فروش انواع دستگاه لیزر مو زائد: معرفی مدلها + شرایط فروش + قیمت

مزایای استفاده از دستگاه لیزر دایود

از بین بردن موهای زائد بدن مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. در طی ده‌های گذشته شیوه‌های مختلفی برای رهایی از مو‌های زائد معرفی و سپس به بازار عرضه شده است. که هر کدام از آنها مزیت‌ها و البته معایب مختلفی دارند. اما شایع‌ترین مشکل بدون شک عدم ثبات در این شیوه‌های درمانی است. دستگاه لیزر دایود می‌تواند راهکاری طولانی مدت برای رهایی از موهای زائد بدن باشد که با هر نوع پوست و مو سازگاری مناسب دارد.

[lwptoc]

انواع دستگاه لیزر مو زائد، نتایج رضایت‌بخشی را پس از سال‌ها استفاده در مقایسه با روش‌های مختلف مانند وکس، تیغ و موبر برای بسیاری از افراد به همراه داشته است. درمان با انواع دستگاه لیزر کلینیکی تنها روشی است که نتایج بلندمدتی برای رفع موهای زائد بدن به دنبال دارند. در طراحی دستگاه‌های لیزر حرفه‌ای و خانگی از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده‌شده‌ و لازم است در هنگام خرید انواع دستگاه لیزر مو زائد به تفاوت آن‌ها توجه کنیم. در ادامه مطلب قصد داریم با معرفی این تکنولوژی‌ها و مقایسه دستگاه‌های کلینیکی و خانگی به راهنمای خرید دستگاه لیزر بدن بپردازیم.

 دستگاه لیزر موهای زائد چیست ؟

لیزرها دستگاه هایی هستند که غالباً با اشعه های حرارتی نامرئی مادون قرمز می باشد که با شدت فراوان متمرکز شده است و به صورت خطی به نقطه مورد نظر تابش می شود. تفاون لیزر با نور معمولی در آن است که نور معمولی شامل طیف نوری مادون بنفش تا مادون قرمز است و بازه ی طویل تری دارد. اما لیزر متمرکز شدن و نقطه ای شدن اشعه مادون قرمز بوده و کانون حرارتی بسیار گرم تری نسبت به نور معمولی دارد و همانند نور پخش نمیشود. کاربرد لیزر برای پزشکی حدودا از 47 سال قبل یعنی از سال 1970 آغاز شده است و تا به امروز در حال تکمیل و بهتر شدن می باشد.

درک کامل از تکنولوژی‌های از بین بردن موهای زائد

قاعده اصلی در از بین بردن موهای زائد هماهنگی با طول موج نور و مدت زمان پالس در هدف مشخص که معمولا ملانین و فولیکول مو هستند، خواهد بود. تلاش می‌شود تا بافت کنار مو کاملا نادیده گرفته شود. ملانین دلیل اصلی و طبیعی رنپ پوست و البته مو در انسان‌ها است.

انواع دستگاه‌های لیزر کلینیکی

انواع دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای در کلینیک‌ها با قرار دادن فولیکول‌های مو در معرض پالس‌‌ها و امواج لیزر قدرتمند، سبب ضعیف شدن آن‌ها و حذف تدریجی موهای زائد می‌شوند. معمولا بهترین دستگاه لیزر موهای زائد مبتنی بر یکی از سه تکنولوژی الکساندرایت، دایود و Nd-YAG است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت با نام الکس نیز شناخته‌شده و از آن در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود. متخصصان با در نظر گرفتن رنگ پوست و مو افراد درجه مناسب را تنظیم کرده و در صورت لزوم برای پوست‌های تیره در طول درمان از سیستم‌های خنک‌کننده استفاده می‌کنند به‌طورکلی فولیکول مو بر اساس وضعیت بالینی مراجعه‌کننده در معرض انواع طول‌موج دستگاه‌های لیزر الکساندرایت قرارگرفته و پس از تکمیل دوره درمان از بین می‌روند.Alma،Orion و Cuter از انواع دستگاه لیزر مو زائد الکساندرایت بشمار می‌آیند.

لیزر دایود

انواع دستگاه لیزر مو زائد توسط پزشک متخصص و بر اساس تناژ رنگ پوستی افراد انتخاب می‌شوند. در مقایسه لیزر الکساندرایت با دایود ، دستگاه دایود مناسب‌ترین گزینه برای تناژ پوستی و رنگ مو‌های اکثریت ایرانیان است. ازآنجایی‌که تکنولوژی طراحی‌شده در این دستگاه رنگ‌دانه‌های فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد، اثربخشی آن بر روی موهای تیره بسیار بیشتر است. به دلیل نتایج مناسب و رضایت‌بخش مراجعین پس از درمان با آن، تمایل به خرید دستگاه لیزر دایود همواره بالا بوده است. به همین دلیل لازم است در صورت تمایل برای مشاوره خرید دستگاه لیزر دایود و همچنین خرید دستگاه لیزر دایود دسته دوم از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

مفهوم از بین بردن موهای زائد با دستگاه لیزر دایود

کلید اصلی برای عمل موفق با دستگاه لیزر دایود القای انرژی بالا به سطح پوست است. این انرژی به صورت انتخابی توسط ملانین در کنار فولیکول مو جذب خواهد شد در حالی که روی بافت کنار آن تاثیری نمی‌گذارد. لیزر‌های دایود از یک طول موج نور ثابت نرخ انتزاعی بالا در ملانین دارند استفاده می‌کنند. در حالی که دمای ملانین بالا می رود، ریشه و جریان خون فولیکول مو از بین می‌رود. بدین ترتیب رشد مو برای همیشه متوقف می شود.

دستگاه از بین برنده موهای زائد مدرن و با کیفیت بالا مثل Primelase HR و The Elysion از شیوه خنک سازی پوست تا 5 درجه سانتیگراد استفاده می‌کنند تا به سطح پوست آسیبی نرسد. بدین ترتیب عمل از بین برد مو، تجربه‌ای آسان و بدون درد برای مشتری خواهد بود. لیزر دایود با ارائه فرکانس بالا و پالس پایین می‌تواند با ضریب اطمینان بسیار خوب برای همه نوع پوست مورد استفاده قرار گیرد.

مکانیسم کار دستگاه لیزر دایود

مکانیسم کار دستگاهای لیزر دایود به این صورت است که طی فرآیند پرتابش اشعه کاملا تبدیل به حرارت شده و به لایه ی زیرین پوست نفوذ می کند و تا لایه ی مورد تشخیص داده شده توسط پزشک تابش می شود. این حرارت همانند ذره بینی عمل میکند که جلوی نور خورشید گرفته باشید و بر روی یک نقطه از کاغذی متمرکزش کرده باشید. حرارت ناشی از کانونی شدن و متمرکز بودن حرارت باعث سوختن آن نقطه از کاغذ می گردد. لیزر نیز دقیقا همین اثر را بر روی فولیکول های مو خواهد داشت.

این در حالی است که به علت مستقیم بودن اشعه دستگاه لیزر دایود و پخش نشدن آن بافت های کناری آسیبی نمیبیند و تنها نقطه مورد نظر از بین می رود. هدف لیزر  از بین بردن ملامین ها و هموگلوبين بوده و با هدف قراردادن هر کدام نور با حرارت بالا از دستگاه مورد نظر بر روی آن تابانده و آن را می سوزاند. امکان دارد فرد در طول دوره درمان کمی سوزش را حس کند که البته امروزه روش هایی برای مقابله با این سوزش همانند استفاده همزمان از دستگاه کولینگ وارد بازار گشته است.

آیا دستگاه لیزر دایود علاوه بر از بین بردن موهای زائد خاصیت های درمانی دیگری دارد ؟

این دستگاه لیزر دایود علاوه بر از بین بردن موهای زائد خاصیت های درمانی دیگر همانند درمان خال های عروقی همانند رگ های واریسی، ماه گرفتگی، گرانولوم پيوژنيکوم، خال و خالکوبی، کاهش چین و چروک، از بین بردن جای اسکار و زخم و جای جوش، درمان زگیل های پوستی و گوشتی و ترک های ناشی از بارداری و غیره می توان استفاده کرد.

مفهوم از بین بردن موهای زائد با شیوه لیزر IPL

IPL یا Intense Pulsed Light در واقع یک شیوه درمانی با لیزر نیست. در این شیوه از طیف وسیعی از نور و موج‌های مختلف استفاده می‌شود. بدین ترتیب انرژی غیر متمرکزی در کنار مو و پوست محدود مورد نظر به وجود می‌آید. در نهایت به خاطر شیوه موجود اتلاف انرژی بالاتر می‌شود. کم شدن حالت انتخابی جذب در قسمت فولیکول مو نیز باعث می‌شود که عملکرد در نابود کردن مو‌های زائد کاهش پیدا کند. همچنین به خاطر استفاده خاص از نور امکان به وجود آمدن عوارض جانبی مثل سوختگی یا تجمع رنگدانه در پوست وجود دارد. یکی دیگر از دلایل اصلی این عوارض جانبی عدم استفاده از شیوه‌های خنک‌سازی پوسا است. IPL به صورت عمومی فقط برای رنگ پوست روشن مناسب است.

تفاوت اصلی میان IPL و لیزر دایود
تفاوت اصلی میان IPL و لیزر دایود

تفاوت میان لیزر IPL و دستگاه لیزر دایود در از بین برد مو‌های زائد

بنا به اینکه عمل از بین بردن موهای زائد برای چه فردی انجام خواهد شد، انتخاب بین استفاده از شیوه IPL و دستگاه لیزر دایود متفاوت خواهد بود. شاید بزرگترین تفاوت میان این دو شیوه تاثیرگذاری بیشتری دستگاه لیزر دایود نسبت به IPL است اما دلیل اصلی این تفاوت چیست؟ ما در اینجا با نگاهی عمیق‌تر به مسئله مطرح شده در شیوه‌های از بین بردن موهای زائد با لیزر پرداختیم. درک تفاوت بین عملکرد این دو شیوه کلید اصلی سرمایه‌گذاری در این نوع کسب و کار است.

شیوه انجام عمل در هر دو روش به صورت کامل شرح داده شد. در حالت کلی استفاده از تکنولوژی IPL به مدت زمان بیشتری برای کاهش رشد مو نیاز دارد. لیزر دایود تاثیرگذاری و عملکرد بسیار بهتری دارد و در کنار آن بیمار نیز ناراحتی کمتری را حس خواهد کرد. (به خاطر استفاده از شیوه خنک‌سازی پوست)

انتخاب مناسب بین IPL و لیزر دایود برای کسب و کار شما؟

در کسب و کار شما، مشتری در واقع بالاترین ارزش را دارد. لیزر دایود بهترین عملکرد را ارائه کرده و به صورت عمومی رضایت مشتری از آنها بیشتر است. البته درا نتخاب این نوع دستگاه باید به فاکتور‌های مختلفی که در کیفیت آن تاثیر دارند توجه کنید. به عنوان مثال ارائه استاندارد ISO 13485 یکی از ویژگی‌های مهم در انتخاب دستگاه‌های لیزر دایود است.

لیزر Nd: YAG

بعضی از انواع دستگاه لیزر مو زائد موجود در کلینیک‌ها دستگاه‌های مبتنی بر فن‌آوری Nd-YAG هستند. این تکنولوژی مناسب انواع رنگ پوست به‌خصوص پوست‌هایی با تناژ تیره‌ و برنزه است. لیزر ان دی یاگ با پالس 1064 نانومتری روشی ایمن، بی‌خطر و با کمترین میزان سوختگی در پوست‌های تیره، سبب از بین بردن فولیکول‌های مو در درازمدت می‌شود.

دستگاه لیزر مو زائد خانگی ‌

انواع دستگاه لیزر مو زائد خانگی با بهره‌گیری از تکنولوژی دایود و لیزر IPL طراحی و ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها به دلیل سطح انرژی پایین درمان قطعی حذف موهای زائد نیستند. بااین‌حال استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی با دریافت تأییدیه FDA درمانی بی‌خطر و ایمن محسوب می‌شود؛ بنابراین بهتر است در هنگام خرید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی واقع‌بین بوده و انتظار کیفیت درمان در سطح لیزر‌های کلینیکی را نداشته باشیم.

مقایسه لیزر کلینیکی و خانگی

انواع دستگاه لیزر مو زائد کلینیکی و خانگی در موارد مهمی با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند؛ و این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

  • قدرت: انواع دستگاه لیزر کلینیکی از سطح قدرت بسیار بالاتری برخوردار بوده و باقدرت و سرعت بیشتری باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شوند. درصورتی‌که اگر از دستگاه‌های خانگی به‌صورت منظم استفاده نشود نتایج ماندگاری نخواهند داشت.
  • دقت عمل: انواع دستگاه لیزر مو زائد خانگی در هر فلاش تنها سطح کوچکی از پوست را هدف قرار داده و تنها برای مناطق کوچک و قابل‌دسترس بدن مانند بالای لب‌ها مناسب هستند. درصورتی‌که دستگاه‌های کلینیکی با هدف‌گیری قسمت گسترده‌ای از بدن دقت و سرعت بالایی دارند.
  • اثربخشی در انواع پوست و مو: دستگاه‌های لیزر خانگی برای گروه محدودی از افراد با پوست روشن و موهای تیره مناسب هستند. در حالی دستگاه‌های لیزر کلینیکی انواع متنوعی داشته و برای طیف گسترده‌ای از افراد و با ویژگی‌های پوست و مو متفاوت مناسب هستند.

دلایل خرید دستگاه لیزر مو چیست ؟

لیزرهای دایودی از تکنولوژی نیمه هادی استفاده می‌کنند که از طریق آن نور منسجمی در محدوده مادون قرمز تولید می‌شود. این دستگاه‌ها از پرتو نوری با طیف باریکی استفاده می‌کنند که رنگ مخصوصی را در پوست هدف قرار می‌دهد. در مقایسه با دیگر سیستم‌های لیزر مثل Ruby و یا Alexandrite، لیزر دایود با طول موج 800 نانومتر می‌تواند عمیق‌ترین نفوذ به سطح پوست و جذب ملانین را داشته باشد. این ویژگی‌های منحصر به فرد می‌تواند لیزر‌های دایود رو تبدیل به بهترین تکنولوژی برای رفع موهای زائد کند. با استفاده از این شیوه امنیت افزایش پیدا کرده و درمان مورد نظر روی انوع پوست، مو و در تمامی بخش‌های بدن به بهترین شکل انجام خواهد شد. برای دریافت قیمت دستگاه لیزر دایود و خرید دستگاه لیزر دایود اینجا کلیک کنید .

دستگاه لیزر موهای زائد چگونه کار می‌کند؟

دستگاه لیزر موهای زائد از شیوه خاصی برای هدف قرار دادن کورموفور (بخشی از مولکول پوست که باعث به وجود آمدن رنگ می‌شود) در پوست استفاده می‌کند. این شیوه‌ها معمولا به ملانین و یا خون مربوط می‌شوند. لیزر کورموفور‌ها را به صورت انتخابی با استفاده از حرارت مورد آسیب قرار می‌دهد اما در این فرآیند بافت اطراف مورد هدف قرار نخواهد گرفت. وقتی از این شیوه برای نابود کردن موهای زائد استفاده می‌شود، ملانین در فولیکول مو مورد هدف قرار گرفته و آسیب می‌بیند. در نتیجه فرآیند بازسازی و رشد مو قطع خواهد شد. استفاده از لیزر دایود معمولا همراه با دستگاه‌های خنک‌سازی پوست انجام می‌شود. البته شاید از شیوه‌های کاهش درد نیز برای بهتر شدن تجربه استفاده شود.

انسان ها همواره از تمیزی لذت میبرند. بوی خوش و سیمای زیبا همیشه برای همگان لذت بخش بوده است. از زمان های گذشته تا به امروز روش های بسیار زیادی ابداع و امتحان شده است که همگی برای زیبایی و تمیزی بدن استفاده می شده است. یکی از روش های حفظ زیبایی زدودن مو های زائد بدن و صورت بوده است که به خصوص برای بانوان بسیار حائذ اهمیت می باشد. قیمت دستگاه لیزر دایود را میتوانید ازطاهر تاج مادر نمایندگی طاهر تاج مادر جویا شوید .

آیا استفاده از تیغ های بهداشتی، پمادها و کرم های موبر روش مناسبی است ؟

استفاده از تیغ های بهداشتی، پمادها و کرم های موبر، اپیلاسیون و غیره از بسیار روش هایی بوده است که برای حذف موهای زائد استفاده می شده است اما غالباً استفاده از این روش ها یا با درد بسیار همراه بوده است یا مستلزم پرداخت هزینه های مکرر برای حفظ تمیزی را بهمراه داشته است. حال این سوال پیش می آید که آیا هیچ روشی برای حذف همیشگی این موهای زائد وجود ندارد؟ روشی که مستلزم تکرار و گذاشتن وقت بسیار نباشد؟

قطعا با پیشرفت علم این نیاز برآورده شده است، پزشکان راه حل منطقی این خواسته را برآورده کرده اند. استفاده و خرید دستگاه لیزر دایود

ساخت و تولید دستگاه لیزر انقلابی برای این خواسته بود. زیرا فرد بدون صرف زمان زیاد و سوختگی با تمامی موهای خود برای همیشه خداحافظی میکند!! و این یعنی رسیدن به هدف نهایی خلاصی از شر موهای زائد برای همیشه. در این مقاله به شرح اختصاصی دستگاه لیزر و انواع آن، عوارض جانبی، نحوه عملکرد آن و اینکه برای چه افرادی استفاده از آن توصیه می شود به صورت خلاصه پرداخته و گفته می شود.

قیمت دستگاه لیزر دایود از بین بردن موهای زائد چه قدر است؟

بنا به وجود برند‌ و مدل‌های مختلف در بازار، قیمت‌ها نیز بسیار متفاوت هستند. همیشه توجه داشته باشید که اجناس بسیار ارزان معمولا مشکلات و دردسر‌های خاص خود را دارند. اجناس ارزان قیمت معمولا از کیفیت پایینی برخودار هستند و باعث می‌شوند در مدت زمان طولانی حتی هزینه‌های بیشتر از خرید یک مدل با کیفیت به کسب و کار شما وارد کنند. دستگاه‌های لیزر دایود معمولا عمر بسیار زیادی دارند که باعث می‌شود هزینه نهایی با توجه به کارایی آنها بسیار معقول باشد. در سمت مقابل دستگاه‌های IPL معمولا نیاز به تعویض قطعات بعد از مدتی استفاده دارند که در نهایت هزینه را افزایش می‌دهد.

انتخاب دستگاه لیزر مو مناسب

اندازه، قدرت ، جزئیات تکنیکی و خرید دستگاه لیزر دایود می‌تواند راهنمای مناسبی برای خرید شما باشند. شما با در نظر گرفتن اندازه و بزرگی کسب و کار خود و با توجه به مشخصات دستگاه‌های لیزر دایود به راحتی مدلی مناسب را انتخاب کنید که هزینه زیادی را نیز در نگاه کلی در بر نداشته باشد. در نهایت این نوع دستگاه با توجه به ساختار خاص خود می‌تواند هزینه نهایی برای مشتری را نیز کاهش دهد. البته در نظر داشته باشید با بالاتر رفتن سطحی از پوست که قرار است موهای زائد از آنجا حذف شوند، دستگاه باید قدرت مناسب را داشته باشد.

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد و بارداری

در دوران بارداری به خاطر افزایش حجم در قسمت شکم، دید بانوان نسبت به پاها بسیار کم می‌شود و تنها راه مناسب برای رفع مو‌های زائد در این نقطه از بدن نیز شیو کردن به نظر می‌رسد. که البته این راه نیز چندان برای بانوان باردار توصیه نمی‌شود چون امکان سر خوردن وجود دارد. به خاطر ایجاد تغییرات در هورمون‌ها در زمان بارداری، شاید رشد مو‌های زائد در قسمت‌های مختلف بدن افزایش پیدا کند، اگر این مو‌های زائد را اصلاح نکنید امکان این وجود دارد که بعد از پایان بارداری به صورت کامل رفع شوند.

رفع مو‌های زائد و امنیت در زمان بارداری

لیزر موهای زائد، رنگدانه‌های تیره مو را با استفاده از ایجاد حرارت و آسیب به فولیکول مو نابود می‌کند. هیچ پژوهشی در مورد استفاده از لیزر و امن بودن آن در زمان بارداری انجام نشده است. بسیاری از کلینیک‌ها انجام این عمل را در زمان بارداری سفراش نمی‌کنند چون ممکن است که روی جنین تاثیر بگذارد. اگر دوست دارید از عمل الکترولیسس استفاده کنید بهتر است در نواحی سینه این عمل انجام نشود چون ممکن است روی شیردهی تاثیر بگذارد. در هفته‌های آخر بارداری نیز بهتر است که عمل در نواحی شکم اصلا انجام نشود.

الکترولیسس

هیچ پژوهشی در مورد تاثیر الکترولیسس در هنگام بارداری وجود ندارد. بسیاری از کلینیک‌ها انجام این عمل را در هنگام بارداری مناسب نمی‌دانند چون تحقیقات رسمی در این مورد انجام نشده و عوارض آن روی جنین مشخص نیست. اگر قصد انجام اینکار را دارید سینه‌ها اصلا نباید تحت عمل قرار بگیرند. در هفته‌های پایانی بارداری نیز اینکار در ناحیه شکم نباید انجام بپذیرد. دو نوع جریان در الکترولیسس استفاده می‌شود. ترمولیسس و گالوانیک.

ترومولیسس  که به عنوان دیامتری، موج رادیو، موج کوتاه یا فرکانس بالا یاد می‌شود. گالوانیک نیز جریان الکتریکی را به بدن وارد کرده و سپس به دستگاه اصلی باز می‌گرداند. انجام این عمل در هنگام بارداری سفارش نمی‌شود چون جنین درون مایعی در رحم قرار دارد. این مایع می‌تواند به عنوان رسانا برای الکتریسیته عمل کند. به همین خاطر استفاده از جریان گالوانیک به هیچ وجه در هنگام بارداری توصیه نمی‌شود. البته ترمولیسس درون بدن جریان پیدا نمی‌کند و در حال حاضر دلیلی برای آسیب رسان بودن آن کشف نشده است. برای انجام این عمل در هنگام بارداری نیاز به اجازه کتبی پزشک است.

واکس

شاید در هنگام بارداری بدن شما واکنش‌های متفاوتی نسبت به واکس کردن نشان دهد. شاید پوست حساس‌تر از قبل باشد و بهتر است که از لوسین‌ها مناسب قبل از انجام واکس برای کم شدن حس سوزش و درد استفاده کنید. این لوسین‌ها می‌توانند خطر عفونت، حساسیت و البته قرمزی را کاهش می‌دهند.

شیو

در حالی که شیو کردن راه حل چندان آسانی در هنگام بارداری نیست اما قطعا ارزان‌ترین راهکار است. قبل از انجام شیو بهتر است منطقه مورد نظر را کمی مربوط کنید تا به پوست آسیبی وارد نشود. مرطوب کننده‌ها شامل ویتامین E هست که می‌تواند به شیو کردن در دفعات متعدد کمک کند.

نمای 360 درجه دستگاه لیزر دایود ALEX – DIODE LUMENIS

ویدئو نمای 360 درجه دستگاه لیزر DIODE ALMA (قابل حمل) با طول موج 808 نانومتر

نمای 360 درجه دستگاه لیزر دایود DIODE ARIAS با طول موج 808 نانومتر

ده نکته که در مورد عمل لیزر موهای زائد باید بدانید

قبل از آغاز عمل‌های لیزر موهای زائد، نکاتی وجود دارد که همه باید در مورد آنها آگاه باشند. در این مقاله ما ده نکته را لیست کردیم که قبل از آغاز عمل لیزر باید از آنها آگاهی داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید قبل از آغاز درمان آماده بوده و به نتیجه بسیار مناسبی برسید.

1 : عمل لیزر چگونه کار می‌کند

در حالی که ما دوست داریم بگوییم عمل لیزر برای رفع موهای زائد یک نوع جادو است اما در واقع این شیوه یک راهکار علمی است. در آسان ترین باید گفت که لیزر با پوست‌های با رنگ روشن، لیزر‌های پزشکی مخصوص نور متمرکز را به صورت مستقیم به رنگدانه فولیکول مو خواهد رساند. در پوست‌های تیره رنگ، لیزر به سمت خون رسانی فولیکول مو جذب می‌شود. لیزر در مرحله بعد مو زائد را نابود کرده و از رشد مجدد آن تا حد امکان جلوگیری می‌کند. لیزر موهای زائد در واقع یک عمل زیبایی در نظر گرفته می‌شود. بهتر است قبل از عمل حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 2 : از نور خورشید دوری کنید

اگر قصد درمان موهای زائد از طریق لیزر را دارید، امکان انجام این شیوه درمانی روی پوستی که در معرض نور خورشید بوده امکان پذیر نیست. در صورتی که پوست شما آفتاب سوخته باشد درمان با لیزر می‌تواند آسیب‌هایی را به پوست وارد کند. اگر پوست توسط نور خورشید سوخته باشد یا پوست را برنزه کرده باشید، باید جلسه درمانی خود را به زمانی دیگر موکول کنید. اگر می‌خواهید در فصل تابستان بدنی عاری از موهای زائد داشته باشید بهتر است که چند ماه قبل و حتی در زمستان درمان اصلی را آغاز کنید تا رسیدن فصل تابستان نتیجه مناسب را ملاحظه کنید.

3 : برنزه کردن پوست

برنزه کردن پوست با استفاده از نور خورشید یا لوازم آرایشی اجازه لیزر کردن پوست را از شما می‌گیرد. هر چه قدر پوست شما به رنگ طبیعی‌تر خود و ترجیحا روشن‌تر نزدیک باشد، عمل لیزر بهتری را تجربه خواهید کرد و نتایج نیز رضایت بخش خواهند بود. برای از بین بردن برنزه پوست که با مواد آرایشی انجام شده، لوازم مناسبی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 4 : از واکس استفاده نکنید

برای انجام بهتر عمل لیزر بهتر است که قبل از عمل موهای زائد را شیو کنید. دلیل این امر این است که موهای زائد باید کوتاه باشند اما ریشه مو باید حتما در طول عمل حاضر باشد تا لیزر بتواند به فولیکول نفوذ کند. بدین ترتیب از واکس، اپیلاسیون و کرم‌های مو بر قبل از انجام عمل لیزر دوری کنید. می‌توانید 12 تا 14 ساعت قبل از انجام عمل لیزر از شیوه شیو برای کوتاه کردن موهای زائد استفاده کنید تا نتیجه بهتری را مشاهده کنید. بهتر است که یک شیو کامل با تیغ بسیار تیز انجام دهید، شما نمی‌خواهید که لیزر موهای زائد بلند را هدف قرار داده و درمان را بی اثر کنند.

5 : از مرطوب کننده استفاده نکنید

وقتی به روز موعود برای انجام عمل لیزر می‌رسید باید مطمئن باشید که پوست شما در طبیعی‌ترین حالت قرار دارد. اطمینان پیدا کنید که پوست کاملا تمیز است و هیچ محصول آرایشی روی آن قرار ندارد، حتی مرطوب کننده‌‌ها یا ادکلن. همین شیوه را 24 ساعت بعد از انجام عمل نیز در نظر داشته باشید. نباید از هیچ لوازم آرایشی، مرطوب کننده و یا عطر روی پوست خود بعد از عمل استفاده کنید.

6 : در زمان مشاوره صادقانه رفتار کنید

عمل لیزر برای رفع موهای زائد در واقع یک عمل زیبایی است و به همین خاطر باید مطمئن باشید که عمل با امنیت انجام خواهد شد و پزشک از تخصص کافی برخوردار باشد. معمولا بسیاری از کلینیک‌های لیزر قبل از انجام عمل زمانی را برای مشاوره در نظر می‌گیرند تا در مورد پوست و موی خود با متخصصی که عمل را انجام می‌دهد صحبت کنید. در این جلسه مشاوره‌ای شما باید در مورد داروهای مصرفی، جلسه‌های درمانی احتمالی قبلی و … صحبت کنید. حتما شرایط پوست و موی خود را با جزئیات زیاد به متخصص شرح دهید تا تصمیم مناسبی در مورد درمان شما اتخاذ شود.

 7 : در مورد نتایج واقع بین باشید

برای رسیدن به نتیجه قابل توجه به بیشتر از یک جلسه درمانی نیاز دارید. وقتی برنامه درمانی خود را به صورت کامل انجام دادید باید انتظار این را داشته باشید که موهای زائد کاهش رشد چشم‌گیری داشته باشند. باید توجه داشته باشید که هیچ کلینیک لیزری نمی‌تواند به صورت کامل و 100 درصد موهای زائد را نابود کند چون همیشه مقداری از موهای زائد دوباره رشد خواهند کرد. رشد مجدد موهای زائد می‌تواند بر اساس تغییرات هورمونی و دیگر فاکتور‌های بیولوژیکی انجام شود که در هر فرد متفاوت است. متخصص می‌تواند میزان ماندگاری درمان را برای شما تعیین کند.

8 : استقامت داشته باشید

برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید در همه جلسات درمانی در زمانی که تعیین شده شرکت داشته باشید. زمان تعیین شده برای استراحت بین دو جلسه درمانی می‌تواند تاثیر مستقیمی روی نتایج نهایی داشته باشد.

9 : از محصولات پیشنهاد شده استفاده کنید

مناطق درمان شده شاید حالتی آفتاب سوخته بعد از درمان داشته باشند. با استفاده از محصولات بهداشتی مخصوص پوست و یا کمپرس آب سرد می‌توانید تورم، سوختگی و دیگر عوارض جانبی احتمالی را به راحتی کنترل کنید. اگر بعد از عمل قصد دارید که در بیرون خانه یا محل کار در معرض نور خورشید قرار بگیرید حتما از کرم‌های ضد آفتاب قدرتمند استفاده کنید. باید گفت که پوست درمان شده توسط لیزر تا 48 ساعت بعد از انجام عمل به شدت نسبت به نور خورشید حساس است.

10 : از ورزش و دوش آب گرم دوری کنید

ورزش کردن یا استفاده از دوش آب گرم حرارت بدن شما را افزایش می‌دهد. در نتیجه بدن شروع به تعریق می‌کند و به همین خاطر محیط بسیار خوبی برای رشد باکتری به وجود می‌آید. این باکتری‌ها منجر به عفونت‌های پوست می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که حداقل 24 ساعت بعد از انجام عمل لیزر برای رفع موهای زائد باید از فعالیت‌هایی که باعث افزایش حرارت بدن و تعریق می‌شوند دوری کنید. همچنین دوش آب گرم نیز می‌تواند پوست عمل شده را تحریک کرده و عوارض جانبی را به همراه داشته باشد.

نتیجه‌گیری

انواع دستگاه لیزر مو زائد کلینیکی مبتنی بر تکنولوژی‌های متنوعی هستند. شرکت‌های مختلف با بهره‌گیری از این تکنولوژی‌های ایمن و مؤثر انواع دستگاه لیزر حرفه‌ای و خانگی را طراحی و تولید می‌کنند. هنگام خرید انواع دستگاه لیزر مو زائد حرفه‌ای، لازم است به قدرت دستگاه و چگونگی سازگاری آن با ویژگی‌های پوست و مو در اکثریت ایرانیان توجه کرد.

7 دیدگاه

  • با عرض سلام و تشکر بابت مطلب خوب و آموزندتون درباره دستگاه لیزر دایود . میخواستم سوال کنم گه آیا امکانش هست شرایط و قیمت خرید رو اینجا بزارید ؟

    • با سپاس از شما . حتما این موضوع پیگیری میشه . حتما در روز های آینده به این صفحه سر بزنید .

  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من یه سوالی راجب دستگاه DIODE ALMA (قابل حمل) و دستگاه با DIODE ARIAS با طول موج 808 فرق این دو در چییست؟ فقط قابل حمل بودن؟ چون طول موج یکسان دارند ؟ یا فرق دیگری دارند ؟ و اینکه از لحاظ قیمت و کارایی شما کدام رو پیشنهاد میکنید ممنون میشم راهنمایی بفرماییید.

    • با سپاس از شما لطفا با بخش فروش تماس بگیرید .

  • سلام و خسته نباشید خدمت شما . سوال داشتم درباره استفاده از دستگاه لیزر مو .
    میخواستم بدونم در دوران بارداری به چه صورتی میشه استفاده کرد از لیزر موهای زائد ؟

  • بهترین دستگاه لیزر برای پوست های حساس و روشن کدوم مدل هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *