نکات مهم پیش از خرید دستگاه لیزر مو

انتخاب و خرید دستگاه لیزر مو زائد متناسب با بودجه شما

همان‌طور که می‌دانید، لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای رفع موهای زائد بدن است. ممکن است شما نیز مانند خیلی‌های دیگر به دنبال راهنمای خرید این دستگاه و آشنایی با نکات لازم پیش از خرید دستگاه لیزر باشید. خرید دستگاه لیزر مو زائد نیاز به آشنایی با نکاتی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. حتماً مطالب ذکر شده در این مقاله را بادقت دنبال کنید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

متأسفانه، بسیاری از افراد، چه کلینیک‌ها و چه افراد عادی برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد به نکات لازم توجه نمی‌کنند. به همین علت ممکن است دستگاه مناسب را تهیه نکرده و حتی به پوست و سلامتشان آسیب جدی وارد کنند. برخی از دستگاه‌های تقلبی می‌توانند عوارض جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشند؛ بنابراین توجه به نکات خرید دستگاه لیزر موهای زائد اهمیت بسیار زیادی دارد.

لیزر به‌عنوان یکی از بهترین و اصلی‌ترین روش‌ها برای رفع موهای زائد شناخته می‌شود. در حین خرید و همچنین استفاده از این دستگاه باید به نکات مهمی توجه داشت. رعایت این نکات می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند و موهای زائد را به طور مؤثری از بین ببرد. برای آشنایی با موارد و نکات مهم پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد

موارد زیادی وجود دارند که هنگام خرید دستگاه لیزر موهای زائد باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در این بخش و بخش‌های بعدی این موارد را به شما معرفی می‌کنیم و به‌صورت مختصر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

توجه به جامعه هدف

اولین نکته‌ای که کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی هنگام خرید دستگاه لیزر موهای زائد باید مدنظر داشته باشند، توجه به نیازهای مخاطبان است. اینکه مشتری‌های شما چه نوع پوستی دارند، در چه محدوده سنی هستند، رنگ پوستشان چگونه است، بیشتر برای لیزر کدام نواحی به شما مراجعه می‌کنند و چه روش‌هایی مناسب آن‌ها است از جمله نکاتی است که برای دستیابی به بهترین نتایج باید به آن‌ها توجه داشته باشید. ممکن است برای گروهی از مشتریان لازم باشد از درمان‌های خاصی استفاده کنید. شما باید ابتدا این نیازها را شناسایی کرده و سپس آن‌ها را دسته‌بندی کنید. به‌این‌ترتیب باتوجه‌به دسته‌بندی می‌توانید دستگاه‌های مناسب را خریداری کنید.

توجه به قیمت محصول و تناسب آن با بودجه شما

قیمت هر محصول از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت. پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد لازم است، بودجه‌تان را تعیین کنید. این تعیین بودجه می‌تواند در انتخاب سریع‌تر دستگاه به شما کمک کند و باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی ‌شود. پیش از خرید می‌توانید از مشاوره‌های لازم نیز برخوردار شوید و از مشاوران کمک بگیرید تا بهترین محصول متناسب با بودجه‌تان را به شما معرفی کنند. همچنین می‌توانید این محصول را به‌صورت قسطی نیز تهیه کنید. خرید دستگاه دست‌دوم نیز یکی از گزینه‌های خرید است. در هنگام خرید دستگاه دست‌دوم نیز باید به جنبه‌های مثبت و منفی آن توجه داشته باشید. هر دستگاه دست‌دومی صرفاً خراب یا مشکل‌دار نیست. در بسیاری از موارد این دستگاه‌ها کاملاً سالم هستند و فقط به‌خاطر خارج‌شدن از جعبه دست‌دوم محسوب می‌شوند؛ بنابراین این روش نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد.

خرید دستگاه لیزر موهای زائد به روش‌های مختلف

این مهم است که شما با روش‌های مختلف خرید دستگاه لیزر آشنا باشید. این دستگاه را می‌توان به‌صورت آنلاین یا حضوری تهیه کرد. علاوه بر این خرید دستگاه لیزر موهای زائد به‌صورت نقد و اقساطی نیز امکان‌پذیر است. بعد از تعیین بودجه که در مرحله قبل گفته شد، می‌توانید باتوجه‌به شرایط مالیتان یکی از روش‌های خرید را انتخاب کنید. در مورد خرید آنلاین، انتخاب سایت و فروشگاه معتبر و مطمئن اهمیت بسیار زیادی دارد. شما حتماً باید پیش از خرید از اعتبار فروشگاه مربوطه اطمینان حاصل کنید. مشاوره‌های پیش از خرید یکی از امکانات سایت‌های معتبر است که در تصمیم‌گیری بهتر نیز به شما کمک می‌کند.

 توجه به گارانتی دستگاه لیزر

دستگاه لیزر مو یکی از دستگاه‌های گران‌قیمت سالن‌های زیبایی محسوب می‌شود. حتی مدل‌های خانگی آن نیز در مقایسه با سایر روش‌های رفع موهای زائد پرهزینه‌تر هستند. تعمیر آن نیز می‌تواند هزینه بر باشد؛ چراکه قطعات به‌کاررفته در این دستگاه اورجینال و گران‌قیمت هستند؛ بنابراین توجه به گارانتی محصول در هنگام خرید اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید اطمینان حاصل کنید که اگر دستگاه دچار خرابی شود، شرکتی وجود دارد که تعمیرات آن را انجام دهد. شما باید به­طور پیش‌فرض در نظر بگیرید که هر دستگاه سالانه به دوبار تعمیر نیاز دارد و باتوجه‌به این موضوع به ارزش گارانتی ارائه شده پی ببرید.

نکات مهم در خرید دستگاه لیزر مو زائد

آشنایی با موارد ضروری پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد

علاوه بر نکاتی که در بخش قبل به آن‌ها اشاره شد، پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد بهتر است با موارد دیگری نیز آشنایی داشته باشید. لیزر موهای زائد از اوایل سال 2000 گسترش یافت و رفته‌رفته به‌عنوان بهترین روش رفع موهای زائد شناخته شد. به علت شهرت و گستردگی این روش، بسیار از افراد شروع به کلاهبرداری و فروش دستگاه‌های جعلی کردند؛ بنابراین مهم‌ترین موردی که باید به آن توجه داشته باشید اعتبار شرکت، سایت یا فروشگاهی است که قصد خرید از آن را دارید. پیش از خرید از استانداردهای دستگاه آگاه شوید و اطلاعات و مشخصات کامل را دریافت کنید.

قبل از خرید حتماً درباره پشتیبانی دستگاه پرس‌وجو کنید. گارانتی و خدمات پس از فروش نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یک شرکت معتبر تمام اطلاعات لازم را درباره این موارد به طور کامل در اختیار شما قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که دستگاه لیزر دستگاهی گران‌قیمت و پیچیده است، لازم است نکات لازم درباره نگهداری و استفاده از آن را به طور کامل ید بگیرید. به دلیل پیچیدگی این دستگاه، تعمیرات آن از عهده هر تکنسینی برنمی‌آید. برای تعمیر دستگاه‌های لیزر باید از تکنسین‌های خاص و باتجربه کمک گرفت؛ بنابراین توجه به خدمات پس از فروش و حصول اطمینان از پشتیبانی بعد از خرید اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین از دیگر مواردی که باید مدنظر داشته باشید، داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه کارکرد دستگاه است. حتماً شرکتی که از آن خریداری می‌کنید باید بروشور و اطلاعات کافی و راهنمای دقیق از چگونگی کارکرد دستگاه را به شما ارائه دهد. با داشتن اطلاعات کافی درباره سخت‌افزار دستگاه می‌توانید به دستیابی به بهترین نتیجه، راندمان بالای دستگاه و افزایش طول عمر آن کمک کنید.

اهمیت توجه به نوع و رنگ پوست در خرید دستگاه لیزر موهای زائد

در خرید دستگاه لیزر موهای زائد توجه به دو مورد بسیار ضروری است. مورد اول رنگ پوست مشتریان است. شما باید در نظر داشته باشید که مشتریان شما رنگ پوست تیره یا روشن دارند. دستگاه لیزر باید متناسب با رنگ پوست مشتریان انتخاب شود. در تمام دستگاه‌های لیزر مو نمودار رنگ پوست وجود دارد که میزان تنظیم شدت نور را مشخص می‌کند. تنیم شدت نور برای جلوگیری از آسیب پوستی ضروری است؛ بنابراین رنگ پوست مشتریان یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه است که پیش از خرید حتماً باید به آن توجه داشته باشید.

علاوه بر رنگ پوست، رنگ مو نیز اهمیت زیادی دارد. اینکه رنگ موهای زائد بدن مشتریان به چه صورت باشد عامل مهمی در انتخاب دستگاه است؛ بنابراین علاوه بر رنگ پوست باید رنگ مو را نیز در نظر داشته باشید. حذف موهای زائد در موهایی با رنگ قرمز و روشن نیاز به روش‌های مؤثرتر دارد چرا که این رنگ‌ها نور را به‌خوبی جذب نمی‌کنند و ازبین‌بردن آن‌ها سخت‌تر است. انتخاب دستگاه مناسب باید باتوجه‌به رنگ مو و خصوصیات مشتریان انجام شود. پیش از خرید لازم است از مشاوره‌های فروشگاه یا شرکت مربوطه استفاده کنید و تمام سؤالات خود را مطرح کنید. لازم است که درباره دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید؛ بنابراین درباره تمام مشخصات و ویژگی‌های دستگاه پرس‌وجو کنید.

انتخاب و خرید دستگاه لیزر موهای زائد نیاز به‌دقت و حساسیت زیادی دارد. لازم است با افراد آگاه در این باره مشورت کنید و مشتریان را نیز طبقه‌بندی کنید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. تکنولوژی‌های به‌کاررفته در دستگاه‌های لیزر به‌گونه‌ای است که هرکدام برای نوع خاصی از پوست و مو مناسب هستند. مثلاً پوست‌های روشن ممکن است در برابر بعضی دستگاه‌ها مقاومت نشان داده و نتیجه رضایت‌بخشی به همراه نداشته باشند. در خرید دستگاه لیزر موهای زائد حتماً به رنگ مو و پوست اکثریت مراجعه‌کنندگان در منطقه مربوطه توجه داشته باشید. دستگاه‌هایی با فناوری­های جدیدتر می‌توانند برای انواع پوست  مو مناسب باشند. طبیعتاً این دستگاه‌ها گران‌تر هستند و نیاز به‌صرف هزینه بیشتری دارند.

اهمیت انتخاب دستگاه درست و مناسب

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، انتخاب دستگاه مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. هر نوع لیزر و دستگاهی برای هر پوستی مناسب نیست. استفاده از دستگاه نامناسب می‌تواند عوارض زیادی به همراه داشته باشد. به طور مثال لیزر الکساندرایت نباید برای تمام تیپ های پوستی استفاده شود. این لیزر تنها برای دسته خاصی مناسب است. اما دستگاه‌هایی مانند دستگاه لیزر تیتانیوم به علت استفاده و ترکیب سه طول موج مختلف می‌توانند برای انواع پوست استفاده شوند. پیش از خرید دستگاه لیزر حتماً به موارد ذکر شده درباره اهمیت نوع تیپ پوستی مشتریان توجه داشته باشید. بازدهی و نتیجه نهایی لیزر به این فاکتور بستگی دارد؛ بنابراین اگر به دنبال رضایت زیاد مشتریان خود هستید، حتماً دستگاه مناسب را تهیه کنید. ممکن است دستگاه مناسب، با بودجه شما سازگاری نداشته باشد که در این صورت می‌توانید دستگاه دست‌دوم را تهیه کنید یا از روش اقساطی برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کنید.

 تفاوت دستگاه‌های متفاوت در طول موج‌های به‌کاررفته در آن‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها است. هنگامی که لیزر روی پوست تابیده می‌شود، طول موج‌های ارسالی روی فولیکول‌های مو اثر گذاشته و آن‌ها را از بین می‌برند. شدت انرژی، طول موج‌های به‌کاررفته و سرعت هر دستگاه با دیگری متفاوت است. این تفاوت‌ها در تعداد جلسات درمانی و نتیجه نهایی مؤثر هستند؛ بنابراین هنگام خرید مشخصات دستگاه را بادقت بررسی کنید چرا که انتخاب دستگاه مناسب مهم‌ترین موضوع در خرید دستگاه لیزر موهای زائد است.

پیش از خرید دستگاه لیزر موهای زائد به این موارد توجه داشته باشید.

قیمت دستگاه لیزر موهای زائد

همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین نکاتی که افراد هنگام خرید دستگاه‌ها به آن توجه می‌کنند، هزینه و قیمت دستگاه‌ها است. در واقع افراد لازم است بدانند که به‌ازای دستگاه مورد نظرشان چه هزینه‌ای باید پرداخت کنند. طبیعتاً دستگاه‌های لیزر نیز مانند دستگاه‌های دیگر دارای طیف قیمتی هستند. به‌گونه‌ای که برخی از دستگاه‌ها دارای قیمت بالا و برخی دارای قیمت پایین‌تر هستند. برخی عوامل متعدد در قیمت دستگاه‌های لیزر تأثیرگذار است. عواملی مانند برند و مدل محصول، کیفیت فنی دستگاه، استانداردهای متعدد دستگاه و فاکتورهای تعیین‌کننده کیفیت در قیمت این دستگاه‌ها تأثیرگذار هستند.

منبع تولید نور لیزر دستگاه

یکی از اصلی‌ترین نکات مربوط به دستگاه‌های لیزر، منبع نور در آن است. این منبع تولید نور، یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده کیفیت و توان دستگاه محسوب می‌شود. دو شرکت بزرگ آلمانی به نام‌های dilas و jenoptik از برترین تولیدکننده‌های دستگاه‌های لیزر در جهان محسوب می‌شوند.

سیستم کولینگ و خنک‌کنندگی دستگاه

یکی‌ از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت دستگاه‌های لیزر و تضمین سلامتی افراد، قدرت کولینگ‌ و خنک‌کنندگی آن است. این عامل می‌تواند منجر به افزایش عمر لیزر بار نیز شود. این سیستم شامل قسمت‌های متعددی می‌شود. فن‌های خنک‌کننده، پمپ آب، tec و رادیاتور از اصلی‌ترین قسمت‌های این بخش محسوب می‌شود. این قسمت‌ها باعث می‌شوند که گرمای تولیدی حاصل از تابش نور لیزر به پایین‌ترین حد ممکن برسد. در نتیجه این فرایند، کریستال‌های هند پیس خنک می‌ماند و هیچ‌گونه درد و مشکلی برای افراد پیش نخواهد آمد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *