پنج راهکار برای رسیدن به بهترین نتیجه با عمل لیزر برای رفع موهای زائد

How to MAXIMIZE your Laser Hair Removal Treatments (and get better, faster results!

How to MAXIMIZE your Laser Hair Removal Treatments (and get better, faster results!


عمل لیزر مانند تمامی شیوه‌های درمانی نیاز به شرایط مطلوبی برای رسیدن به بهترین نتیجه است. اگر نمی‌توانید به خوبی از پوست خود قبل و بعد از عمل نگه داری کنید طبیعتا به نتیجه چندان مناسبی دست پیدا نخواهید کرد. در این مقاله تلاش شده تا پنج راهکار برای رسیدن به بهترین نتیجه با عمل لیزر برای رفع موهای زائد مطرح شود.

استفاده از دستگاه لیزر روی پوست‌های برنزه شده امکان‌پذیر نیست

باید توجه داشته باشید که لیزر رنگدانه‌های قهوه‌ای رنگ در ملانین را هدف قرار می‌دهند و ملانین نیز به تیره شدن رنپ پوست واکنش نشان می‌دهد و پوست شما بیشتر به نور UV واکنش نشان خواهد داد. لیزر کردن پوست برنزه شده می‌تواند باعث به وجود آمدن لکه‌های قهوه‌ای رنگ در پوست شود. همچنین نور خورشید باعث می‌شود تا پوست شما بیش از پیش به لیزر حساس شود و به همین خاطر شانس به وجود آمدن عوارض جانبی مثل سوختگی یا تاول نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که حداقل تا شش هفته قبل از انجام عمل با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد دایود ، از برنزه کردن پوست خودداری کنید.

قبل از انجام عمل از جدا کردن مو از ریشه پرهیز کنید

هدف اصلی عمل با استفاده از دستگاه لیزر، هدف قرار دادن رنگدانه‌ها یا ملانین است. وقتی که ریشه مو را جدا کنید دیگر رنگدانه‌ای برای درمان وجود ندارد. به هیچ وجه چند هفته قبل از عمل نباید از شیوه‌هایی مثل واکس که مو را از ریشه جدا می‌کنند استفاده کنید. برای راحتی بیشتر، بهتر است که از شیوه اصلاح با تیغ یا کوتاه کردن با استفاده از قیچی بهره ببرید تا ریشه مو از پوست جدا نشود.

پنج راهکار برای رسیدن به بهترین نتیجه با عمل لیزر برای رفع موهای زائد
پنج راهکار برای رسیدن به بهترین نتیجه با عمل لیزر برای رفع موهای زائد

در روز انجام عمل لیزر حتما موهای زائد را شیو کنید

شیو کردن موهای زائد باعث می‌شود تا از رسیدن انرژی تولید شده توسط دستگاه لیزر به فولیکول اطمینان حاصل کنید. اگر موهای زائد بیش از حد بلند باشند، انرژی تولید شده به موهای بلند برخورد کرده و به ریشه نخواهند رسید و به همین خاطر نتیجه به دست آمده اصلا با آن چیزی که انتظار دارید برابر نخواهد بود.

دستگاه لیزر روی موهای قرمز و خاکستری تاثیر خوبی ندارد

رنگ مو قرمز و خاکستری شامل ملانین قهوه‌ای نیست. همچنین باید گفت که دستگاه لیزر روی موهای قرمز به خاطر رنگ خاص اصلا عملکرد مناسبی ندارد. افرادی با این رنگ‌های مو شاید نتایج نسبتا متوسطی را در درمان لیزر مشاهده کنند اما نباید انتظار عملکرد بسیار خوب مثل موهای رنگ تیره را داشت. رنگ موهای اشاره شده معمولا با درمان الکترولیسیس، نتایج بسیار بهتری را مشاهده خواهند کرد.

جلسات درمانی را بدون وقفه پیگیری کنید

موهای زائد رشد کرده روی صورت باید هر چهار الی شش هفته تحت درمان قرار گیرند. موهای زائد رشد کرده روی نقاط مختلف بدن نیز می‌توانند هر شش الی هشت هفته درمان شوند. بسته به شرایط موجود برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بیش از شش جلسه درمانی را طی کنید. اگر تصمیم گرفتید تا یک جلسه را انجام ندهید یا زمان آن را به تعویق بیاندازید، احتمال عدم رسیدن به نتیجه مطلوب وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *