دستگاه لیزر برای رفع تتو و تاثیر بر روی دستگاه ایمنی بدن

دستگاه لیزر برای رفع تتو و تاثیر بر روی دستگاه ایمنی بدن

دستگاه لیزر برای رفع تتو و تاثیر بر روی دستگاه ایمنی بدن


در حالی که حضور تتو حالا در فرهنگ عمومی پذیرفته‌تر شده است، مردان و بانوان در تمامی سنین از این هنر استفاده می‌کنند. مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد که حداقل 21 درصد از ساکنان آمریکا حداقل یک تتو روی بدن خود دارند. این مقدار در جوانان به 41 درصد در تمامی افراد می‌رسید. البته در بسیاری از موارد علاقه به تتو بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند و بسیاری دوست دارند که از شر تتوها به صورت دائمی خلاص شوند. پشیمان شدن از تتو، امری بسیار شایع است. تکنولوژی لیزر البته برای پاک کردن تتو به صورت دائمی نیز استفاده می‌شود. در این زمینه تکنولوژی لیزر بسیار پیشرفت کرده است. در اولین قدم باید کلینیک مناسب برای انجام درمان را انتخاب کنید. البته نتیجه انجام لیزر برای رفع تتو، ارتباط مستقیمی با سیستم ایمنی بدن دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنید

سیستم رفع تتو با استفاده از لیزر تنها فرآیند اینکار را آغاز می‌کند. در حقیقت سیستم ایمنی بدن شما مسئولیت زیادی برای رفع جوهر تتو از سطح پوست دارد. لیزر ذرات جوهر تتو را به قسمت‌های کوچک تر تقسیم می‌کند. سپس بدن به ذرات کوچک شده جوهر حمله کرده و این ذرات کوچک شده برای رفع از بدن آماده شدند.

اگر بیمار هستید از انجام لیزر برای رفع تتو خودداری کنید

بسیار خوب است که وقتی قصد انجام لیزر برای رفع تتو را دارید، بدن شما در قدرتمند ترین حالت خود قرار داشته باشد. اگر بدن شما در حال مبارزه با یک بیماری و یا عفونت است، باید منتظر بازیابی کامل سلامت بدن باشید. سیستم ایمنی بدن بعد از بازیابی سلامت می‌تواند به رفع ذرات کوچک شده که توسط لیزر انجام شده، بپردازد. در کل باید گفت که سیستم ایمنی بدن برای رفع ذره‌های کوچک شده جوهر نباید درگیر بازیابی سلامت توسط بیماری دیگر باشد.

مایعات زیادی بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب و دیگر نوشیدنی‌ها که تنظیم آب بدن را بر عهده دارند در حالی که قصد دارید از لیزر برای رفع تتو استفاده کنید می تواند به بدن کمک زیادی بکند. نوشیدن زیاد مایعات می‌تواند به بدن کمک کند تا سموم به وجود آمده را بهتر و سریع‌تر خارج کند. بدین ترتیب شما پوست بدون جوهر را سریع تر مشاهده خواهید کرد.

تغییر سبک زندگی برای سلامتی بیشتر

مصرف ویتامین و در کنار آن ورزش کردن برای افزایش قدرت دستگاه ایمنی بدن کمک زیادی به فرآیند رفع تتو با استفاده از لیزر خواهد کرد. در کنار آن، انتخاب‌هایی که می‌توانند روی سلامتی شما تاثیر منفی بگذارند مثل مصرف الکل یا استعمال دخانیات باید به کلی کنار گذاشته شوند. استفاده از الکل می‌تواند فعالیت مناسب دستگاه ایمنی بدن را مختل کند. استعمال دخانیات نیز می‌تواند راهکار‌های دفاعی بدن را با اختلال مواجه کند. در مطالعاتی که انجام شده است استعمال دخانیات می‌تواند تاثیرگذاری لیزر برای رفع تتو را تا 70 درصد کاهش دهد.

از عفونت جلوگیری کنید

کلینک‌هایی که از لیزر برای رفع تتو استفاده می‌کنند معمولا راهکار‌های مناسبی برای مراقبت بعد از انجام درمان را ارائه خواهند کرد. مطمئن باشید که حتما از این دستورالعمل‌ها پیروی خواهید کرد. عدم دستکاری تاول یا پوسته پوسته شدن‌های احتمالی مراحل درمان را تسریع خواهد بخشید و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. همچنین احتمال به وجود آمدن اسکار نیز کاهش پیدا می‌کند. حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید در حالی که تحت درمان قرار گرفته است بسیار مهم است و از به وجود آمدن عوارض جانبی و مشکلات دیگر جلوگیری می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *