بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2021

چطور بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را انتخاب کنیم؟ هنگامی‌که تصمیم به رفع موهای زائد می‌گیرید، اولین چالشی که احتمالاً با آن مواجه خواهید شد، انتخاب یک دستگاه مناسب و هماهنگ با ویژگی‌های بالینی پوست و موی شماست. خوشبختانه امروزه امکان لیزر موهای زائد برای پوست‌های حساس و انواع تناژ رنگی پوست و مو امکان‌پذیر است. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع دستگاه‌های مبتنی بر بهترین لیزر موهای زائد برای استفاده در کلینیک‌های درمانی و تأثیر خرید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی در درمان موهای زائد بپردازیم.

لیزر موهای زائد، بهتدین و موثرترین راه کار برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن محسوب می شود. امروزه خیلی ها این روش را برای از بین بردن موهای اضافی خود انتخاب می کنند؛ اما ممکن است به این نکته توجه نداشته باشند که این کار حتما باید در مراکز مخصوصی که با دستگاه های با کیفیت تجهیز شده اند، انجام شود.

 اگر لیزر موهای زائد با استفاده از روش ها و دستگاه های اصولی و توسط یک فرد مجرب انجام شود می تواند تا مدت های طولانی فرد را از اصلاح این موها بی نیاز کند. با افزایش تقاضا در این زمینه، شاهد رقابت شدید کلینیک ها و تبلیغات وسیعی تحت عنوان لیزر با استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هستیم. اما آیا چنین ادعایی حقیقت داشته و چنین دستگاهی وجود دارد؟

[lwptoc]

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را بشناسید

ممکن است روزانه به تبلیغاتی با مضمون “رهایی از موهای زائد با استفاده از بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد” برخورد کرده باشید. بهتر است بدانید که این تبلیغات هیچ پایه و اساس علمی یا تجربی ندارند. در واقع نمی توان هیچ یک از روش ها یا دستگاه های موجود برای حذف موهای زائد با استفاده از لیزر را بهترین دانست؛ زیرا هر کدام از این دستگاه ها برای افراد مختلف، نتیجه های متفاوتی را به همراه خواهند داشت.

برای مثال: ممکن است استفاده از یک دستگاه برای اصلاح موهای زائد شخصی با رنگ پوست تیره و موهای ضخیم مناسب باشد و بهترین نتیجه را در پی داشته باشد؛ اما استفاده از همان دستگاه برای لیزر موهای زائد فردی با پوست روشن و موهای ظریف، نتایج مطلوبی به همراه نداشته باشد. در نتیجه بهتر است با توجه به ویژگی های پوست و موهایتان یک روش یا دستگاه مناسب برای لیزر را انتخاب کنید.

فناوری لیزر و دستگاه لیزر چه تفاوت هایی دارند؟

دو اصطلاح فناوری لیزر و دستگاه لیزر باهم تفاوت هایی دارند که بهتر است با این تفاوت ها آشنایی داشته باشید. تکنولوژی یا فناوری لیزر، درواقع شامل ویژگی های مشخصی است که پرتو نور لیزر آن ویژگی ها را دارد.

دستگاه لیزر از فناوری یا تکنولوژی لیزر بهره می برد و در واقع تعیین کننده ویژگی های پرتوی لیزر، دستگاه لیزر نیست بلکه فناوری آن است. با این حال، میزان موثر بودن یک دستگاه لیزر، تنها وابسته به فناوری به کار رفته در ساخت آن نبوده و عوامل دیگری هم در این باره دخیل هستند. از جمله موارد دیگری که می توانند میزان اثر بخشی یک دستگاه لیزر را بیشتر یا کمتر کنند، می توان به تعداد شلیک های دستگاه لیزر، قطر پرتوی انتخابی برای لیزر موهای زائد، زمان و تعداد وقفه ها در طول مدت لیزر و نوع سیستم خنک کننده آن اشاره کرد.

برای مثال چنان چه یک دستگاه وقفه های بیشتر و طولانی تری را بین شلیک هایش ایجاد کند، احتمال ایجاد سوختگی با آن دستگاه کمتر خواهد بود. البته بعضی از دستگاه ها برای جلوگیری از ایجاد سوختگی به سیستم خنک کننده مجهز شده اند. این سیستم خنک کننده از طریق کاهش دمای پوست در زمانی که فولیکول ها توسط حرارت لیزر گرم می شوند، از ایجاد سوختگی جلوگیری می کند. مجهز بودن دستگاه به این فناوری، می تواند تا حد زیادی از ایجاد عوارض بعد از انجام لیزر جلوگیری کند.

چه فناوری هایی برای لیزر موهای زائد وجود دارند؟

پنج نوع فناوری برای لیزر موهای زائد وجود دارد که امروزه تنها از ۴ فناوری از این ۵ فناوری مورد استفاده قرار می گیرند. اولین فناوری، فناوری IPL است که با استفاده از پرتوهای نوری انجام می شود و بیشتر در آرایشگاه ها و دستگاه های لیزر خانگی از آن استفاده می شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2021

 سه فناوری دیگر شامل فناوری های دیود، الکساندریت و ان دی یاگ هستند که تنها توسط پزشک متخصص و با استفاده از دستگاه های مخصوص لیزر می توان از آن ها بهره برد‌. فناوری پنجم، که در واقع نخستین فناوری به دست آمده برای لیزر موهای زائد به حساب می آید، فناوری قدیمی روبی بوده که این روزها به ندرت از آن استفاده می شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید به چه فناوری هایی مجهز باشد؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید مجهز به فناوری هایی باشد که در سطح medical grade قرار دارند و ایمنی بخشی و اثر بخشی آن ها به اثبان رسیده است. به دلیل اثر گذاری کم دو فناوری IPL و روبی، بهتر است از دستگاه هایی استفاده شود که به یکی از ۳ فناوری دیود، الکساندریت یا ان دی یاگ مجهز هستند.

نکاتی برای اثر بخشی بیشتر لیزر موهای زائد

اگر دسنگاه لیزر موهای زائد را به درستی انتخاب نکنید، این امکان وجود دارد که ماندگاری این عمل کمتر شده و عوارض بعد از عمل بیشتری برای شما ایجاد شوند. برای داشتن یک تجربه خوب و اثر بخش از انجام لیزر موهای زائد، تنها استفاده از دستگاه هایی با فناوری های موثر کافی نیست. عوامل دیگری که روی میزان اثر بخشی لیزر موهای زائد تاثیرگذارند، عبارتند از:

  • فناوری انتخابی باید با رنگ پوست و ضخامت موهای زائد متناسب باشد.
  • دستگاه انتخابی شما حتما باید مجهز به یک سیستم خنک کننده مناسب و قوی باشد و وقفه های تابشی مناسبی را ایجاد کند.
  • ضروری است از دستگاه هایی استفاده کنید که قطر تابشی مناسبی دارند و قطر تابشی آن ها بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد نیست.

بهترین دستگاه ها برای لیزر موهای زائد، چه دستگاه هایی هستند؟

در این قسمت، بهترین دستگاه هایی که از سه تکنولوژی ان دی یاگ، دیود و الکساندریت بهره می برند را به شما معرفی خواهیم کرد. برای روان تر شدن این مطالب، دستگاه ها را در سه بخش جداگانه برای شما معرفی کرده ایم تا بتوانید انتخابی بهتر و دقیق تر داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین دستگاه لیزر موهای زائد 2021

بهترین دستگاه های لیزر مبتنی بر تکنولوژی الکساندریت، چه دستگاه هایی هستند؟

پیش از معرفی بهترین دستگاه های لیزری که از تکنولوژی الکساندریت بهره می برند، بهتر است کمی شما را با ویژگی های این تکنولوژی آشنا کنیم. تکنولوژی الکساندریت، یکی از پر سرعت ترین تکنولوژی ها در ساخت دستگاه های لیزر است. ویژگی های این تکنولوژی باعث می شوند که بتوان از آن برای لیزر موهای زائد در سطوح وسیع، مانند لیزر کل بدن، استفاده کرد.

این فناوری را می توان موثرترین فناوری برای لیزر موهای زائد افرادی با پوست روشن و موهای نازک و ظریف دانست. دستگاه لیزر کندلا جنتل پرو، یکی از موثرترین و بهترین دستگاه های لیزر موجود است که از تکنولوژی الکساندریت استفاده می کند.

شرکت کندلا با بیست سال سابقه کار در زمینه فروش دستگاه های لیزر، یکی از بهترین و محبوب ترین برندهای تولید لیزر به شمار می رود؛ بنابراین شما می توانید با خیال راحت و اطمینان از حاصل شدن نتیجه مطلوب، از این دستگاه استفاده کنید.

از دیگر ویژگی های این دستگاه که آن را از سایر دستگاه های لیزر متمایز می کنند، می توان به قابلیت تغییر قطر تابش آن و وجود یک سیستم خنک کننده قوی و مناسب اشاره کرد.

بهترین دستگاه هایی که از تکنولوژی دایود استفاده می کنند، چه دستگاه هایی هستند؟

دستگاه هایی که از تکنولوژی دیود استفاده می کنند، نسبت به دستگاه هایی که با استفاده از تکنولوژی الکساندریت ساخته شده اند، اثر بخشی بهتر و طولانی تری دارند و در جلسات درمانی کوتاه تری استفاده می شوند.

وقفه های تابشی این دستگاه ها کوتاه تر از دستگاه های لیزر الکساندریت هستند و همین مسئله، کار لیزر درمانی را دردناک تر و سوزنده تر می کند. از جمله بهترین دستگاه های موجود که با فناوری دیود کار می کنند، می توان به دیود وکتوز اشاره کرد. این دستگاه، محصولی از شرکت معروف و معتبر آمریکایی Cynosure است که سریع ترین و بهترین دستگاه مجهز به فناوری دیود برای لیزر موهای زائد است.

اگر درباره دردناک بودن استفاده از این دستگاه ها نگران هستید، باید این مسئله را برایتان روشن کنیم که این درد، آن قدر شدید نیست که متقاضیان نتوانند آن را تحمل کنند.

با این حال، چنان چه آستانه درد شما بسیار پایین باشد و نتوانید این موضوع را به خوبی تحمل کنید، می توانید از پزشکتان بخواهید که برای رفع موهای زائدتان از دستگاه های لیزر مشابه دیگر استفاده کند. از جمله دیگر ویژگی هایی که دستگاه دیود وکتوز را از سایر دستگاه های لیزر درمانی متمایز می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطر تابشی بیشتر این دستگاه، امکان انجام سریع تر لیزر درمانی را فراهم می کند.
  • این دستگاه به یک سیستم خنک کننده قوی و موثر مجهز است که از ایجاد سوختگی جلوگیری می کند.
  • در این دستگاه، یک سیستم برای بازیافت فوتون ها تعبیه شده است که موثر بودن درمان را بین ۱.۵ الی ۲ برابر بیشتر می کند.
  • سیستمی که برای خوانش ملانین در این دستگاه وجود دارد، می تواند سطح ایمنی بخشی بالایی را هنگام کار با آن ایجاد کند و از عوارض جانبی لیزر درمانی تا حد زیادی بکاهد.

بهترین دستگاه هایی که از تکنولوژی ان دی یاگ استفاده می کنند، چه دستگاه هایی هستند؟

دستگاه هایی که از تکنولوژی ان دی یاگ استفاده می کنند، بهترین ابزار برای لیزر موهای زائد افرادی با پوست تیره و موهای ضخیم هستند. چنان چه این افراد از لیزرهای دیود و الکساندریت استفاده کنند، با عوارض جانبی و خطرات بیشتری می شوند و نتایج کوتاه تری از درمان خود خواهند گرفت. لیزر دکا، بهترین دستگاهی است که از تکنولوژی های ان دی یاگ و الکساندریت به طور همزمان بهره می گیرد. از جمله ویژگی های این دستگاه که استفاده از آن را برای متقاضیان مناسب می کند، می توان به این موارد اشاره کرد:

  • این دستگاه بسیار ایمن بوده و کمترین عوارض جانبی را ایجاد می کند.
  • افراد مختلف با انواع رنگ پوست، می توانند از این دستگاه در جهت حذف موهای زائد صورت و بدنشان استفاده کنند.
  • افرادی که موهای نازک و ظریفی دارند، می توانند نتایج مطلوب و ماندگاری با این روش تجربه کنند.
  • این دستگاه از طریق کاهش انرژی پرتوها و افزایش قدرت جذب آن ها می تواند تا حد زیادی از بروز عوارض جانبی جلوگیری کند و میزان تاثیرگذاری درمان را افزایش دهد.

بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد IPL

در بهترین دستگاه لیزر موهای زائد حرفه‌ای از تکنولوژی دایود، ان دی یاگ و یا الکساندرایت استفاده می‌شود. اما در این میان IPL یک تکنولوژی مجزا برای درمان موهای زائد است. این تکنولوژی قدرت بسیار کمتری نسبت به سایر فناوری‌های موجود در دستگاه‌های حرفه‌ای داشته و تنها برای ساخت دستگاه‌های خانگی مانند Philips Lumea استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی IPL لیزر با سایر تکنولوژی‌ها، مربوط به نوری است که در طراحی آن‌ها بکار می‌رود. به این معنا که در لیزرهای کلینیکی فقط از یک طول‌موج، و در IPL از طول‌موج‌های مختلفی که در داخل پوست پراکنده می‌شوند، استفاده‌شده است. اما شباهت هر دو تکنولوژی هدف قرار دادن رنگ‌دانه‌های فولیکول مو است. که با مداومت در روند درمان موهای زائد با سرعت کمتری رشد کرده و به‌مرورزمان کاملاً از بین می‌روند.IPL تنها مناسب افراد با پوست متوسط تا روشن با موهای تیره است.

بهترین دستگاه موهای زائد رابی (Ruby)

بهترین لیزر موهای زائد فناوری‌هایی مانند دایود هستند که به‌صورت تخصصی برای طیف گسترده‌ای از انواع تناژ پوستی مؤثر باشند. اما لیزر ruby یک تکنولوژی‌ قدیمی بوده و به‌ندرت به‌عنوان لیزر حذف موهای زائد از آن استفاده می‌شود.در مقایسه لیزر الکساندرایت با لیزر دایود و رابی، لیزر رابی با طول‌موج 694 نانومتری انرژی بالایی آزادکرده و تنها برای پوست‌های بسیار روشن مناسب است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست سبزه

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست سبزه و تیره انواع دستگاه‌‌های لیزر مبتنی بر فناوری ان دی یاگ هستند. اصولاً افرادی که پوست سبزه دارند انرژی لیزر را بیش‌ازحد جذب کرده و دچار سوختگی می‌شوند.به‌طورکلی سطح انرژی آزادشده به انواع طول‌موج دستگاه‌های لیزر بستگی دارد، یعنی هر چه طول‌موج بلندتر باشد انرژی کمتری آزاد می‌شود و درنتیجه برای افرادی با پوست تیره و سبزه مناسب‌تر است. برای مثال لیزر ان دی یاگ با طول‌موج 1064 نانومتری انرژی کمتری نسبت به انواع دستگاه لیزر الکساندرایت با طول‌موج 755 نانومتر آزادکرده و برای پوست‌های سبزه بسیار ایمن و بی‌خطر است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست ایرانیان کدام است؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی مبتنی بر تکنولوژی‌های دایود و IPL  هستند. لیزرهای خانگی مناسب پوست‌های روشن تا متوسط با موهای تیره طراحی شده‌اند. ازآنجایی‌که سطح قدرت دستگاه‌های لیزر خانگی نسبت به انواع دستگاه‌های کلینیکی پایین‌تر است درمان با آن‌ها زمان‌بر بوده و نیازمند صبر و حوصله است. در هنگام خرید دستگاه لیزر بدن جهت استفاده در منزل، توجه به تأییدیه FDA، و تناژ رنگ پوست کاربر اهمیت دارد.

  • یک مدل‌ برای خرید دستگاه لیزر دایود خانگی: Tria Hair Removal Laser 4X
  • یک نمونه دستگاه خانگی مبتنی بر تکنولوژی IPL: Silk’n Infinity

ویژگی‌های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‎های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد عبارت‌اند از:

  • سرعت‌بالا: این دستگاه‌ها در هر سانتی‌متر مربع فضای گسترده‌ای از پوست را پوشش داده و زمان درمان در هر جلسه بسیار کوتاه است.
  • نتایج طولانی‌مدت: دستگاه‌های مبتنی بر بهترین تکنولوژی‌ها اثرات بلندمدت و در اکثر مواقع همیشگی دارند. حتی اگر در برخی از افراد موها پس از مدتی دوباره رشد کنند حجم و ضخامت آن‌ها بسیار کمتر از زمان شروع درمان خواهد بود.
  • دقت و قدرت نفوذ بسیار بالا: درصورتی‌که درمان توسط تکنسین باتجربه و با بهترین لیزر موهای زائد انجام شود، فولیکول‌های انواع موهای ض و کرکی به‌صورت دقیق هدف قرارگرفته و نواحی اطراف آن دچار آسیب نمی‌شوند.
  • بدون درد: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد با بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده در طول درمان، سبب کاهش میزان درد می‌شود.
  • بدون نیاز به ژل و تماس پوستی: احتمال انتقال بیماری پوستی به‌ویژه در ناحیه تناسلی، هنگام درمان با دستگاه‌های لیزر تماسی بسیار بالا است درصورتی‌که احتمال انتقال بیماری با سایر دستگاه‌ها صفر است.
  • اثر یکنواخت: درصورتی‌که درمان به‌درستی و با استفاده دستگاه مناسب انجام شود درمان در همه قسمت‌های بدن به‌صورت یکنواخت و هماهنگ پیش می‌رود.
  • مناسب طیف گسترده‌ تناژ پوستی: بهترین دستگاه‌های لیزر با برخورداری از طول‌موج مناسب برای درمان موهای زائد اکثر تناژهای پوستی مناسب هستند
  • تعداد جلسات: تعداد کل جلسات درمانی بین 6 تا 10 جلسه بوده و بین هر جلسه درمانی 4 تا 6 هفته زمان لازم است. طبق نظر پزشکان پس از تکمیل دوره درمان، لازم است فرد بین 2 تا 3 مرتبه در سال مجدداً مراجعه کند.
  • بدون سوختگی: درصورتی‌که درمان با فناوری مناسب تناژ پوستی فرد انجام شود انرژی اضافه در پوست باقی نماند و سوختگی ایجاد نمی‌شود.
  • عوارض بسیار جزئی: احتمال بروز عارضه بسیار پایین است. در برخی افراد ممکن است همراه با قرمزی و تورم سطحی و کوتاه‌مدت نمایان شود

هزینه لیزر درمانی

به طور کلی نمی توان هزینه خاصی را برای انجام لیزر درمانی اعلام کرد. هزینه های لیزر درمانی برای افراد مختلف متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • وسعت ناحیه
  • ضخامت موهای زائد
  • رنگ پوست
  • نوع دستگاه
  • تکنولوژی به کار رفته
  • موقعیت جغرافیایی
  • و…

نتیجه گیری

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد طیف گسترده‌ای از رنگ‌های پوست و مو را پوشش می‌دهد. همان‌طور که مشاهده کردید درصورتی‌که درمان با بهترین لیزر موهای زائد یعنی ان دی یاگ، دایود و الکساندرایت بر اساس ویژگی‌های بالینی فرد انجام شوند کاملاً بی‌خطر بوده و بهترین نتایج را به همراه دارد.

امروزه افراد زیادی از دستگاه های لیزر برای حذف موهای زائد صورت و بدنشان استفاده می کنند. با افزایش مراکز و دستگاه های لیزر درمانی، ممکن است انتخاب یک مرکز یا دستگاه برای انجام این کار شما را سردرگم کند و تصمیم گیری را برای شما مشکل کند. در این مقاله مطالبی ذکر شد که می توانند به تصمیم گیری بهتر شما در این باره کمک کنند. برای انتخاب یک روش و دستگاه مناسب جهت لیزر درمانی، بهتر است با یک متخصص مجرب و کار بلد در این زمینه مشورت کنید و با توجه به رنگ پوستتان برای لیزر درمانی اقدام کنید.

سؤالات متداول

دستگاه‌های لیزر موهای زائد چطور کار می‌کنند؟

تمام دستگاه‌های لیزر موهای زائد، پرتوی نوری با شدت بالا تولید کرده و به عمق بافت پوست نفوذ می‌کنند. این پرتوها لایه اپیدرم پوست را دور زده و رنگ‌دانه‌های فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند امواج لیزر توسط رنگ‌دانه‌های ملانین موهای تیره جذب‌شده و پس از تبدیل‌شدن به گرما، فولیکول‌های مو از بین می‌روند.

آیا درمان با بهترین دستگاه‌ لیزر موهای زائد دردناک است؟

بله. به‌طورکلی استفاده از دستگاه‌های لیزر دردناک است. اما میزان آن به آستانه درد شما و همچنین شدت دستگاه بستگی دارد. برخی افراد درد لیزر را به برداشتن یک‌تکه چسب نواری از روی موهای دست خود تشبیه می‌کنند درحالی‌که بسیاری دیگر از افراد تنها درد جزئی گزگز مانندی را تجربه می‌کنند.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد برای تمام افراد مناسب است؟

ازآنجایی‌که نور توسط رنگ‌دانه‌های ملانین جذب می‌شود اکثر دستگاه‌های لیزر مناسب رنگ موهای متوسط تا تیره هستند و برای درمان موهای زائد افرادی با پوست‌های بسیار تیره خطرناک بوده و باعث بروز لک می‌شود. خوشبختانه دستگاه‌های مبتنی بر تکنولوژی دایود جز بهترین دستگاه لیزر موهای زائد هستند و برای درمان انواع رنگ پوست و مو طراحی شده‌اند.

کدام تکنولوژی لیزر برای ایرانیان مناسب است؟

مؤثرترین لیزر دایود و ان دی یاگ است. تکنولوژی دایود نتایج اثربخش و ایمنی برای هر دو تناژ پوستی روشن و تیره دارد. می‌توان گفت تکنولوژی دایود مناسب‌ترین تکنولوژی برای درمان موهای زائد اکثر ایرانیان بوده و  به همین دلیل دستگاه‌های مبتنی بر این فناوری‌ها معمولاً در کلینیک‌های درمانی ایران موجود هستند، بنابراین لازم است پیش از خرید دستگاه لیزر دایود دست‌دوم و نو از مشاوره خرید دستگاه لیزر دایود بهره‌مند شوید.

قبل از جلسه درمانی چه آمادگی‌هایی لازم است؟

24 تا 48 ساعت قبل از مراجعه موهای زائد را با ژیلت یا تیغ اصلاح کنید تا همچنان فولیکول‌های مو در زیرپوست وجود داشته باشند. توجه داشته باشید که از انجام فعالیت‌هایی مانند اصلاح با کرم‌های موبر، اپیلاسیون، آفتاب‌سوختگی، لایه‌برداری، برنزه کردن و… پیش از جلسه درمانی خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از درمان لیزر موهای زائد چیست؟

دوش آب ولرم و مرطوب نگه‌داشتن نواحی تحت درمان توسط کرم‌های مناسب پس از درمان بسیار توصیه می‌شود. اما از ورزش کردن و قرار دادن نواحی تحت درمان در معرض نور خورشید بلافاصله پس از جلسه درمانی خودداری کنید. و درنهایت به مدت سه روز پس از درمان از سونا گرم، وان گرم و اتاق بخار استفاده نکنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *