آیا درمان موهای زائد در فصل بهار با استفاده از دستگاه لیزر مناسب است؟

آیا درمان موهای زائد در فصل بهار با استفاده از دستگاه لیزر مناسب است؟

آیا درمان موهای زائد در فصل بهار با استفاده از دستگاه لیزر مناسب است؟


بهار فصلی است که گویا زمین نیز زندگی خود را از ابتدا آغاز می‌کند، درختان و گیاهان شروع به رشد می‌کنند و همه چیز حس تازگی را به انسان منتقل خواهد کرد. این تازگی باعث می‌شود که شما به این فکر باشید که آغازی جدید را تجربه کنید، مخصوصا راحت شدن از دست موهای زائد می‌توانند یکی از این تصمیمات باشد. شما می‌توانید با مراجعه به کیلینک‌های مختلف اینکار را به راحتی انجام دهید اما آیا واقعا فصل بهار می‌تواند زمانی مناسب برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد باشد؟ درمان با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد می‌تواند باعث کاهش رشد دائمی موهای زائد شود. این کار می‌تواند روی نقاط مختلف بدن انجام شود. این نواحی شامل صورت، سینه، شکم، زیر بقل، دست‌ها، بازوها، کمر، پاها و … می‌شود. باید گفت که تنها نقطه‌ای که نمی‌توان از لیزر برای درمان استفاده کرد نقاط بسیار محدود در اطرف چشم است چون ممکن است شاهد آسیب در این نقاط باشیم. باید گفت که درمان با استفاده از دستگاه لیزر نه تنها شما را از انجام شیو، واکس و … بی نیاز می‌کند بلکه باعث می‌شود که سطح پوست بسیار نرم باشد و دیگر نیز شاهد رشد موهای زیر پوستی نخواهید بود. بدین ترتیب اگر قصد دارد در فصل تابستان در ورزش‌های آبی شرکت کنید شاهد حضور موهای زائد زیادی نخواهید بود. در حالی که شما می‌توانید این فرآیند پزشکی را در هر فصلی از سال آغاز کنید اما بهار نیز به خاطر دلایل خاصی می‌تواند بهترین فصل برای انجام این کار باشد.

در حین انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد، انرژی دستگاه لیزر به سطح پوست نفوذ می‌کند و سپس روی فولیکول مو متمرکز خواهد شد. این انرژی به رنگدانه‌های تیره رنگ از فولیکول جذب خواهد شد. بدین ترتیب به هر میزان که کنتراست رنگ موها و پوست شما بیشتر باشد، این درمان می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از آنجا که نیاز دارید پوست به طبیعی‌ترین رنگ خود نزدیک شده باشد و رنگ آن به روشن‌ترین حالت برسد ابتدای فصل بهار می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. اگر در تابستان قبلی پوست خود را برنزه کرده باشید حالا فاصله زمانی بسیار زیادی به وجود آمده و پوست به رنگ طبیعی نزدیک شده است. باید گفت که بهار از این دید برای انجام جلسات درمانی لیزر، بهترین زمان خواهد بود. حالا کنتراست بالا میان رنگ پوست و مو می‌تواند تاثیرگذاری درمان را تا حد زیادی افزایش دهد.

وقتی برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد آماده می‌شوید شما باید تا حداقل چهار هفته قبل از وقت موعود از انجام راهکار‌های سنتی مثل واکس یا موچین خودداری کنید
وقتی برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد آماده می‌شوید شما باید تا حداقل چهار هفته قبل از وقت موعود از انجام راهکار‌های سنتی مثل واکس یا موچین خودداری کنید

وقتی برای انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد آماده می‌شوید شما باید تا حداقل چهار هفته قبل از وقت موعود از انجام راهکار‌های سنتی مثل واکس یا موچین خودداری کنید. وقتی شما از این راهکار‌های سنتی استفاده می‌کنید، مو از ریشه جدا شده و فولیکول تحت تاثیر شدیدی قرار می‌گیرد. بدون حضور مو در ریشه لیزر نمی‌تواند به خوبی عمل کند و به همین دلیل شما نباید تا چندین هفته قبل از انجام عمل از راهکار‌هایی برای رفع مو استفاده کنید که روی ریشه‌ها تاثیرگذار هستند. در حالی که شما نمی‌توانید از این راهکارها استفاده کنید، شیو و استفاده از تیغ قبل از انجام جلسه درمانی به شدت پیشنهاد می‌شود. وقتی موهای زائد با استفاده از تیغ کوتاه می‌شوند، ریشه آن زیر پوست حفظ می‌شود. به همین خاطر نور لیزر دیگر در سطح پوست با مزاحمت مواجه نشده و کاملا به ریشه مو جذب خواهد شد.

وقتی جلسه درمانی لیزر شما به پایان رسید، پوسن شما به نور UV به شدت حساس خواهد بود. به همین دلیل شما باید از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید. این محافظت می‌تواند با استفاده از لباس، دوری از نور خورشید یا کرم‌های ضد آفتاب صورت گیرد. اگر شما نتوانید به خوبی از پوست خود مراقبت کنید، پوست دچار مشکلات بسیار زیادی خواهد شد و حتی در موارد رنگ آن تغییر خواهد کرد. همه این دلایل باعث می‌شوند که بهار نیز فصلی بسیار مناسب برای درمان به نظر برسد. شما در فصل بهار زمان مناسبی برای درمان دارید و همچنین قبل از فرا رسیدن فصل تابستان، پوست شما بهبود پیدا می‌کند. همچنین شما برای رسیدن به نتیجه مناسب به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت، آغاز این درمان قبل از فر رسیدن تابستان به شما کمک می‌کند که در زمان مد نظر بدنی با موهای زائد کمتری داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مفید بیشترمیتوانید چرا زمستان بهترین فصل برای آغاز استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد است؟ را بخوانید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *