هفت نکته که باید قبل از عمل دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد از آنها آگاه باشید

هفت نکته که باید قبل از عمل دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد از آنها آگاه باشید

هفت نکته که باید قبل از عمل دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد از آنها آگاه باشید


بعد از سال‌ها شیو، واکس و کندن مو، حالا شما آماده استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد دایود برای رفع موهای زائد هستید اما سوال اصلی بسیاری افراد این است که آیا این شیوه واقعا عمل می‌کند؟ آیا این عمل دردناک است؟ آیا این عمل گران قیمت است؟ در این مقاله هفت نکته که باید قبل از عمل با دستگاه لیزر از آنها آگاه باشید را پوشش خواهد داد.

قبل از عمل با دستگاه لیزر موهای زائد را واکس نکنید

لیزر، رنگدانه‌های مو را هدف قرار می‌دهد به همین خاطر مو باید در فولیکول حاضر باشد تا دستگاه لیزر بتواند به خوبی عمل کند. بهتر است که قبل از انجام عمل لیزر از واکس کردن یا کندن مو از ریشه به صورت کلی دوری کنید. پیشنهاد می‌شود که حداقل دو هفته قبل از انجام لیزر از واکس استفاده نکنید. البته پیشنهاد می‌شود که قبل از عمل شیو انجام دهید تا طول موهای زائد کاهش پیدا کند اما در واقع مو در ریشه وجود دارد و بدین ترتیب دستگاه لیزر فرآیند نابود کردن فولیکول را انجام خواهد داد.

همه انواع مو قابلیت لیزر شدن را ندارند

بله، همه انواع مو از دید لیزر یکسان نیستند. دلیل اصلی این امر این است که لیزر ترجیح می‌دهد تا رنگدانه‌هایی با رنگ تیره را هدف قرار دهد و اینکار روی پوست با رنگ روشن بسیار بهتر انجام می‌شود. البته لیزر‌هایی مثل Nd:YAG برای استفاده روی پوست‌هایی با رنگ تیره طراحی شدند اما در حقیقت اگر رنگ موهای شما روشن است شانس رسیدن به نتیجه مناسب بعد از عمل لیزر بسیار کم است. موهایی با رنگ روشن دارای رنگدانه‌های مناسب برای هدف قرار گرفتن توسط دستگاه لیزر نیستند.

از نور آفتاب دوری کنید

کاندیدای مناسب برای استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد، افرادی هستند که زیاد در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرند. به خصوص چند ماه قبل از انجام عمل. پوست‌های برنزه شده دارای رنگدانه‌های تیره‌تر و نزدیک به رنگ مو هستند و به همین خاطر تشخیص آنها برای دستگاه لیزر دشوار خواهد شد. این مورد باعث می‌شود که درمان تاثیرگذاری کمتری داشته باشد. تیره شدن رنگ‌دانه‌ها همچنین باعث می‌شود تا انرژی لیزر بیشتر جذب پوست شده و شانس سوختگی یا تغییر رنگ افزایش پیدا کند.

دستگاه لیزر موهای زائد را به صورت کلی رفع نمی‌کند

سازمان سلامت آمریکا، دستگاه لیزر را به عنوان راهکاری برای “کاهش دائمی رشد مو” معرفی کرده نه راهکاری برای “رفع دائم موهای زائد». بدین ترتیب رشد کمی موی زائد بعد از فرآیند کامل درمانی طبیعی است. به صورت کلی موهای زائد که بعد از درمان دوباره رشد می‌کنند بسیار نازک، نرم و با رنگ روشن‌تر هستند. برخی از بیماران دیگر رشد مو را مشاهده نخواهند کرد و برخی دیگر برای رفع موهای زائد دوباره رشد کرده نیاز به جلسات درمانی نگه‌داری دارند.

شما به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت

بله این امر حقیقت دارد. عمل با استفاده از دستگاه لیزر صرفا به یک جلسه ختم نمی‌شود. در حقیقت این عمل وقتی عملکرد مناسبی خواهد داشت که موهای زائد در فاز رشد فعال هدف قرار گیرند که هر شش هفته رخ می‌دهد. مشکل اصلی این است که تمام موها همیشه در یک فاز از رشد قرار ندارند. به همین خاطر است که شاید بعد از درمان شاهد برخی از موهای زائد باشید. تکرار جلسه‌های درمانی برای هدف قرار دادن فولیکول‌هایی که دوباره وارد فاز رشد فعال می‌شود نیاز خواهد بود. به صورت کلی بین سه تا ده جلسه درمانی برای کامل شدن درمان لیزر نیاز خواهد بود که بستگی به رنگ پوست و مو دارد.

حساسیت بعد از انجام عمل طبیعی است

شما قرار است که نور بسیار قوی را روی نقاط حساس بدن خود قرار دهید. باید انتظار داشته باشید که در منطقه درمان شده مقداری قرمزی و تورم را مشاهده کنید. بسیار طبیعی است که این عوارض جانبی چند روز ادامه داشته باشند. بسیاری از افراد صرفا چند ساعت بعد از انجام عمل توسط لیزر هیچ مشکلی نخواهند داشت اما اگر عوارض جانبی در بدن شما بیشتر ادامه پیدا کرد می‌توانید برای راحتی بیشتر از کیسه آب یخ استفاده کنید.

استفاده از دستگاه لیزر بسیار گران قیمت است

به صورت کلی هر جلسه درمانی لیزر چیزی در حدود 150 تا 500 دلار قیمت خواهد داشت که بسته به منطقه زندگی در جهان متفاوت خواهد بود. برای مناطق حساس و سخت برای دسترسی قیمت لیزر بین 350 تا 500 دلار است. توجه داشته باشید که قیمت‌های اشاره شده صرفا برای هر جلسه است و یک فرد عادی باید برای رسیدن به نتیجه مناسب حداقل شش جلسه درمانی را طی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *