از درمان لیزر برای رفع موهای زائد چه انتظاری باید داشت؟

از درمان لیزر برای رفع موهای زائد چه انتظاری باید داشت؟

از درمان لیزر برای رفع موهای زائد چه انتظاری باید داشت؟


کنار گذاشتن تیغ برای اصلاح موهای زائد و دوری از عوارض آن یکی از رویاهای افرادی است که با این مشکل روبرو هستند. در اینجا است که دستگاه لیزر دایود یا دستگاه لیزری با نام Nd:YAG برای رفع موهای زائد وارد معادله خواهد شد اما سوال بزرگ این است که آیا انجام اینکار نسبت به قیمتش ارزش دارد؟ از کجا بدانید که این شیوه برای شما مناسب است؟ در این مقاله تلاش می‌کنیم که به این سوالات پاسخ دهیم. قبل از اینکه هر نوع درمانی را با استفاده از دستگاه لیزر آغاز کنید، مانند هر نوع درمان پزشکی بهتر است که در این مورد تحقیق کنید. بسیاری از افراد علاقه بسیار زیادی به انجام اینکار دارند و از نتایج به دست آمده به شدت راضی هستند اما حقیقت این است که این شیوه برای همه مناسب نیست. شما نیاز به جلسات درمانی متعدد برای رسیدن به نتیجه خوب را دارید. بهتر است که در ابتدا با این مسئله روبرو شوید که استفاده از دستگاه لیزر برای درمان موهای زائد به هیچ وجه ارزان قیمت نیست. در کنار آن نیز به هیچ وج تضمینی وجود ندارد که بدن شما برای همیشه عاری از هر گونه موهای زائد شود اما شاید بهترین نکته این باشد که شما نیاز نخواهید داشت که هر روز از تیغ استفاده کنید.

شیوه‌های متفاوت درمان دستگاه لیزر مو
شیوه‌های متفاوت درمان دستگاه لیزر مو

بهترین لیزر برای پوست و موی شما

لیزر و به صورت کلی نورهایی که به سطح پوست برای درمان تابیده می‌شوند روی ترکیب موهای رنگ تیره و پوست‌هایی با رنگ روشن بهترین نتایج را ارائه می‌کنند. البته با پیشرفت تکنولوژی حالا دستگاه لیزری با نام Nd:YAG وجود دارد که امکان درمان پوست‌هایی با رنگ تیره را نیز فراهم کرده است. برای پوست هایی با رنگ‌های عمیق استفاده از دستگاه لیزر نادرست می‌تواند عوارض جانبی مثل تغییر رنگ پوست را به همراه داشته باشد. اگر رنگ پوست شما تیره است هرگز نباید از درمان IPL استفاده کنید. تکنولوژی کمک بسیار زیادی به پیشرفت در ساخت دستگاه‌های لیزر کرده است. وقتی شما جلسه درمانی را زمان بندی می‌کنید، نوع پوست، رنگ آن و رنگ مو را به خوبی برای فرد درمان کننده توضیح دهد. برخی از کلینیک‌ها به خاطر استفاده از دستگاه های خاص قدرت درمان پوست هایی با رنگ تیره را ندارد.

جزئیاتی قابل توجه

لیزر از تابش نور برای هدف قرار دادن و نابود کردن رنگدانه‌هایی با رنگ تیره استفاده می‌شود. به همین خاطر است که این شیوه درمانی روی موهایی با رنگ تیره بهترین عملکرد را دارد. نکته اصلی این است که اگر رنگ پوست تیره باشد، عمل لیزر می‌تواند با مشکل مواجه شود. البته لیزری مانند Nd:YAG می‌تواند برای درمان روی این رنگ از پوست کمک زیادی انجام دهد. بعد از انجام درمان روی منطقه مد نظر موهای زائد بین ده تا چهارده روز از بدن جدا می‌شوند. لایه برداری پوست بعد از روز دهم نیز می‌تواند کمک زیادی به شما بند.

نقاطی که درمان می‌تواند روی آن انجام شود

نور لیزر می‌تواند به صورت همزمان چندین فولیکول را هدف قرار دهد و به همین خاطر نیز امکان درمان قسمت های بزرگ از پوست وجود خواهد داشت. این در حالی است که انجام عمل الکترولیسیس روی منطقه‌ای مشابه و نسبتا بزرگ روی بدن به چند سال زمان نیاز دارد. لیزر کردن کامل هر دو پا صرفا به دو ساعت زمان برای هر جلسه درمانی نیاز خواهد داشت. این مقدار برای مناطق کوچکتر به مراتب کمتر است. استفاده از لیزر برای درمان موهای زائد روی تمام نقاط بدن امکان پذیر است اما صرفا نقاط کنار چشم برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم درمان نمی‌شوند.

مدت زمان مورد نیاز

جلسات درمانی به صورت کلی نیاز به زمان چندان زیادی ندارند. میزان زمانی که شما تحت درمان قرار می‌گیرید، ارتباط مستقیمی با منطقه مد نظر و سطح مقطع آن دارد. نقاط کوچک مثل چانه و پشت لب صرفا در چند دقیقه درمان می‌شوند. شما بعد از انجام جلسه اول درمانی نتایجی را مشاهده خواهید کرد. این نتایج برای بهتر شدن البته به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهند داشت. به صورت کلی یک فرد به چهار تا هشت جلسه درمانی نیازی دارد و بعد از کامل شدن فرآیند درمان شما تا هشتاد درصد شاهد کاهش رشد موهای زائد خواهید بود. برای ماندگار بودن این شیوه پیشنهاد می‌شود بعد از مدتی جلسات درمانی نگه داری انجام شود.

برای رسیدن به نتیجه مد نظر هیچ تضمینی وجود ندارد

باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ تضمینی برای رفع کامل موها زائد با استفاده از دستگاه لیزر وجود ندارد. باید به خاطر داشته باشید که لیزر عملکردی متفاوت روی هر فرد دارد و اگر یکی از آشنایان شما به نتیجه بسیار خوبی رسیده باشد دلیلی وجود ندارد که دقیقا همان اتفاق برای شما نیز تکرار شود. شاید شما نتیجه بهتر یا حتی بدتری را دریافت کنید. به صورت کلی نمی‌توان پیشبینی کرد که میزان کاهش رشد موهای زائد برای شما در چه حدی است. برخی از افراد ماه‌ها یا سالیان بعد شاهد رشد برخی از موهای زائد خواهند بود در حالی که برخی دیگر این مورد را مشاهده نمی‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *