تفاوت میان IPL و لیزر دایود در چیست؟

Ipl-vs-diode

Ipl-vs-diode


پاسخ سوال در مورد تفاوت میان IPL و لیزر دایود، بسیار بسته به فردی است که آن را مطرح می‌کند. شاید پاسخ‌های متفاوتی در مورد این دو شیوه رفع موهای زائد مطرح شود. در بسیاری از موارد شاید گفته شود که عمل لیزر دایود اثر بخشی بسیار بهتری نسبت به IPL دارد و این عمده‌ترین تفاوت این دو شیوه است اما در حقیقت این پاسخ را چه کسی ارائه کرده است؟ در ادامه این مقاله سعی شده تا اطلاعاتی در مورد شیوه‌های مختلف رفع موهای زائد ارائه شود. درک تفاوت میان دو شیوه IPL و لیزر دایود می‌تواند تاثیر زیادی روی تصمیم‌گیری شما داشته باشد.

درک تکنولوژی لیزر برای رفع موهای زائد

هدف اصلی در لیزر برای رفع موهای زائد بدن، تطابق طول موج خاصی از نور و جریان آن با هدفی خاص است. این هدف خاص ملانین در فولیکول‌های مو است. این کار باید در حالتی رخ دهد که که بافت‌های کناری هیچ آسیبی را متحمل نشوند. ملانین جزئی از رنگدانه‌های طبیعی پوست و مو است که رنگ را تشکیل می‌دهد.

مفهوم دستگاه لیزر دایود

کلید اصلی برای یک عمل لیزر دایود موفق رساندن انرژی بسیار زیاد به سطح پوست است. این انرژی به صورت انتخابی توسط ملانین و فولیکول مو جذب می‌شود و بر روی بافت‌های اطرف تاثیری خواهد گذاشت. لیزر‌های دایود یک طول موج از نور را انتخاب می‌کنند. وقتی ملانین گرم می‌شود، در نتیجه رشیه و جریات خون در فولیکول قطع شده و در انتها رشد موی زائد نیز به صورت دائمی قطع خواهد شد. لیزر‌های با کیفیت بالا مثل Primelase HR و The Elysion از دستگاه‌های خنک سازی (+5 درجه سانتیگراد) برای حفاظت از سطح پوست استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه خنک سازی سطح پوست باعث می‌شود که درمان برای بیمار بسیار آسان و بدون درد باشد. لیزر‌های دایود نور را به صورتی انتقال می‌دهند که برای استفاده روی هر نوع پوستی مناسب باشند. برای آشنایی بیشتر مقاله آشنایی با دستگاه لیزر دایود را بخوانید. 

مفهوم دستگاه لیزر IPL

IPL مخفف Intense Pulsed Light است. این تکنولوژی از لحاظ فنی در واقع یک روش درمانی لیزر نیست. در IPL از طیف گسترده‌ای از نور با طول موج‌های مختلف استفاده می‌شود. بدین ترتیب انرژی نه چندان متمرکزی روی پوست و مو تابیده می‌شود. در نتیجه میزان بسیار زیادی از انرژی به وجود آمده به هدر می‌رود. با وجود تمرکز پایین، نور کمتری توسط فولیکول جذب شده و درنهایت شاهد تاثیر گذاری کمتری در این شیوه درمانی موهای زائد خواهیم بود. استفاده از این شیوه همچنین پتانسیل زیادی برای ایجاد عوارض جانبی مثل سوختن پوست یا رنگدانه به وجود می‌آورد. این عوارض جانبی به خصوص در صورت عدم استفاده از دستگاه‌های خنک سازی پوست بیشتر مشاهده خواهند شد. دستگاه‌های IPL و این شیوه درمانی بیشتر برای افرادی با رنگ روشن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر معرفی دستگاه IPL SHR را مطالعه کنید.

تفاوت میان لیزر دایود و IPL

تفاوت میان IPL و لیزر دایود در چیست؟
تفاوت میان IPL و لیزر دایود در چیست؟

با توجه به توضیحاتی که قبلا در مورد عملکرد هر دو شیوه درمانی ارائه شد، IPL به جلسات بیشتر و طولانی‌تری برای رفع مو‌های زائد نیاز دارد. لیزر دایود عملکرد مثبت بیشتری ارائه می‌دهد و در نهایت تاثیرگذاری بیشتری دارد و همچنین درد و عوارض جانبی بسیار کمتری را به همراه خواهد داشت. لیزر دایود همچنین می‌تواند سطح بیشتری از پوست و مو را نسبت به IPL تحت درمان قرار دهد.

کدام دستگاه برای استفاده در کسب و کار مناسب‌تر است؟

در هر نوع کسب و کاری، رضایت مشتری حرف اول و آخر را می‌زند. لیزر دایود تاثیرگذاری بسیار مناسبی دارد که باعث می‌شود رضایت مشتریان نیز بسیار بالا باشد. البته همه دستگاه‌های لیزر دایود مانند یکدیگر عمل نمی‌کنند پس بهتر است که درک مناسبی از فاکتور‌های اصلی در عملکرد آنها داشته باشید.

یک دستگاه لیزر موهای زائد چه قیمتی دارد؟

قیمت می‌تواند با توجه به برند‌های مختلف، بسیار متفاوت باشد. اگر دستگاه با کیفیت عالی قیمت چندان زیادی نداشته باشد، باید به کیفیت آن شک کنید. دستگاه‌های لیزر با قیمت پایین معمولی و ارزان کیفیت چندان مناسبی را ارائه نمی‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند که هزینه زیادی به کسب و کار شما وارد شود. لیزر‌های دایود با کیفیت بسیار بالا معمولا عمر بالایی دارند که در طول چند سال باعث می‌شوند هزینه کلی نسبت به میزان استفاده مناسب به نظر برسد. لیزر‌های IPL در سمت مقابل نیاز به نگه‌داری بالایی دارند. در طول زمان استفاده هر چند مدت یکبار نیاز است که Flash-Lamp یا هند پیس آنها تعویض شود که در نتیحه باعث افزایش هزینه‌ها برای کسب و کار شما خواهند بود.

خصوصیات لیزر دایود

اندازه سطح، قدرت و خصوصیات تکنیکی یک دستگاه لیزر دایود می‌تواند به راحتی به شما کمک کند تا مدل مد نظر خود که مناسب کسب و کار شماست را انتخاب کنید. اندازه سطح کوچک‌تر نیاز به انجام به تابش نور با دفعات بیشتر دارد. هر مرحله تابش نور به سطح پوست در واقع هزینه‌ای است که شما برای کسب و کار خود انجام می‌دهید. در سمت مقابل دستگاه با اندازه سطح بزرگتر به تعداد دفعات کمتر تابش نور روی سطح پوست نیاز دارد. پس مخم است که به یاد داشته باشید که دستگاه لیزر باید توانایی استفاده از اندازه سطح بالا برای تابش نور را داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *