ماندگاری درمان موهای زائد با استفاده از لیزر دایود الکس چه قدر است؟

درمان موهای زائد با استفاده از لیزر دایود الکس

درمان موهای زائد با استفاده از لیزر دایود الکس


فرض کنید که شب گذشته موهای زائد خود را شیو کردید اما صبح فردا رشد دوباره موهای زائد را حس خواهید کرد. موهای زائد وقتی رشد خود را آغاز می‌کنند باعث ایجاد ناراحتی زیادی برای فر خواهند شد به شکلی که حتی در برخی از مواقع لباس پوشیدن روی آنها کمی دشوار است. فرقی ندارد که برای رفع موهای زائد خود از چه روشی (کندن، واکس، شیو) استفاده کنید، رشد مجدد موهای زائد، فرآیندی بسیار ناراحت کننده خواهد بود. راهکار‌های بسیار زیادی برای رفع موهای زائد به صورت دائم وجود دارد اما سوال اصلی این است که این شیوه‌ها به چه مقدار “دائمی” خواهند بود؟

دستگاه‌های لیزر دایود الکس برای رفع موهای زائد از نور به صورت متمرکز شده استفاده می‌کنند. این نور تبدیل به انرژی حرارتی شده و با تاثیرگذاری روی فولیکول باعث می‌شود که موهای زائد از ریشه نابود شوند. البته برای درمان موثر موهای زائد باید در فاز رشد فعال قرار داشته باشند. مفهوم “فاز رشد فعال” در درمان از طریق دستگاه لیزر بسیار مهم است. اگر موهای زائد در این فاز قرار نداشته باشند، درمانی نیز انجام نخواهد شد. دلیل اصلی اینکه بیماران برای رفع موهای زائد خود به چندین جلسه درمانی نیاز خواهند داشت نیز همین است. جلسات درمانی مختلف اجازه می‌دهد که موهای زائد مختلف در فاز رشد فعال خود هدف قرار گرفته و درمان شوند. حتی بعد از آن نیز بازهم شاهد رشد مجدد برخی از موهای زائد خواهید بود. در حالی که تبلیغات در مورد دائمی بودن رفع موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر حقیقی نیست اما بعد از شش تا هشت جلسه درمانی می‌توانید شاهد کاهش رشد بسیار خوبی باشید. هر گونه رشد مجدد موهای زائد نیز می‌تواند در جلسات درمانی که به عنوان جلسات نگهداری یاد می‌شوند، از بین بروند. جلسات نگه‌داری معمولا بر اساس حجم موهای زائد رشد کرده بین شش تا دوازده ماه انجام می‌شود. هزینه مربوط به جلسات درمانی بر اساس نوع لیزر استفاده شده و البته نرخ کلینیک می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

ماندگاری درمان موهای زائد با استفاده از لیزر چه قدر است؟
ماندگاری درمان موهای زائد با استفاده از لیزر چه قدر است؟

شاید اطلاع داشته باشید اما ترکیب رنگ پوست و مو می‌تواند روی درمان تاثیرگذار باشد. دستگاه‌های لیزر به صورت عمومی روی ترکیب پوست روشن و موهای تیره، بهترین نتیجه را ارائه می‌دهند. دلیل اصلی آن نیز تمرکز نور روی رنگدانه‌هایی با رنگ تیره است که روی پس زمینه پوستی با رنگ روشن قرار می‌گیرند. بدین ترتیب نور می‌تواند به راحتی موهای زائد را پیدا کند و بافت‌های اطراف تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. استفاده از دستگاه لیزر روی افرادی با موهایی با رنگ روشن مثل بلوند یا خاکستری، تاثیرگذاری چندانی ندارد. قبل از اینکه درمان موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر را آغاز کنید نیز بهتر است که چند نکته را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست رعایت کنید. به عنوان مثال بهتر است که تا چند روز قبل از درمان از حضور کامل در نور خورشید پرهیز کنید، همچنین بهتر است که از لوازم بهداشتی که باعث حساس شدن سطح پوست می‌شوند خودداری کنید. در کنار آن اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید بهتر است که قبل از شروع درمان، نام این دارو و شیوه مصرف آن را با پزشک متخصص مطرح کنید. داروهایی که باعث حساس شدن پوست می‌شوند می‌توانند روی فرآیند درمانی لیزر تاثیرگذار باشند. برای استفاده از درمان لیزر، همچنین باید بعد از انجام درمان نیز از پوست خود مراقبت کنید. بعد از جلسه درمان لیزر تا حداقل یک روز نباید وارد استخر یا سونا شوید. چند روز بعد از درمان نیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

در نهایت باید گفت که علیرغم تبلیغات نادرست، دستگاه لیزر راهکاری دائمی برای رفع موهای زائد نیست. البته برخی از استثنائات وجود دارد و تعداد کمی از افراد با چند جلسه درمانی می‌توانند شاهد رفع موهای زائد به صورت دائمی باشند. در هر صورت، تعداد زیادی از افراد صرفا شاهد کاهش رشد موهای زائد هستند. همانگونه که اشاره شد، برای اینکه پوستی بدون موهای زائد داشته باشید، باید جلسات نگه‌داری را هر شش تا دوازده ماه انجام دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *