تفاوت میان دستگاه لیزر دایود و IPL چیست؟

تفاوت میان دستگاه لیزر دایود و IPL چیست؟

تفاوت میان دستگاه لیزر دایود و IPL چیست؟


در مورد تفاوت دستگاه لیزر دایود و IPL برای رفع موهای زائد، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد و پاسخ آن بر اساس فردی که سوال از آن پرسیده می‌شود، متغییر خواهد بود. بسیاری از تاثیرگذاری بهتر لیزر دایود نسبت به IPL به عنوان تفاوت اصلی یاد خواهند کرد اما واقعا تفاوت این دو دستگاه چیست؟ در این مقاله کوتاه تلاش شده تا نکاتی که شما باید در مورد این دو دستگاه و به صورت کلی تکنولوژی لیزر بدانید تشریح شود. درک مناسب از تفاوت بین دستگاه لیزر دایود و IPL کلید اصلی برای شما خواهد بود.

تکنولوژی لیزر برای رفع موهای زائد چگونه فعالیت می‌کند؟

قاعده اصلی و کلیدی پشت رفع موهای زائد با استفاده از لیزر، هماهنگ کردن طول موج مد نظر از نور و پالس آن با هدف است. هدف در این درمان، ملانین موجود در فولیکول مو است در حالی که بافت‌های اطراف مو تحت تاثیر قرار نگیرند. ملانین به صورت طبیعی در رنگدانه پوست به وجود می‌آید که در واقع همان رنگ مو را نیز تشکیل می‌دهد.

رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود

کلید اصلی موفقیت برای رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود، دریافت انرژی بالا توسط پوست است. این انرژی به صورت انتخابی توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می‌شود در حالی که تاثیری روی بافت‌ها یا دیگر ارگان‌های بدن نخواهد داشت. دستگاه‌های لیزر دایود از طول موجود ثابتی از نور استفاده می‌کنند که نرخ دریافت آن توسط ملانین بسیار بالاست. جذب نور توسط ملانین باعث به وجود آمدن حرارت می‌شود و این حرارت باعث از بین رفتن ریشه و جریان خون به فولیکول می‌شود. در نهایت این فرآیند باعث می‌شود که رشد مو به صورت دائمی متوقف شود. دستگاه‌های لیزر با کیفیت ساخت بسیار بالا از سیستم خنک کننده مخصوص استفاده می‌کنند که دمایی در حدود پنج درجه سانتیگراد را به پوست انتقال می‌دهند. به همین خاطر درمان با استفاده از آنها بسیار راحت و بدون درد خواهد بود. دستگاه‌های لیزر دایود فرکانس‌های بالا با پاس پایین را به پوست انتقال می دهند و به همین خاطر استفاده از آنها روی تمام انواع پوست امکان‌پذیر خواهد بود.

رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود
رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود

رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر IPL

تکنولوژی IPL که مخفف Intense Pulsed Light است، در حقیقت نوعی از درمان لیزری نیست. این دستگاه‌ها به صورت کلی از طیف گسترده‌ای از نور همراه با طول موج‌های مختل استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که انرژی غیر متمرکز به سمت مو و پوست تابیده خواهد شد. نتیجه اینکار هدر رفتن میزان مقدار زیادی از انرژی و تاثیرگذاری کمتر و البته جذب کمتر انرژی توسط فولیکول‌های مو خواهد بود. همه این موارد دست به دست یکدیگر داده و در نتیجه،  تاثیرگذاری IPL برای نابود کردن موهای زائد بسیار کمتر خواهد شد. استفاده از طیف وسیع نور همچنین امکان به وجود آمدن عوارض جانبی را افزایش می‌دهد که شامل سوختگی و تغییر رنگ پوست خواهد بود. همچنین در درمان IPL از دستگاه های خنک کننده استفاده نمی‌شود و همین مورد نیز به افزایش احتمال به وجود آمدن عوارض جانبی نیز کمک خواهد کرد. دستگاه‌های IPL برای درمان پوست های روشن مناسب خواهد بود.

تفاوت دستگاه لیزر دایود و IPL

بر اساس توضیحاتی که در قسمت بالا در مورد شیوه درمانی دو دستگاه ارائه شد باید گفت که استفاده از دستگاه IPL به خاطر تکنولوژی مورد استفاده به جلسات درمانی بیشتر و طولانی‌تر نیاز دارد. دستگاه لیزر دایود می‌تواند تاثیرگذاری بسیار بهتری داشته باشد در حالی که ناراحتی کمتری را نیز نسبت به  IPL داشته باشد چون در آن از دستگاه خنک کننده سطح پوست استفاده می‌شود. همچنین دستگاه لیزر دایود می‌تواند مقدار بیشتری از سطح پوست و مو را نسبت به IPL تحت درمان قرار دهد.

بهترین انتخاب برای کسب و کار؟

اگر صاحب یک سالن زیبایی هستید و قصد دارید که خدماتی مناسب ارائه کنید، مشتری باید از احترام بسیار زیادی برخوردار باشد. لیزر دایود می‌تواند خدمات بسیار مناسبی را ارائه کند که باعث به وجود آمدن رضایت در سطح بسیار بالایی شود. البته باید توجه داشته باشید که کیفیت همه دستگاه‌های لیزر دایود بالا نیست و برای خرید باید از کیفیت آن مطمئن باشید. از دستگاه‌هایی استفاده کنید که دارای گواهی پزشکی و استاندارد ISO باشند. در مورد قیمت نیز باید گفت که دستگاه‌های لیزر قیمت‌های بسیار متنوعی دارند و هر برند نیز دارای قیمت مخصوص به خود است. دقت داشته باشید که قیمت‌های پایین و تبلیغات برای کارایی بسیار بالای دستگاه‌هایی با قیمت پایین تقریبا در همه موارد کلاه برداری است. دستگاه‌هایی با قیمت پایین معمولا کیفیت بدی دارند و در طول زمان نیز هزینه‌های زیادی را به شما القا خواهند کرد. دستگاه‌های با کیفیت دایود معمولا طول عمر بسیار بالایی دارند و به همین خاطر توجیه اقتصادی برای خرید آنها در طول زمان زیاد وجود دارد. در سمت مقابل دستگاه‌های IPL هر چند مدت نیاز به تعویض لامپ و هند پیس دارد که به عنوان هزینه به خریدار تحمیل خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *