جدیدترین دستگاه لیزر مو کدام است؟

آشنایی با روش کار جدیدترین دستگاه لیزر مو

امروزه لیزر موهای زائد یکی از روش‌های مؤثر و پرطرف‌دار در ازبین‌بردن دائمی موهای زائد محسوب می‌شود. از طریق لیزر نه‌تنها موهای زائد را می‌توان از بین برد؛ بلکه می‌توان جوان‌سازی. کلاژن‌سازی، رفع چین‌وچروک و ازبین‌بردن کک‌ومک و خال را نیز انجام داد. در این مقاله جدیدترین دستگاه لیزر مو تیتانیوم را به شما معرفی کرده و در تصمیم‌گیری بهتر شما را راهنمایی می‌کنیم.

در لیزر موهای زائد، طول‌موج‌های ساطع شده به فولیکول‌ها برخورد کرده و پس از جذب شدن توسط آن‌ها، باعث آسیب و سست‌شدن آن‌ها شده و مو را به طور کامل و از ریشه از بین می‌برند. البته باید به این نکته توجه داشت که بعضی از موها در چرخه استراحت هستند. لیزر روی این موها بی‌تأثیر بوده و تا زمانی که در چرخه استراحت هستند نمی‌تواند آن‌ها را از بین ببرد.

اگر تعدادی از موهای شما نیز در زمان لیزر در چرخه استراحت باشند، تعداد جلسات درمانی افزایش می باید تا موها به طور کامل از بین بروند.

استفاده از جدیدترین دستگاه لیزر مو اهمیت زیادی دارد؛ زیرا دستگاه­های جدید از فناوری­های مدرن بهره ­مند بوده و می­توانند نتایج بهتری را ایجاد کنند. مشتریان نیز به کلینیک­هایی که تجهیزات مدرن­تر و پیشرفته ­تری دارند بیشتر اعتماد کرده و به آن­ها مراجعه می­­کنند. در ادامه با روش لیزر کردن موهای زائد بیشتر آشنا می‌شوید و به مزیت‌های این روش نسبت به سایر روش‌ها پی می‌برید. همچنین به معرفی جدیدترین دستگاه لیزر مو و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت. حتماً تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

لیزر موهای زائد چگونه است؟

پیش از معرفی جدیدترین دستگاه لیزر مو ابتدا بهتر است نگاهی به فرایند لیزر داشته باشیم. در لیزر موهای زائد یک پرتو نور شدید و متمرکز به طور مستقیم به فولیکول‌های موی دارای رنگ‌دانه تابیده می‌شود. هنگامی که نور لیزر از پوست عبور می‌کند به انرژی حرارتی تبدیل می‌شود که این انرژی توسط رنگ‌دانه‌های ملانین موجود در فولیکول مو جذب می‌شود. فولیکول در اثر گرما تخریب می‌شود و این‌گونه از رشد مو جلوگیری می‌کند.

درمان لیزر با تخریب این فولیکول‌ها درست در ناحیه‌ای که مو شروع به رویش می‌کند، مانع از رشد حداکثری موهای زائد می‌شود. دستگاه لیزری که استفاده می‌شود می‌بایست به درجه حرارت حداقل ۷۰ درجه برسد تا بتواند فولیکول‌هایی که تخریب شده‌اند را به طور دائمی حذف کند.

در روش‌های درمانی که از دستگاه‌هایی مانند دایود و IPL استفاده می‌شود به دلیل اینکه درجه حرارت پایین است موهای زائد به طور کامل از بین نمی‌روند و همچنان موها وجود دارند؛ اما روشن‌تر و کم پشت تر هستند. از سوی دیگر لیزر موهای زائد عملکرد بهتری در ازبین‌بردن دائمی موهای زائد دارد. متخصصان زیبایی مجرب برای رسیدن به حداکثر کارایی از دستگاه‌های لیزر باکیفیت بالا در محدوده عملیاتی خاص استفاده می‌کنند.

رنگ موها و پوست شما، دو عامل مهمی هستند که در نتیجه درمان لیزر شما تأثیر می‌گذارند. در نتیجه اگر شما دارای موهای ضخیم‌تر و تیره‌تر باشید نتیجه بهتری خواهید گرفت؛ چراکه پرتوهای لیزر به رنگ‌دانه‌های ملانین جذب می‌شوند. اما دررابطه‌با رنگ پوست بالعکس است، اگر پوست شما روشن‌تر باشد آن‌گاه نتیجه بهتری خواهید گرفت؛ بنابراین لیزر پوست‌های تیره نیازمند جلسات درمانی بیشتری است.

آشنایی با جدیدترین دستگاه لیزر مو

آشنایی با مزیت‌های لیزربا­استفاده از جدیدترین دستگاه لیزر مو

جدیدترین دستگاه لیزر مو باید دارای مزیت‌های زیادی نسبت به مدل‌های قبلی باشد. در این بخش مزیت‌های لیزر را به‌طورکلی بررسی می‌کنیم. برای ازبین‌بردن موهای زائد در تمام نقاط بدن، به‌خصوص زیربغل، سینه، صورت و نواحی بیکینی، لیزر کردن آن جزو بهترین و کارآمدترین روش‌ها محسوب می‌شود.

این روش به دلایل متعددی نسبت به روش‌های دیگر مثل شیو و وکس کردن برتری دارد. به طور مثال از بین یکی از این برتری‌ها می‌توان به سرعت زیاد این روش نسبت به بقیه روش­ها اشاره کرد. البته این موضوع بستگی به وسعت ناحیه موردنظر هم دارد، برای مثال لیزر ناحیه پا زمان بیشتری نسبت به لیزر زیربغل احتیاج دارد.

از دیگر مزایای لیزر می‌توان به ماندگاری و تأثیرگذاری زیاد آن اشاره کرد. این روش نسبت به سایر روش‌ها ماندگاری بیشتری داشته و می‌تواند موهای زائد را برای حداقل 6 ماه تا یک سال از بین ببرد. بعدازاین مدت نیز موها بسیار نازک و کم پشت شده و رشد ضعیفی خواهند داشت تا اینکه رفته‌رفته به طور کامل از بین می‌روند. مراجعه به کلینیک معتبر و درمان زیر نظر متخصصین مجرب تأثیر زیادی در نتیجه نهایی دارد. در نهایت می‌توانید پوستی لطیف و جذاب و بدون هرگونه آسیب داشته باشید.

معرفی جدیدترین دستگاه لیزر مو

در این بخش به معرفی جدیدترین دستگاه لیزر مو می‌پردازیم. دستگاه‌های مختلفی در دسته مدرن‌ترین و بهترین دستگاه‌های لیزر قرار می‌گیرند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

دستگاه لیزر الکساندریت

یکی از نکات مهم در دستگاه‌های لیزر، سرعت آن‌ها است. از این دستگاه می‌توان به‌عنوان یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های علم پزشکی نام برد. از این دستگاه برای از­بین­بردن موهای نازک روی پوست‌های روشن استفاده‌های بسیار زیادی می‌شود. این دستگاه بسیار پرکاربرد است و امروزه شاهد استفاده فراوان از آن در کلینیک‌های مختلف هستیم. در واقع این دستگاه فوق‌العاده ساخته یک شرکت آمریکایی است. این دستگاه با ویژگی‌های فوق‌العاده‌اش توانسته از رقیبان پیشی گرفته و به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌ها شناخته شود.

دستگاه لیزر ND-YAG

این دستگاه، از برترین دستگاه‌ها برای ازبین‌بردن مو در پوست‌های رنگی است. لیزری که در این دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد، لیزر دکا است. این نوع لیزر به‌صورت کاملاً پیوسته و حدود ۳۰ سال است که در علم پزشکی موردتوجه همگان قرار گرفته است. این دستگاه از دو نوع لیزر آن دی یاگی و همچنین الکساندرایت استفاده میکند و به همین دلیل دارای انعطاف‌پذیری زیادی است. یکی از نکات مهم در مورد این دستگاه، قابلیت استفاده آن در ازبین‌بردن موها برای پوست‌های تیره است. البته باید توجه داشته باشید که در این حالت کارایی دستگاه کمتر و البته خطرات ناشی از لیزر افزایش خواهد یافت.

دستگاه لیزر دایود الکس

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها درباره دستگاه لیزر دایود اثربخشی بسیار بالا و درعین‌حال طول دوره و جلسات کوتاه‌تر است. دستگاه دایود الکس از بهترین انواع این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند. این دستگاه توسط یک شرکت آمریکایی تولید شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها، داشتن درد کمتر است.

دستگاه دیالکس

از دستگاه دیالکس، می‌توانیم به‌عنوان جدیدترین دستگاه لیزر مو یاد کنیم. این دستگاه شامل تلفیق موج‌های مختلف است. به همین دلیل، از این دستگاه می‌توان برای رفع موهای زائد و جوان‌سازی صورت، گردن، ناحیه ژنیتال و همچنین بدن استفاده کرد.

تلفیق طول موج‌های مختلف در این دستگاه لیزر، منجر به ایجاد یک مزیت فوق‌العاده در این دستگاه شده است. در واقع این دستگاه کارایی مناسبی برای تمامی تیپ‌ها و انواع پوست‌ها را دارد. در واقع در این دستگاه دیگر محدودیتی در رنگ پوست مربوطه وجود ندارد. یکی دیگر از مزایای این دستگاه، قابلیت استفاده در تمامی فصول سال است.

روش کار این دستگاه، با ایجاد گرمای مدام و تدریجی و آسیب به فولیکول‌های پوست است. این دستگاه عملیات تخریب فولیکول‌های مو را بدون آسیب به بافت‌های مجاور انجام می‌دهد. دلیل درد کم در این دستگاه، نفوذ انرژی گرمایی دیالکس به‌صورت مکرر و کوتاه در موست است. از دیالکس، به‌عنوان لیزر روان یا in motion نیز نام می‌برند. سرعت لیزر در این دستگاه با حرکت مداوم هند پیس افزایش پیدا می‌کند. یکی دیگر از نکات مهم در مورد این دستگاه، تعداد فولیکول‌های تخریبی در این روش است که به نسبت سایر روش‌ها قابل‌توجه است.

لیزر روبی Ruby

یکی دیگر از سیستم‌های مطرح در زمینه رفع مو زائد، روبی نام دارد. این سیستم با مکانیسمی متفاوت و با استفاده از طول‌موج‌های کوتاه‌تر کار می‌کند. این دستگاه برای موهای نازک و روشن مناسب است. این دستگاه برای افرادی که پوست تیره‌ای دارند توصیه نمی‌شود. از تفاوت‌های اصلی این دستگاه با سایر مدل‌ها می‌توان به وقفه زیاد بین پالس‌ها اشاره کرد. این وقفه باعث می‌شود میزان ناراحتی حاصل از لیزر کاهش یابد. اما از طرف دیگر می‌تواند باعث طولانی شدن فرایند درمان شود. به همین دلیل از لیزر روبی برای درمان ناحیه کوچکی از بدن استفاده می‌کنند.

رفع موهای زائد با IPL

یکی دیگر از روش‌ها IPL است. در این روش از اشعه فروسرخ با طول‌موج‌های کوتاه استفاده می‌شود. این روش می‌تواند ملانین‌های مو را شناسایی کرده و آن‌ها را با هدف‌گذاری قبلی از بین ببرد.  این روش دارای فیلترهای مختلفی است که می‌تواند طول‌موج‌های خطرناک را مسدود کند. در این روش طول‌موج‌ها بین 500 تا 1200 نانومتر هستند.  طول‌موج‌ها گرما تولید کرده و با تولید انرژی حرارتی موها را از بین می‌برند. موها بعد از لیزر با این روش طی 1 الی 2 هفته از بین خواهند رفت.

در روش IPL همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد از لیزر استفاده نمی‌شود؛ اما تشابه آن با لیزر در استفاده از اشعه نور است. هدف هر دو روش نیز تأثیرگذار روی فولیکول‌های مو و ازبین‌بردن آن‌ها است. روش IPL یک روش تخصصی است و می‌تواند برای هر فرد باتوجه‌به ویژگی‌های پوست و مو تنظیم شود. تعداد جلسات درمانی در این روش بیشتر از لیزر است.

درباره جدیترین دستگاه لیزر مو چه می­دانید؟

تعداد جلسات لازم برای درمان با جدیدترین دستگاه لیزر مو چقدر است؟

جدیدترین دستگاه لیزر مو با استفاده از تکنولوژی‌های جدید به تعداد جلسات درمانی کمتری نیاز دارد. باتوجه‌به این نکته می‌توان پی برد که تعداد جلسات درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها نوع دستگاه و فناوری‌های به‌کاررفته در آن است. توجه به چرخه رشد مو از دیگر فاکتورهایی است که می‌تواند تعداد جلسات درمانی را تعیین کند. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می­کنیم.

عوامل مؤثر در تعیین تعداد جلسات درمانی

فولیکول‌های مو تنها زمانی که در مرحله  آناژن یا رشد فعال هستند می‌توانند از بین بروند. زمانی که این فولیکول‌ها وارد چرخه استراحت می‌شوند دیگر لیزر نمی‌تواند روی آن‌ها مؤثر باشد بنابراین نیاز به تعداد جلسات بیشتری خواهد بود. یکی از موارد مهم در تعیین تعداد جلسات فاصله بین آن‌ها است. این فاصله باید توسط فرد متخصص تعیین شود و بیمار نمی‌تواند به تشخیص خودش فواصل را تنظیم کند.

ایجاد فاصله مناسب تأثیر زیادی در نتیجه نهایی داشته و می‌تواند باعث حداکثر اثربخشی شود. اگر فاصله بین جلسات بسیار طولانی باشد می‌تواند اثربخشی را کم کند. برعکس اگر فاصله بین جلسات بسیار کم باشد ممکن است باعث آسیب به بدن و ایجاد عوارض جانبی شود؛ بنابراین تعیین فاصله مناسب بین جلسات نکته مهمی است که حتماً باید به آن توجه داشت. از طرفی موهای زائد رشد بسیار سریعی دارند؛ بنابراین باید فاصله زمانی جلسات معقول باشد تا نتیجه درست را به ارمغان آورد.

تعداد جلسات درمانی در مراحل اولیه معمولاً به‌صورت هر ۴ هفته یکبار انجام می‌شود و بعد از آن به ۶ هفته یک‌بار می‌رسد. تنظیم این فاصله و تعداد جلسات کلی درمان به ویژگی‌های فردی هر شخص و تیپ پوستی او همچنین به سطح توقع بیمار بستگی دارد. جدیدترین دستگاه لیزر مو می‌تواند تمام این موارد را در نظر گرفته و بهترین و سریع‌ترین عملکرد را از خود نشان دهد؛ بنابراین خرید و انتخاب دستگاه مناسب و به‌روز اهمیت بسیار زیادی دارد.

به طول کلی می‌توان تعداد جلسات درمانی را بین ۶ تا ۸ جلسه در نظر گرفت. اما این یک قاعده کلی نیست و می‌تواند برای هر فرد متغیر باشد. پیش از مراجعه به کلینیک حتماً از مشاوران آنجا کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *