آشنایی با فناوری SHR در رفع موهای زائد

آشنایی با فناوری SHR در رفع موهای زائد

آشنایی با فناوری SHR در رفع موهای زائد


فناوری SHR یا Super Hair Removal، یکی از جدید ترین متود‌های رفع موهای زائد در بدن انسان است. این عمل بسیار امن است و امکان استفاده از آن در فصل‌های مختلف سال به راحتی وجود دارد. دیگر مانند افسانه‌ها نیاز نیست تا منتظر میانه زمستان باشید تا عمل لیزر را روی پوست برای رفع موهای زائد انجام دهید.

عمل SHR تا حد امن است؟

فناوری SHR از انرژی سطح پایین همراه با پالس‌های بیشتر نسبت به IPL استفاده می‌شود. فناوری SHR از تکنیک در حرکت (In Motion) و تولید حرارت کم پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر نیز امنیت در استفاده از لیزر‌های SHR بسیار بالا است. 50 درصد از انرژی توسط ملانین جذب می‌شود که سلول‌های بنیادی مسئول رشد مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در نتیجه شاهد کاهش رشد 95 درصدی مو خواهیم بود. در حالت کلی باید گفت که به جای تحت تاثیر دادن فولیکول مو در تک پالس‌های با انرژی بسیار بالا که می‌تواند به پوست آسیب وارد کند، فناوری SHR پوست را تا حدی گرم می‌کند که انرژی مورد نیاز به فولیکول وارد شود. به همین دلیل این شیوه از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند عملکرد بسیار مناسبی نیز ارائه کند.

چه مقدار زمان نیاز است تا عمل SHR نتیجه مناسب را ارائه کند؟

بسته به نوع پوست شما، متخصصی که عمل SHR را انجام می‌دهد شش تا نه جلسه درمانی را به شما برای کاهش رشد موهای زائد به صورت دائمی پیشنهاد خواهد کرد. هر فرد با دیگران متفاوت است، شاید برخی در سه جلسه درمانی به بهترین نتیجه دست پیدا کنند اما فردی دیگر حتی به دوازده جلسه نیاز داشته باشند. دو تا شش جلسه در میان جلسات درمانی پیشنهاد می‌‌شود تا نتیجه بهتری مشاهده کنید. در مورد مزیت‌های SHR می‌تواند به امنیت، عملکرد مناسب در رفع موهای زائد که سرعت مناسب دارد اشاره کرد. برای درمان قسمت کوچکی از بدن توسط لیزر SHR به پنج تا پانزده دقیقه زمان نیاز خواهید داشت، این مقدار برای سطح مقطع بزرگتر به 20 تا 30 دقیقه افزایش پیدا می‌کند.

آیا موهای زائد بعد از عمل SHR دوباره رشد خواهند کرد؟

موهای زائد فعال در چرخه رشد که توسط فناوری SHR درمان می‌شوند، نباید دوباره رشد کنند. چون فولیکول مو آسیب دیده و توان رشد مجدد را ندارد. فولیکول‌هایی که در چرخه رشد فعال حضور نداشتند باید تحت درمان کامل قرار بگیرند تا آنها نیز آسیب ببیند. البته تغییرات هرمونی و سب زندگی نیز می‌تواند روی رشد موهای زائد تاثیرگذار باشد و به همین خاطر شاید نیاز به انجام جلسات نگه‌داری داشته باشید.

آیا با انجام عمل SHR به مرخصی نیاز خواهید داشت؟

عمل SHR مانند دیگر شیوه‌های عمل لیزر نیازی به استراحت بعد از عمل ندارد. در واقع به خاطر شیوه خاص فعالیت لیزر‌ها و به خصوص SHR نیازی به ریکاوری نخواهد بود. شاید بعد از انجام عمل با عوارض جانبی مثل قرمزی و تورم سطح پوست مواجه شوید اما اکثر عوارض جانبی به راحتی و بدون درمانی خاص رفع خواهند شد.

چرا به تعداد زیادی جلسات درمانی نیاز خواهید داشت؟

باید به مرحله Anagen در رشد مو توجه داشت. به همین خاطر در هر جلسه درمانی تقریبا 25 درصد از موهای زائد تحت درمان قرار می‌گیرند. به همین دلیل نیز به چندین جلسه درمانی برای کاهش رشد موهای زائد نیاز خواهید داشت. مرحله Anagen یا فاز رشد مو، مرحله‌ای است که موهای زائد در آن رشد می‌کنند. مرحله دیگر Catagen یا بازگشت است که در آن فولیکول مو کوچک شده و از پوست جدا می‌شود. مرحله نهایی نیز Telogen یا مرحله استراحت است که در آن رشد مجدد مو در زیر موهای قدیمی که در نهایت از بدن جدا می‌شوند آغاز می‌شود. درمان لیزر باید در مرحله Anagen انجام شود تا نتیجه مناسب مشاهده شود. متاسفانه همه موهای زائد به صورت یکسان در یک مرحله قرار ندارند. در حالی که ممکن است قسمتی از موهای زائد در فاز رشد فعال باشند، مقداری دیگر در مرحله استراحت یا بازگشت هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *