آیا استفاده از دستگاه لیزر برای نوجوانان امن است؟

آیا استفاده از دستگاه لیزر برای نوجوانان امن است؟

آیا استفاده از دستگاه لیزر برای نوجوانان امن است؟


کنار آمدن با مشکلات بلوغ، بخشی از زندگی نوجوانان است. اگر شما یک دختر نوجوان هستید که از موهای زائد بدن بیزار هستید یا ورزش را به صورت جدی دنبال کرده و به دنبال این هستید که از شر موهای زائد خلاص شوید، دستگاه لیزر موهای زائد دایود می‌تواند کمک زیادی به شما انجام دهد. البته نکته و سوال بزرگ این است که آیا استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد برای نوجوانان مناسب است؟

پاسخ این سوال مثبت است. در صورتی که استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد توسط یک متخصص انجام شود که تمرین‌های خوبی داشته است، تقریبا ریسکی شما را تهدید نخواهد کرد و این مورد برای نوجوانان نیز صدق می‌کند. البته لازم به ذکر است که اگر فرد مراجعه کننده زیر 18 سال سن داشته باشد معمولا یکی از والدین در جلسه اول مشاوره باید حضور داشته باشند تا رضایت کتبی از انجام عمل لیزر توسط فرزندشان ارائه شود. ریسک‌های انجام عمل لیزر توسط نوجوانان تقریبا مشابه چیزی است که در افراد بالغ مشاهده می‌شود. با استفاده از دستگاه لیزر مناسب و نگه‌داری‌های مناسب توسط نوجوان، این ریسک ها تا مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کنند. شما به عنوان یک نوجوان باید در مورد این ریسک‌ها با پزشک خود صحبت کنید و از شیوه‌های مناسب برای کاهش آنها بهره ببرید.

اگر شیوه‌های دیگر رار در نظر بگیریم، شیو کردن می‌تواند باعث به وجود آمدن آکنه یا رشد موها در داخل پوست شود. کرم‌های برطرف کننده نیز به خاطر ترکیبات شیمیایی قوی می‌توانند باعث سوختگی شوند. استفاده از واکس نیز شرایط خاص خود را دارد و حتما باید موهای زائد به صورت کامل رشد کرده باشند که فلسفه اصلی رفع موهای زائد را زیر سوال می‌برد.  با در نظر داشتن همه موارد، استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد یکی از شیوه‌های بسیار امن است و اهمیتی ندارد که در چه نقطه از بدن از آن استافده می‌کنید. لیزر از لایه دوم پوست (Dermis) بیشتر عبور نمی‌کند، جایی که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند. به خاطر اینکه دستگاه لیزر از شیوه غیر یونیزه انرژی استفاده می‌کند، امکان بروز سرطان وجود ندارد. (استفاده از شیوه‌های برنزه کردن پوست با دستگاه بسیار خطرناک‌تر است.)

 

در صورتی که استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد توسط یک متخصص انجام شود که تمرین‌های خوبی داشته است، تقریبا ریسکی شما را تهدید نخواهد کرد
در صورتی که استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد توسط یک متخصص انجام شود که تمرین‌های خوبی داشته است، تقریبا ریسکی شما را تهدید نخواهد کرد

 

 

کمترین سن مورد قبول برای شروع درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر چهارده سال است. گرچه بسیاری از متخصصان معتقد هستند که برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد بهتر است که بلوغ به صورت کامل انجام شده باشد و در مورد بانوان نیز بهتر است که اولین دوران قاعدگی را پشت سر گذاشته باشند. بانوان بهتر است که در سطح مناسب از هورمون قرار داشته باشند و همچنین نباید مشکل پزشکی وجود داشته باشد. البته بسیار مهم است که درک کنید، نتیجه استفاده از این درمان می‌تواند در دوره نوجوانی بسیار کوتاه باشد چون هورمون‌ها هنوز در حال تغییر هستند و می‌توانند روی رشد مو تاثیر گذار باشند. به همین خاطر شاید تعداد جلسات بیشتری نسبت به حالت استاندارد نیاز باشد. در نتیجه نیز هزینه نهایی می‌تواند بسیار بیشتر از حد انتظار باشد. وقتی هورمون‌ها به حد متعادل در سنین 17 تا 19 سالگی نزدیک شدند، استفاده از دستگاه لیزر می‌تواند تاثیر بسیار بیشتری داشته باشند و در کنار آن ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

البته باید اشاره کرد که نوجوان باید تحمل درد مناسبی داشته باشد تا ناراحتی‌های پیش آمده در حین درمان توسط دستگاه لیزر را تحمل کنند. همچنین نوجوان باید بسیار مرتب بوده و بتواند برنامه نگه‌داری قبل و بعد از درمان را به خوبی پیاده سازی کند. به عنوان مثال باید قبل و بعد از درمان از ضد آفتاب مناسب استفاده کند و از قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم آفتاب بدون دلیل خودداری کند. سال‌های نوجوانی برای ایجاد اعتماد به نفس بسیار مهم است. اگر موهای زائد بدن باعث ناراحتی شما می‌شود، با مشورت با والدین و صحبت با پزشک متخصص می‌توانید به راحتی از دستگاه‌های لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *