جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر


با افزایش سن به مرور آثار پیری نظیر چین و چروک روی صورت نمایان می شوند که این مسئله می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد به ویژه بانوان شود. به همین دلیل بهتر است پس از 30 سالگی برای جوان سازی و پاکسازی پوست صورت اقدام کنید و به دنبال روش مناسب باشید. راه حل های زیادی برای حفظ طراوت پوست و جوان سازی آن وجود دارند؛ از روش های خانگی گرفته تا جوان سازی پوست با روش های مدرن و به وسیله دستگاه های پیشرفته. روش مناسب جوان سازی و پاکسازی پوست صورت با توجه به نوع پوست و توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود. جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر یکی از مؤثرترین روش های جوان سازی پوست صورت است که ما قصد داریم در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

لیزر صورت و جوانسازی آن

جوان سازی و پاکسازی پوست صورت چیست؟

جوان سازی و پاکسازی پوست که در اصطلاح به آن پیلینگ گفته می شود، روشی است که در آن لایه سطحی پوست برداشته می شود. در واقع لایه ای از سلول های مرده پوست، جای باقی مانده از جوش ها، لکه های قهوه ای رنگ پوست برداشته می شوند و درنتیجه پوست شفافیت از دست رفته خود را به دست می آورد و روشن تر هم می شود. با استفاده از جوان سازی و پاکسازی پوست صورت منافذ باز و حتی چروک های ریز موجود در پوست صورت هم از بین می روند.

انواع روش های جوان سازی و پاکسازی صورت

جوان سازی و پاکسازی صورت با روش های مختلفی انجام پذیر است. انتخاب روشی که برای صورت شما مناسب باشد و بیشترین تأثیر را داشته باشد به شرایط پوست صورت وابسته است. به طور کلی روش های جوان سازی و پاکسازی صورت در سه گروه کلی قرار می گیرند که عبارتند از:

  1. روش های تهاجمی جوان سازی صورت

منظور از روش های تهاجمی جوان سازی و پاکسازی پوست روش هایی است که نیاز به جراحی دارد مانند جراحی های پلاستیک، کشیدن پوست صورت و … . در این روش های جوان سازی و پاکسازی لازم است تا پس از جراحی در بیمارستان بستری شوید و معمولا دوره نقاهت طولانی دارند. در برخی از موارد ممکن است عوارض و خطراتی را نیز در پی داشته باشند. هزینه انجام جوان سازی و پاکسازی صورت با روش های تهاجمی از سایر روش ها بیشتر است.

  1. روش های کم تهاجمی جوان سازی

روش های کم تهاجمی شامل اندولیفت، هایپوتراپی و لیزر و … می شوند. این روش های جوان سازی از نظر هزینه نسبت به روش های تهاجمی مقرون به صرفه تر هستند و عوارض و خطرات کمتری دارند و در عین حال اثربخشی بالاتری خواهند داشت.

  1. روش های غیر تهاجمی جوان سازی

به مراقبت های پوست مانند استفاده از کرم های ضد چروک و روش های جوان سازی و پاکسازی خانگی، روش های غیر تهاجمی جوان سازی و پاکسازی گفته می شود. روش های غیر تهاجمی جوان سازی و پاکسازی صورت بسیار ساده و ارزان است و می توانید برخی از آن ها را در منزل انجام دهید و بسیار کم خطر هستند. البته این روش ها تأثیر چشمگیری هم بر صورت نخواهند داشت و نیاز به مداومت و تکرار بسیاری دارند.

جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر

یکی از روش های جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر انجام می شود که برای برطرف کردن مشکلات پوستی نظیر لکه های قهوه ای، اسکار، چین و چیروک ریز، کک و مک مناسب است.برای جوان سازی و پاکسازی پوست با لیزر در ابتدا بایستی صورت و محل تحت درمان با تزریق بی حس کننده های موضعی، بی حس شود. سپس پرتوهای نور به صورت رندوم و ضربانی به تمام سطح پوست تابانده می شود. با این کار لایه های خارجی و آسیب دیده پوست بخار می شود و به طور لایه لایه برداشته می شود. در نتیجه پوست کاملا یکنواخت و صاف و جوان تر می شود. با از بین رفتن لایه خارجی پوست و حذف سلول های مرده، سلول های پوستی جدید تحریک و بازسازی خواهند شد.

برای انجام جوان سازی و پاکسازی صورت با لیزر حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک بایستی براساس نوع و شدت عارضه پوستی، دستگاه لیزر را تنظیم کند و در صورتی که لیزر توسط فرد بدون تخصص انجام شود، ممکن است خطرات و عوارضی را برای شما در پی داشته باشد.

پاکسازی پوست صورت با لیزر

انواع لیزرهای جوان سازی و پاکسازی صورت

انواع مختلفی دستگاه لیزر به منظور جوان سازی و پاکسازی صورت وجود دارد که عبارتند از:

  1. دستگاه لیزر RF فرکشنال

در جوان سازی با دستگاه لیزر RF، امواج RF که به وسیله دستگاه دوقطبی رادیوفرکوئنسی ایجاد شده اند به لایه های خارجی و میانی پوست وارد می شوند. در نتیجه پوست صورت تحریک می شود و شروع به بازسازی خود می کند و تولید کلاژن و الاستین در پوست بیشتر می شود و باعث شادابی و صاف شدن پوست صورت می شود. لیزر RF برای برطرف کردن چین و چروک های پوست، آثار باقی مانده جوش و جای آفتاب سوختگی روشی اثربخش و مناسب است.

  1. دستگاه لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال روش مؤثری برای برطرف کردن چین و چروک های عمیق صورت است. در این روش جوان سازی با لیزر، پرتوهای نور، لایه های سطحی پوست را بدون این که به نواحی مجاور آسیبی وارد کنند از بین می برند، در واقع در این روش اشعه های نور با شعاع بسیار کوچکی به صورت تابیده می شود.

  1. دستگاه لیزر اربیوم

از این دستگاه لیزر برای برطرف کردن خطوط سطحی و حتی عمیق و چین و چروک های ملایم می توان استفاده کرد. پس از انجام لیزر با اربیوم پوست به سرعت و در طی دوره کوتاهی بهبود پیدا می کند.

4.دستگاه یولیزر کوانتا

این دستگاه به طور همزمان از هر دو موج CO2 و اربیوم برای جوان سازی و پاکسازی صورت استفاده می کند.

سنی که برای جوان سازی و پاکسازی صورت باید اقدام کرد

به طور کلی آثار پیری پوست صورت مانند چین و چروک با افزایش سن کم کم خود را نشان می دهند. به طور معمول با ورود به دهه سوم زندگی چروک های ریزی در پوست ایجاد می شود، خطوط صورت عمیق تر می شوند و لکه های قهوه ای نمایان می شود و حتی به مرور افتادگی صورت هم به آن ها اضافه می شود. در بانوان با گذشتن از 40 سالگی و نزدیک شدن به دوران یائسگی، به دلیل تغییرات شدید هورمونی سرعت پدیدار شدن آثار پیری بر چهره بیشتر هم می شود.

بهترین اقدامی که می توانید انجام دهید، پیشگیری و کند کردن این روند است که با انجام فعالیت های زیر امکان پذیر است:

  • استفاده از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست
  • بهره مندی از تغذیه سالم و سرشار از میوه و سبزیجات
  • شستن و تمیز نگه داشتن پوست صورت
  • استفاده از کرم مرطوب کننده و رطوبت رسانی مداوم به صورت
  • ماساژ صورت
  • ورزش کردن

در صورتی که نشانه های پیری را در صورت خود مشاهده کردید، بهتر است که هر چه سریع تر از یکی از روش های جوان سازی و پاکسازی صورت مانند لیزر به منظور بهبود ساختار پوست صورت استفاده کنید.

مزایای جوان سازی و پاکسازی پوست با دستگاه لیزر

استفاده از لیزر برای جوان سازی و پاکسازی صورت جز روش های بسیار مؤثر است که مزایای بسیاری دارد. برخی از مهم ترین مزیت های آن عبارتند از:

  1. پس از انجام لیزر به منظور جوان سازی پوست، پوست شما روشن و صاف خواهد شد.
  2. چین و چروک های پوست از بین خواهند رفت.
  3. برای برطرف کردن افتادگی پوست مناسب است و لیزر باعث استحکام بیشتر پوست می شود.
  4. جوان سازی پوست با دستگاه لیزر جای آفتاب سوختگی، آکنه، زخم هایی که بر اثر جراحی در پوست باقی مانده را برطرف می کند.
  5. منافذ پوست را بهبود می بخشد.
  6. دو روز پس از انجام لیزر می توانید فعالیت های روزانه خود را مانند قبل انجام دهید.
  7. در جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر احتمال عفونت وجود ندارد.
  8. جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر در دراز مدت باعث بهبود بافت پوست خواهد شد.

معایب جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر

جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، با معایبی نیز همراه است که عبارتند از:

  1. در صورت و جود برخی از اختلالات پوستی نظیر حساسیت های پوستی، تاول تبخالی ممکن است با انجام لیزر جوان سازی و پاکسازی، شدت آن ها بیشتر شود.
  2. در برخی از موارد ممکن است پس از انجام لیزر جوان سازی و پاکسازی صورت، چروک هایی که به دلیل حرکت ماهیچه ها در صورت به وجود آمده اند، دوباره آشکار شوند.

همانطور که قبلا اشاره شد با مراجعه به پزشک متخصص و انجام لیزر در کلینیک های مجهز احتمال بروز عوارض به شدت کاهش می یابد.آیا پوست صورت را می توان لیزر کرد؟

 

 جوان سازی و پاکسازی صورت با لیزر به چه افرادی توصیه نمی شود

به طور کلی جوان سازی و پاکسازی صورت برای افراد با شرایط زیر مناسب نیست و توصیه نمی شود:

  1. افرادی که پوست تیره رنگ و آسیب پذیر دارند، بهتر است که برای جوان سازی و پاکسازی صورت از روش هایی به غیر از لیزر استفاده کنند.
  2. اشخاصی که در صورت خود آکنه فعال دارند، نبایستی پاکسازی صورت با لیزر انجام دهند.
  3. لیزر جوان سازی و پاکسازی صورت برای افرادی که پوست های حساسی دارند، گزینه مناسبی نیست.
  4. در صورتی که چین و چروک های صورت بسیار شدید و عمیق باشند، جوان سازی و پاکسازی صورت با لیزر نمی تواند آن ها را برطرف کند.

دستورالعمل های قبل از جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر

قبل از اقدام به جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر لازم است که دستورالعمل هایی که از طرف مرکز لیزر به شما ارائه می شود، انجام دهید. برخی از این دستورالعمل ها عبارتند از:

  1. از حدود 14 روز قبل از انجام جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر نباید در معرض مستقیم آفتاب قرار بگیرید.
  2. از چند هفته قبل از درمان با لیزر نباید محصولاتی نظیر گلیکولیک اسید و رتینوئیک اسید استفاده کنید.
  3. حتما در زمان هایی که بیرون از منزل هستید، از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
  4. از دو هفته قبل از جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر از لایه برداری صورت خود پرهیز کنید.
  5. استفاده از محصولات آرایشی قبل از انجام جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر مجاز نیست.

لیزر پوست صورت و تاثیرات آن

مراقبت های پس از جوان سازی و پاکسازی صورت با لیزر

به منظور کسب نتیجه بهتر و کاهش عوارض احتمالی جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر، باید مراقبت های زیر را بعد از درمان با لیزر انجام دهید:

  1. می توانید از کمپرس سرد برای کم کردن سوزش در ناحیه درمان بهره ببرید.
  2. کرم های موضعی که پزشک برای شما تجویز نموده را به طور منظم استفاده کنید.
  3. سعی کنید به هیچ وجه پوست صورت خود را خارش ندهید.
  4. بعد از انجام جوان سازی و پاکسازی صورت با دستگاه لیزر، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

جمع بندی

جوان به نظر رسیدن صورت یکی از مواردی است که برای تمام افراد مهم است و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. روش های مختلفی برای جوان سازی و پاکسازی صورت وجود دارد که استفاده از لیزر یکی از بهترین روش ها با ماندگاری طولانی تر است که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *