لیزر موهای زائد واژن


رشد مو در صورت و بدن انسان یکی از پدیده های طبیعی است. موهای زائدی که در ناحیه تناسلی رشد می کنند، ضخیم تر هستند. برای رفع این موها، روش های مختلفی استفاده می شود. در حال حاضر روش های جدیدی برای رفع موهای زائد ابداع شده اند که در این مطلب می خواهیم به یکی از آن ها یعنی لیزر موهای زائد واژن بپردازیم. همچنین سایر روش هایی که در بین افراد استفاده می شود را بررسی کنیم.

لیزر موهای زائد واژن

موهای زائد

از گذشته تا به امروز، روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد استفاده شده است. موهای زائد همان طور که از نامشان پیداست، اضافی بوده و باید از بین بروند. عدم رعایت بهداشت و رفع موهای زائد بدن می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی شود. ناحیه تناسلی از حساس ترین ناحیه های بدن است که باید به بهداشت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

عدم رعایت بهداشت در این قسمت باعث ایجاد بیماری های عفونی و همچنین پوستی می شود. برای رفع موهای زائد واژن از روش های متعددی می توان استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایبی می تواند داشته باشد.

لیزر موهای زائد واژن

لیزر موهای زائد واژن از روش هایی است که در حال حاضر برای حذف دائمی و خلاص شدن از موهای زائد واژن استفاده می شود. برای لیزر موهای زائد واژن  از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود. برای انجام عمل لیزر می توانید به کلینیک مراجعه کنید یا این که در منزل با دستگاه خودتان عمل لیزر کردن را انجام دهید.

لیزر موهای زائد واژن چه مزیت هایی دارد؟‌

استفاده از روش هایی غیر از لیزر، مانند استفاده از تیغ می تواند باعث جوش زدن و یا ایجاد خارش در ناحیه تناسلی شود. همچنین استفاده از روش هایی مانند کرم های موبر یا وکس، موهای زائد را به طور کامل از بین نمی برند و دوباره بعد از یک یا دو روز، موها شروع به رشد می کنند.

استفاده از این روش ها، موهای زائد را به طور کامل از بین نمی برد و زمان زیادی را باید برای این کار صرف کرد. در صورتی که استفاده از روش لیزر موهای زائد، این مشکلات را ندارد. لیزر کردن موهای زائد در حال حاضر مناسب ترین راه برای حذف موهای زائد واژن به طور کامل است.

موهای واژن و لیزر

لیزر موهای زائد واژن مانع از ایجاد عفونت می شود

عدم رعایت بهداشت در ناحیه تناسلی و یا حذف نادرست موهای زائد، می تواند باعث ایجاد عفونت های قارچی شود. استفاده از روش لیزر، از ایجاد زگیل تناسلی جلوگیری می کند. همچنین مشکل ایجاد عفونت های قارچی را هم نخواهید داشت.

از مزیت های دیگر روش لیزر موهای زائد، داشتن رابطه جنسی کامل و بدون نقص است. بسیاری از زنان حین رشد موهای زائد واژن، اعتماد به نفس کافی در برقراری رابطه جنسی را ندارند. اما لیزر کردن موها باعث می شود که برای همیشه از مشکل رشد مجدد مو خلاص شوید.

حذف موها از قسمت فولیکول مو

روش هایی که برای رفع موهای زائد استفاده می شود، موها را از قسمت ساقه حذف می کنند. به همین دلیل بعد از چند روز دوباره موهای زائد شروع به رشد کردن می کنند. اما در روش لیزر موهای زائد واژن، فولیکول مو را تخریب می کنند. بنابراین موهای زائد قادر به رشد دوباره نیستند.

عوارض لیزر موهای زائد واژن

برخی از زنان در مورد عوارض لیزر کردن سوال می کنند. در این مورد باید گفت هنگامی که شما عمل لیزر را در یک کیلینک معتبر تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید، دیگر نباید نگران چیزی باشید. عوارض خفیفی که این روش می تواند داشته باشد سوختگی خفیف در پوست است. قبل از عمل لیزر از کرم های بی حس کننده استفاده می شود تا دیگر دردی حس نشود.

آیا لیزر کردن باعث ایجاد سرطان می شود؟‌

این نگرانی درمورد ابتلا به سرطان یا ناباروری در افراد وجود دارد که باعث می شود در مورد لیزر کردن، دچار تردید شوند. متخصصان و پزشکان در این مورد این گونه پاسخ داده اند که جنس اشعه از نور بوده و تنها در پوست بدن تاثیر می گذارد. با این حال به زنان باردار توصیه نمی شود که در دوران بارداری عمل لیزر را انجام دهند.

باورهای غلط درمورد موهای زائد ناحیه تناسلی

درمورد موهای زائد ناحیه تناسلی باورهای غلطی وجود دارد که شما هم ممکن است آن ها را شنیده باشید. برای مثال گفته می شود، موهای تناسلی می توانند از ابتلا به بیماری های آمیزشی جلوگیری کنند. این باور کاملا غلط است. موهای زائد ناحیه تناسلی نه تنها مانع بیماری نمی شوند بلکه باعث آن هم هستند.

موهایی که در ناحیه تناسلی قرار دارند، زمینه رشد باکتری های بیماری زا را فراهم می کنند. این باکتری می توانند باعث ایجاد انواع عفونت ها شوند. پس بهتر است همیشه موهای ناحیه تناسلی را تمیز کنید تا از ابتلا به عفونت و بیماری های پوستی جلوگیری کرده باشید.

حذف موهای زائد واژن

انواع روش های رفع موی زائد واژن

زنان از روش های مختلفی برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی خود استفاده می کنند. رایج ترین و البته ارزان ترین روش، استفاده از تیغ و ژیلت است. کرم های موبر گزینه دیگری برای رفع موهای زائد ناحیه تناسلی هستند. برخی افراد نسبت به کرم های موبر، حساسیت داشته و از ژیلت برای این کار استفاده می کنند.

وکس نیز روش دیگری برای رفع موهای زائد است که برای استفاده از این روش از یک دستگاه گرم کننده استفاده می شود. سپس مقداری وکس در ناحیه ای که دارای موی زائد است، قرار داده می شود. در نهایت با کشیدن یک باره آن موها از ناحیه فولیکول کنده شده و تا چند هفته طول می کشد تا دوباره رشد کنند.

موبرها

استفاده از موبرها می تواند باعث رفع موهای زائد ناحیه تناسلی شود. موبرها به صورت پودر یا کرم هستند. موبرها دارای مواد شیمیایی هستند که کراتین مو را شکسته و از بین می برند. کسانی که پوست حساسی دارند نباید از موبرها استفاده کنند.

در حین استفاده از موبر، باید حواستان باشد که نزدیک واژن از آن ها استفاده نکنید. استفاده از موبرهایی که دارای رایحه و عطر هستند، توصیه نمی شود. دقت کنید که موبرها باعث از بین رفتن ریشه مو نمی شوند. تنها قسمتی از مو که در ناحیه خارجی یعنی روی پوست است را از بین می برند.

آیا واقعا لیزر موهای زائد موثر است؟

هنگامی که شما برای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی خود تصمیم می گیرید، پزشک برای شما جلساتی را مشخص می کند. ممکن است شما در اولین جلسه نتیجه را ببینید و همچنین این احتمال وجود دارد که در جلسات بعدی تغییرات ببینید.

آن چه که مسلم است، حضور منظم شما در جلسات و انجام دادن تمام توصیه های پزشک است. همچنین برای این که نتیجه دلخواه خود را بگیرید، باید ابتدا تحقیق کرده و پزشک با تجربه و قابل اعتماد را برای این کار انتخاب کنید.

چه کسانی نمی توانند لیزر کنند؟

برخی از افراد نمی توانند از روش لیزر کردن استفاده کنند و این کار به آن پیشنهاد نمی شود. افرادی که ویژگی های زیر را دارند، برای لیزر کردن مناسب نیستند. چنان چه اصرار به لیزر دارند، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنند.

  • افرادی که از ویتامین A‌ استفاده می کنند.
  • افرادی که آفتاب سوخته هستند.
  • افرادی که به علت مشکلاتی نمی توانند لیزر کنند.

اپیلاسیون و لیزر

اپیلاسیون کردن از محبوب ترین روش هایی است که در حال حاضر بسیاری از زنان آن را انجام می دهند. در این بخش می خواهیم دو روش اپیلاسیون و لیزر را مقایسه کنیم. در روش اپیسلاسیون شما به طور مرتب هر چند وقت یک بار، اپیلاسیون کنید. اما با لیزر کردن تنها کافی است که یک بار جلسات لیزر را شرکت کنید و برای همیشه از موهای زائد ناحیه تناسلی خود رها شوید.

هنگامی که شما از روش اپیلاسیون استفاده می کنید، برخی از موها زیر پوست شروع به رشد کردن می کنند. در حالی که با لیزر کردن چنین اتفاقی نخواهد افتاد. همچنین لیزر کردن آسیبی به پوست شما نمی رساند.

هزینه لیزر کردن

نسبت به روش اپیلاسیون، لیزر کردن هزینه کمتری دارد. به این دلیل که شما یک بار برای لیزر هزینه می کنید. اما در روش اپیلاسیون، باید به طور مرتب هزینه کنید. چون بعد از هر بار اپیلاسون، موها مجدد رشد می کنند و باید دوباره به فکر رفع آن ها باشید.

مزایای لیزر موهای زائد

آن چه که باید قبل از لیزر کردن بدانید

قبل از لیزر کردن باید یک سری موارد را رعایت کنید. اولین کاری که باید بکنید این است که از یک ماه مانده به تاریخ شروع لیرز، از روش هایی که ریشه مو را از بین می برند، استفاده نکنید. مثلا استفاده از وکس، باعث آسیب ریشه مو می شود. در حالی که برای لیزر باید ریشه مو سالم باشد. به همین دلیل پزشک به شما می گویند که از تیغ برای تراشیدن موها استفاده کنید.

قبل از انجام لیزر، نباید از محصولات پوستی استفاده کنید. مثلا کرم های مرطوب کننده یا لوسیون های بدن، برای انجام لیزر مشکلاتی را ایجاد می کنند و قبل از عمل باید آن ها را پاک کرد. حتی استفاده از عطر هم قبل از لیزر توصیه نمی شود.

بعد از لیزر کردن چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بعد از این که لیزر تمام شد، ممکن است دچار خارش و یا سوزش شوید. شما نباید به ناحیه تناسلی دست بزنید. در صورتی که دچار سوزش و خارش شدید باید به پزشک خود مراجعه کنید تا از وضعیت شما آگاه شود.

بعد از لیزر کردن نباید از تیغ یا ژیلت استفاده کنید. برای کاهش التهاب، شما می توانید از کیسه یخ استفاده کنید. تا وقتی که جلسه های لیزر تمام نشده، نباید از روش هایی به غیر از تیغ مانند وکس یا موم استفاده کنید.

لیزر موهای زائد در سالن های زیبایی

برای لیزر کردن خود شما هم می توانید یک دستگاه شخصی خریداری کرده و در منزل لیزر کنید. برای لیزر کردن می توانید به سالن های زیبایی هم مراجعه کنید. بسیاری از سالن های زیبایی به دستگاه های لیزر موهای زائد مجهز هستند و نواحی مختلفی از جمله واژن، زیر بغل، دست، پا و غیره را لیزر می کنند.

اما برای مطمئن بودن از نتیجه، باید کار را به کاردان بسپارید. مراجعه به کلینیک هایی که پزشک و پرسنل متخصص و با تجربه دارند، بسیار بهتر است تا این که از فرد غیر متخصص بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. بنابراین قبل از لیزر کردن برای انتخاب مکان، تحقیق کنید.

هزینه لیزر موهای زائد بدن

اگر فقط بخواهید ناحیه تناسلی خود را لیزر کنید، هزینه کمتری برای لیزر پرداخت می کنید. معتبر بودن کیلینک و میزان دانش و تجربه پزشک در هزینه تاثیر گذار است. روشی که برای لیزر کردن استفاده می شود و همچنین دستگاه های لیزر، می تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه شود.

جمع بندی

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد. روش هایی مانند تیغ، موم، وکس و موبرها از روش هایی هستند که برای رفع موهای زائد استفاده می شوند. لیزر موهای زائد واژن روش جدیدی است که برای همیشه شما را از شر موهای زائد رها می کند. مزیتی که روش لیزر کردن نسبت به سایر روش ها دارد این است که با تخریب ریشه مو، مانع از رشد مجدد شده و نیازی نیست به طور مرتب، برای رفع موهای زائد زمان صرف کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *