کارهایی که نباید قبل از استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد انجام دهید


همیشه بسیار خوب است که قبل از انجام عملی نسبتا دائمی روی بدن خود به صورت کامل روی آن تحقیق کنید. این مورد شامل استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد نیز می‌شود. شاید به نظر برسد که صرفا بعد از عمل موهای زائد بدن رفع خواهد شد اما همه چیز به این سادگی نیست. اول از همه بهتر است که کلینیکی را انتخاب کنید که با شما صادق رفتار کنند. در ادامه به کارهایی که نباید قبل از عمل لیزر آنها را انجام دهید خواهیم پرداخت.

از برنزه کردن پوست خودداری کنید

همیشه قبل از استفاده از دستگاه لیزر بهتر است که از برنزه کردن پوست خودداری کنید. اینکار باعث می‌شود که عوارض جانبی احتمالی بیشتر شود. برنزه کردن باعث می‌شود که سطح پوست دارای رنگ تیره‌تری نسبت به حالت عادی باشد. از آنجا که لیزر با تفکیک رنگ پوست و مو، فولیکول را هدف قرار می‌دهد، نزدیک شدن رنگ پوست و مو می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی مثل سوختگی و در نهایت اسکار شود. همیشه چند هفته قبل از انجام عمل لیزر (حداقل چهار هفته) از برنزه کردن پوست خودداری کنید.

از برنزه کردن پوست خودداری کنید
از برنزه کردن پوست خودداری کنید

آنتی‌بیوتیک مصرف نکنید

آنتی‌بیوتیک‌ها حساسیت به نور را افزایش می‌دهند. به همین خاطر حساسیت در پوست بیشتر شده و با استفاده از عمل لیزر امکان به وجود آمدن عوارض جانبی مثل تاول، اسکار، سوختگی و حتی تب بیشتر می‌شود. بهتر است که قبل از انجام عمل لیزر حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر در میان جلسات درمانی لیزر بیمار شدید، حتما هفت روز قبل از جلسه بعدی مصرف آنتی بیوتیک را قطع کنید یا جلسه درمانی را به تعویق بیاندازید.

از برخی ویتامین‌ها دوری کنید

بهتر است که همیشه قبل از عمل لیزر با پزشک متخصص مشورت کنید اما پیشنهاد می‌شود که مصرف داروهای رقیق کننده خون و به صورت کلی ویتامین E در دوز‌های بالا دوری کنید. این ویتامین و دارو‌ها می‌تواند روی فرآیند درمان با استفاده از لیزر تاثیرگذار باشد.

از مواد آرایشی استفاده نکنید

پیشنهاد می‌شود که قبل از جلسه درمانی به هیچوجه از مواد آرایشی استفاده نکنید. لیزر به ملانین و رنگدانه و هر چیزی با رنگ تیره جذب می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که هر نوع مواد آرایشی برای به وجود نیامدن عوارض جانبی قبل از عمل به صورت کامل از روی پوست پاک سازی شود. بعد از عمل نیز عدم استفاده از مواد آرایشی باعث می‌شود که پوست بهتر عملیات بهبود را انجام دهد.

از عطر یا ادکلن استفاده نکنید

حتما و باید از عطر دوری کنید یا اگر از آن استفاده کردید باید از روی سطح پوست با دقت زیاد پاک شود. استفاده از عطر باعث می‌شود که نور لیزر به خوبی توسط مو جذب نشود. بدین ترتیب اثرگذاری لیزر به شدت کاهش پیدا می‌کند. پزشکان پیشنهاد می‌کنند که 24 ساعت قبل از عمل لیزر به هیچ عنوان از عطر یا ادکلن استفاده نشود.

در صورت بروز تبخال، جلسه درمانی را به تعویق بیاندازید

در صورت بروز تبخال، جلسه درمانی را به زمانی دیگر تا بهبود آن موکول کنید. اگر این امر تکرار شد بهتر است که با کمک پزشک به درمان آن بپردازید. اگر در جلسه درمانی تبخال داشته باشید نور لیزر می‌تواند شرایط را بسیار بدتر از قبل کند. این مورد برای آکنه نیز صدق می‌کند. استفاده از دستگاه لیزر در زمانی که دارای آکنه هستید می‌تواند باعث افزایش و حاد شدن آنها شود.

در هنگام عادت ماهانه ازدستگاه لیزر استفاده نکنید

در این مقطع، حساسیت در مقابل درد بسیار زیاد می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود تا پایان این دوره از درمان لیزر استفاده نکنید. البته استفاده از دستگاه لیزر در هنگام عادت ماهانه منع پزشکی ندارد بلکه صرفا بیمار درد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *