ده نکته که باید قبل از استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد به آن توجه کنید

ده نکته که باید قبل از استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد به آن توجه کنید

ده نکته که باید قبل از استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد به آن توجه کنید


استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد می‌تواند باعث دردسر باشد، هم از لحاظ وقت گیر بودن و هم از لحاظ درد در هنگام درمان. وقتی این تصمیم اساسی را اتخاذ کنید راهی برای بازگشت وجود ندارد. برای بسیاری از افراد، شیو کردن یکی از اولین راه‌ها برای رفع موهای زائد است. این شیوه سریع، دردناک و البته مقرون به صرفه است. گرچه با استفاده از روش شیوه، نگه داری دشوار خواهد شد چون نیاز دارید بلافاصله بعد از رشد موهای زائد آنها را شیو کنید. شاید این شیوه برای برخی از افراد به کاری روزانه تبدیل شود تا پوستی عاری از موهای زائد داشته باشند و هیچکس دوست ندارد که اینکار را به صورت روزانه انجام دهد. شیوه بعدی که واکس کردن باشد نیز درد زیادی را به همراه دارد و می‌تواند باعث رشد موهای زیر پوست شود. این شیوه نیز ماندگاری زیادی ندارد و شاید هر چند هفته یا حتی در برخی از موارد هر چند روز یکبار مجبور به انجام آن شوید. اگر از صرف کردن زمان زیاد برای رفع موهای زیاد از طریق شیوه‌های سنتی و عوارض جانبی آن خسته شدید، استفاده  و خرید دستگاه لیزر دایود می‌تواند پاسخ مناسبی باشد. البته قبل از اینکه این درمان را آغاز کنید بهتر است که اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.

از لیزر به عنوان یک پاسخ برای رفع موهای زائد فکر کنید. این شیوه روی میلیون‌ها نفر تست شده و آنها نیز به کاهش دائمی اندازه و رشد موهای زائد تاکید می‌کنند. در حالی که شیوه‌های سنتی رفع موهای زائد را به صورت موضعی دنبال می‌کنند، دستگاه لیزر نابود کردن فولیکول‌های مو را هدف اصلی خود قرار می‌دهد. استفاده از دستگاه لیزر مناسب برای پوست و موی شما، در حقیقت هر فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و با تخریب آن از رشد مجدد موهای زائد جلوگیری می‌کند. این فرآیند تقریبا بدون درد است اما برای همه بیمار‌ها مناسب نیست. قبل از انجام این درمان باید اقدامات احتیاطی انجام شود.

هنوز تیع را کنار نگذارید

قبل از اینکه تمام تیغ‌های خود را به خاطر استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد دور بیاندازید بهتر است بدانید که مهم است قبل از انجام عمل لیزر موهای زائد را شیو کنید. دلیل بسیار ساده‌ای برای اینکار وجود دارد. لیزر نیاز دارد تا فولیکول در ریشه مو را هدف قرار دهد و اگر موهای زائد بیرون از پوست وجود داشته باشند، اینکار به درستی انجام نمی شود. موهای زائد می‌توانند انرژی به وجود آمده از دستگاه لیزر را جذب کرده و از رسیدن انرژی به فولیکول جلوگیری کند. بدین ترتیب درمان به درستی انجام نخواهد شد و در واقع دستگاه لیزر بی اهمیت جلوه خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که فقط شیو کردن قبل از انجام عمل لیزر پیشنهاد می‌شود. شیوه‌های دیگر مثل واکس یا کندن مو به هیچ وجه کارآمد نیست چون مو را از ریشه جدا می‌کنند. بدون حضور ریشه مو، لیزر نمی‌تواند به درستی عمل کند.

هنوز تیع را کنار نگذارید
هنوز تیع را کنار نگذارید

از برنزه کردن پوست خودداری کنید

بهترین زمان برای انجام عمل لیزر، موقعی است که پوست به رنگ طبیعی خود نزدیک است. به همین خاطر باید تا مدت زیادی از برنزه کردن پوست خودداری کنید. فرقی نمی‌کند که اینکار را به صورت طبیعی با نور خورشید انجام می‌دهید یا از روش های مصنوعی استفاده می‌کنید. انجام اینکار ریسک تغییر رنگ در سطح پوست را بالا می‌برد.

از برنزه کردن پوست خودداری کنید
از برنزه کردن پوست خودداری کنید

از اسپری برنزه استفاده نکنید

همانند نکته‌ قبلی باید گفت که استفاده از اسپری یا لوسین‌هایی که باعث برنزه شدن پوست می‌شوند نیز جایز نیست. اینکار می‌تواند باعث به وجود آمدن عوارض جانبی شود و درمان شما را مختل کند.

از محصولات آرایشی و بهداشتی روی پوست استفاده نکنید

اگر هر صبح از کرم‌ها یا لوازم آرایشی و بهداشتی روی پوست استفاده می‌کنید باید گفت که چند روز قبل از انجام درمان باید اینکار را متوقف کنید. برای جلوگیری از هر نوع پیچیدگی در درمان و ایجاد ریسک تغییر رنگ پوست بسیار مهم است که پوست بسیار تمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از کرم های ضد آکنه قبل از درمان باید دو تا چهار هفته متوقف شود تا مطمئن باشید پوست در طبیعی ترین حالت ممکن قرار دارد و حساسیت خاصی به وجود نیاید.

اگر از هر نوع داروی تجویز شده استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که با دکتر مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا این داروها روی درمان توسط لیزر تاثیرگذار هستند یا خیر. برخی از دارو ها می‌توانند باعث ایجاد حساسیت در مقابل نور UV شود. در نتیجه این حساسیت می‌تواند باعث به وجود آمد واکنش بعد از درمان شود. به همین خاطر شاید مجبور شوید درمان با استفاده از دستگاه لیزر را با تاخیر مواجه کنید یا در سمت مقابل از استفاده از داروها تا مدتی خودداری کنید. پس حتما بهتر است که با پزشک خود قبل از انجام لیزر مشاوره کید.

زمان جلسات درمان متغیر است

بسته به سطح مقطع پوستی که قرار است تحت درمان لیزر قرار گیرد، زمان جلسه درمانی می‌تواند بین چند دقیقه تا یک ساعت متغییر باشد. به همین خاطر می‌توان گفت که استفاده از دستگاه لیزر حتی در زمان استراحت یک وعده غذایی امکان پذیر است.

انتظار چند جلسه درمانی را داشته باشید

در حالی که دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد شبیه به یک معجزه است، این معجزه صرفا در یک جلسه درمانی پیاده سازی نمی‌شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید ثابت قدم باشید. این بدان معنی است که قطعا به چندین جلسه درمانی نیاز دارید. انجام اینکار به خاطر این است که استفاده از لیزر در زمان رشد فعال موهای زائد به خوبی کار می‌کند و ثابت شده که همه موهای زائد در یک نقطه از بدن همواره در فاز رشد فعال قرار ندارند. به همین خاطر نیاز به چندین جلسه درمانی خواهید داشت.

زمان جلسات درمان متغیر است
زمان جلسات درمان متغیر است

بلافاصله شاهد تغییرات خواهید بود

بعد از انجام صرفا یک جلسه درمانی شاهد شروع تغییرات در رشد مو خواهید بود. معمولا این نتایج در مورد میزان رشد موهای زائد خواهد بود که میزان آن کاهش پیدا می‌کند. نیاز به اشاره نیست بعد از هر جلسه درمانی تاثیر درمان لیزر بیشتر قابل مشاهده است. برای همه افراد صبر کردن آسان نیست اما بعد از سه ماه درمان قطعا نتایج بسیار مناسبی را مشاهده خواهید کرد. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از دستگاه لیزر، برای کاهش موهای زائد به صورت دائمی استفاده می‌شود و نمی‌تواند آنها را به صورت قطعی و همیشگی برطرف کند.

 

درد تا حد امکان کاهش پیدا می‌کند

استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد آنگونه که فکر می‌کنید دردناک نیست و نسبت به شیوه‌های دیگر کمترین درد را دارد. لیزر در زمان کوتاهی سطح مقطع زیادی را تحت پوشش درمان قرار می‌دهد و شاید شما اصلا دردی حس نکنید. شاید برخی از افراد خارش، قرمزی و حس گرم شدن پوست را داشته باشند اما همه این عوارض جانبی بین بیست دقیقه تا دو ساعت بعد از درمان رفع خواهند شد.

حقیقتا لازم نیست که اشاره کنیم تحقیق کردن در عمل‌های زیبایی بسیار مهم است. دستگاه لیزر نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیار مهم است که در مورد این شیوه درمانی قبل از عمل تحقیق کنید و حتما برای انجام عمل به یک متخصص مراجعه کنید. پوست شما چیزی نیست که به راحتی آن را در مقابل ریسک‌های حساب نشده قرار دهید پس مطمئن باشید که عمل توسط یک فرد متخصص انجام می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *