیقه نیاز دارید اما جالب است که بدانید برای رسیدن به نتیجه مناسب به تعداد جلسات مختلفی نیاز دارید. این جلسات می‌تواند بین سه تا هشت عدد باشد. بین هر جلسه درمانی نیز باید حداقل شش هفته فاصله باشد.
  • هزینه نسبتا زیاد. وقتی هزینه انجام شده روی تیغ یا واکس را در طول عمر خود در نظر بگیرید، هزینه انجام شده برای لیزر بسیار منطقی خواهد بود. می‌توانید لیزر را به عنوان یک سرمایه‌گذاری زیبایی در نظر بگیرید.
  • فاصله موجود بین رنگ پوست و مو چیزی است که به لیزر اجازه می‌دهد موهای زائد را تشخیص دهد. دستگاه‌های لیزر بهترین نتیجه را روی ترکیب پوست‌های روشن و موهای تیره ارائه می‌کنند. البته این بدان معنی نیست که لیزر نمی‌تواند ترکیب رنگ پوست و موهای تیره را تحت درمان قرار دهد. با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه با استفاده از لیزر Nd:YAG درمان این ترکیب امکان پذیر است.
  • اگر درمان لیزر توسط یک فرد غیر متخصص انجام شود، امکان به وجود آمدن سوختگی و اسکار وجود دارد. اگر قصد انجام این درمان را دارید بهتر است که زیر نظر یک فرد متخصص انجام شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *