میکرونیدلینگ چیست و آیا واقعا عملکرد مناسبی دارد؟

از جلسه درمانی میکرونیدلینگ چه انتظاری داشته باشیم؟

از جلسه درمانی میکرونیدلینگ چه انتظاری داشته باشیم؟


میکرونیدلینگ (Microneedling) که با نام Skin Needling نیز شناخته می شود، فرآیندی است که در از دستگاهی با سوزن‌های بسیار کوچک با عمق کم برای ایجاد شکاف روی پوست استفاده می‌شود. شکاف‌های ایجاد شده در سطح پوست در واقع برای درمان هستند چون آسیب‌های بسیار کوچک برای تحریک ساخت کلاژن در پوست ایجاد می‌کنند. کلاژن به وجود آمده باعث می‌شود تا چین و چروک‌های به وجود آمده با سفت‌تر شدن پوست برطرف شوند و بدین ترتیب ظاهر پوست بسیار جوان‌تر شود.

اگر از سوزن ترس دارید شاید این درمان برای شما کمی ترسناک به نظر برسد اما اگر ترسی از این درمان ندارید، میکرونیدلینگ می‌تواند به درمان اسکار‌ها آکنه، چین و چروک یا آثار کشیده شدن پوست کمک کند. این نوع درمان می‌تواند برای قسمت‌هایی از پوست که به خاطر آکنه یا بیماری‌های پوستی به داخل فرو رفتند نیز بسیار مناسب باشد. در کنار آن میکرونیدلینگ می‌تواند باعث جوان سازی پوست شده، تییر رنگ را برطرف کرده و همچنین چین و چروک را برطرف کند. این درمان بسیار امن البته صرفا به صورت اختصاصی روی صورت انجام نمی شود. تقریبا از این درمان می‌توان در نقاط مختلف بدن مثل دست، گردن، پا، شکم، پشت و حتی دست‌ها نیز استفاده کرد. دستگاه‌های میکرونیدلینگ قابلیت شخصی سازی را ارائه می‌کنند تا برای هر بیمار متفاوت عمل کند.

  میکرونیدلینگ چیست و آیا واقعا عملکرد مناسبی دارد؟
میکرونیدلینگ چیست و آیا واقعا عملکرد مناسبی دارد؟

در حالی که دستگاه‌های میکرونیدلینگ برای استفاده در خانه نیز در بازار موجود است، متخصص‌های پوست توصیه می‌کنند که قبل از انتخاب و خرید این محصولات بیشتر فکر کنید. متخصص‌های پوست در این باره هشدار می‌دهند که استفاده از دستگاه‌های خانگی میکرونیدلینگ امکان به وجود آمدن اسکار و عفونت را افزایش می‌دهند. شما با انجام این درمان در واقع یک زخم در پوست به وجود می‌آورید که همیشه پتانسیل تبدیل شدن به اسکار را دارد. این عمل بسیار ارزشمند و البته مفید است اما بهتر است که توسط یک متخصص پوست انجام شود. در واقع باید گفت که ریسک وارد شدن آسیب جدی به پوست بالا است. محققان دانشگاه یوتا سه بانو را که از درمان میکرونیدلینگ در یک مرکز غیر تخصصی انجام داده بودند زیر نظر گرفتند. به نظر برخی از این افراد به خاطر استفاده نادرست تا یک سال با عوارض جانبی مثل قرمزی و جوش‌های مختلف روبرو شده بودند. همیشه تلاش کنید تا میکرونیدلینگ را تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه انجام دهید.

از جلسه درمانی میکرونیدلینگ چه انتظاری داشته باشیم؟

در ابتدا، معمولا از کرم‌های بی حس کننده روی پوست منطقه مورد نظر برای درمان استفاده می‌شود تا عمل برای بیمار قابل تحمل شود. متخصص پوست شاید از یک لایه آب نیز استفاده کند تا سطح پوست برای درمان نرم شود. سپس متخصص پوست دستگاه میکرونیدلینگ را روی پوست بیمار خواهد کشید که شکاف‌های بسیار کوچکی را ایجاد می‌کند. این عمل تقریبا به زمانی کمتر از سی دقیقه نیاز دارد و بعد از آن پوست قرمز خواهد شد، تقریبا شبیه چیزی که در آفتاب سوختگی شاهد آن هستیم. تقریبا چند روز زمان نیاز خواهد بود تا سطح پوست به حالت عادی بازگردد اما نتایج به صورت کاملا واضح قابل مشاهده خواهد بود. رشد دوباره و طبیعی کلاژن تقریبا در یک هفته تا یک ماه انجام می شود پس انتظار نداشته باشید که نتایج قابل ملاحظه‌ای را در بلافاصله بعد از عمل مشاهده کنید. البته پوست شما در مدت زمان طولانی بسیار بهبود پیدا می‌کند. البته باید از یک نکته اطلاع داشته باشید، قطعا به بیشتر از یک جلسه برای درمان نیاز خواهید داشت. این درمان، یک عمل تک جلسه ای نیست. بسته به پوست و هدفی که شما برای درمان در ذهن دارید شاید به سه تا شش جلسه درمانی نیاز داشته باشید تا به حد مد نظر خود نزدیک شوید. افرادی که قصد دارند چین و چروک‌های عیق، آثار کشیدگی پوست یا آثار آفتاب سوختگی بسیار عمیل یا اسکار را برطرف کنند معمولا به شش جلسه درمانی نیاز دارند. بین جلسات درمانی نیز به سه هفته تا یک ماه استراحت نیاز خواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *