نکاتی که مردان باید در مورد لیزر موهای زائد بدانند

نکاتی که مردان باید در مورد لیزر موهای زائد بدانند

نکاتی که مردان باید در مورد لیزر موهای زائد بدانند


راه حل مناسب برای مردانی که موهای زائد زیادی روی بدن خود دارند چیست؟ می‌توان از شیوه شیو (Shave)، کوتاه کردن و واکس استفاده کرد اما تا حالا در مورد دستگاه لیزر مو تحقیق کرده‌اید؟

 

لیزر موهای زائد چیست و چگونه کار می‌کند؟

لیزر مو‌های زائد عملی است که در آن به صورت اختصاصی از نور برای هدف قرار دادن فولیکول استفاده می‌شود. این عمل با غیر فعال فرآیند رشد مجدد مو، راهکاری مناسب و بدون درد برای راحت شدن از دست مو‌های زائد است. در این شیوه با نابود کردن فولیکول مو، پایه مو نازک و ضعیف می‌شود و در نهایت با انجام چند جلسه، فولیکول مو از بین رفته و دیگر مو زائد رشد نخواهد کرد. با جذب نور توسط رنگدانه‌های مو، نور تبدیل به گرما شده و از رشد مجدد مو تا مدت زیادی جلوگیری می‌کند.

 

استفاده از لیزر چگونه به ورزشکاران کمک می‌کند؟

برای افرادی که در ورزش پرورش اندام فعالیت می‌کنند، لیزر می‌تواند کمک زیادی بکند. با نبود مو‌های زائد، تمام جزئیات یک ماهیچه قابل مشاهده است. دوچرخه سواران نیز به شدت از عمل لیزر مو‌های زائد در قسمت تحتانی و پاها استفاده می‌کنند. مو‌های زائد در کنار لباس‌های بسیار تنگ دوچرخه سواری می‌تواند ترکیبی طاقت فرسا برای ورزشکار باشد. همچنین شناگران نیز به انجام عمل لیزر مو‌های زائد علاقه زیادی دارند. این ورزشکاران حتی اگر امکان یک صدم ثانیه کاهش رکورد خود را با انجام کار‌های این چنینی داشته باشند، قطعا آن را انجام خواهند داد. همچنین انجام عمل لیزر به صرفه جویی در وقت ورزشکاران کمک می‌کند. آنها دیگر نیاز ندارند که قبل از هر مسابقه زمان زیادی برای شیو کردن بدن خود صرف کنند.

 

 

چرا یک مرد معمولی باید از عمل لیزر مو‌های زائد استفاده کند؟

 

1 . مو‌ بدن بسیار زیاد

عمل لیزر می‌تواند کمک زیادی به مردانی کند که از زیاد بودن مو‌های نواحی سینه، پشت و حتی شکم رنج می‌برند. بسیاری از مردان این عمل را برای کم شدن مو‌های زائد در نواحی ذکر شده انجام می‌دهند. آنها می‌خواهند که مو‌های زائد در این نواحی ضخیم نباشند و تا حد امکان از حجم آنها کم شود. کم بودن مو‌های زائد در سینه و پشت باعث می‌شود که مردان اعتماد به نفس بیشتری نسبت به بدن خود داشته باشند.

2 . پاکیزگی

دیدگاه اشتباهی وجود دارد که هر کسی مو زیادی روی بدن خود داشته باشد، پاکیزگی را درست رعایت نمی‌کند. در ابتدا باید گفت که به هیچ وجه این دیدگاه درست نیست. بسیاری از مردان حس می‌کنند که با کمتر بودن مو‌های روی بدن احساس بهتری دارند. شاید بسیاری از مردان کم کردن مو‌های زائد را در تابستان انجام دهند که زیاد بودن مو باعث خارش می‌شود. باید گفت که انجام عمل لیزر در مردان نیز بسیار شایع است.

3 . صورت

بسیاری از مردان دوست دارند که موقع اصلاح کار راحت‌تری داشته باشند. کمتر بودن مو‌های صورت به اصلاح راحت‌تر کمک می‌کند. برخی دوست ندارند که مو در اطرف گردن آنها رشد کنند. راحت‌ترین راه برای درمان این مو‌های زائد لیزر است. بعد از اصلاح بسیاری از مردان با مشکل مو‌های برگشتی که زیر پوست رشد می‌کنند روبرو می‌شوند که باعث می‌شود حتی پوست صورت زخم شده و آثار آن باقی بماند. بعد از انجام حتی دو جلسه لیزر، امکان رفع مو‌های برگشتی وجود دارد. در حالت کلی هر فردی که از شیو یا واکس کردن صورت خود به شدت بیزار است می‌تواند عمل لیزر را به عنوان جایگزین با پایداری بسیار بیشتر انتخاب کند.

4 . سر

شاید عجیب به نظر برسد اما بسیاری از مردان که با مشکل کچلی رو به رو شدند ترجیح می‌دهند که سر خود را به صورت کامل لیزر کنند. برخی دیگر نیز برای صاف کردن خط‌های مو در ناحیه پیشانی و ظاهری بهتر مو‌های خود را در این نواحی لیزر می‌کنند.

 

آشنایی ، بررسی و قیمت دستگاه لیزر دایود

 

 

نکاتی مهم در مورد لیزر موهای زائد
نکاتی مهم در مورد لیزر موهای زائد

 

میزان درد در عمل لیزر مو‌های زائد چه قدر است؟

با پیشرفت در طراحی لیزر‌های جدید، باید گفت که درد در حین عمل لیزر بسیار کم است. البته این درد همیشه به شرایط بستگی دارد. مثلا آستانه تحمل شما برای درد چه قدر است اما شاید در بدترین حالت درد لیزر در اندازه کندن ناگهانی یک چسب زخم باشد. اگر عمل لیزر برای شما بسیار دردناک باشد، می‌توانید از کرم‌های بی حس کننده استفاده کنید. این کرم‌های از حجم درد به شکل قابل توجهی می‌کاهند. شاید این مقدار به 50 درصد برسد. در مقایسه با شیوه واکس، باید گفت که لیزر بسیار کمتر درد خواهد داشت. همچنین برای عمل بهتر بسیاری از دستگاه‌ها از سیستم خنک کننده سطح پوست استفاده می‌کنند.

مردان به چند جلسه درمان نیاز دارند؟

قسمت سینه و پشت بدن مردان به شش تا هشت جلسه درمانی به صورت میانگین نیاز خواهند داشت. این جلسات در بازه زمانی دو ماهه انجام خواهند شد. بعد از انجام این تعداد جلسات، تاثیر درمان قابل مشاهده است. می‌توان گفت که بعد از این تعداد جلسه درمانی، بیمار کاهش قابل توجهی در رشد مو را شاهد خواهد بود، نه قطع رشد کامل مو. شاید یک فولیکول نابود شود اما در کنار آن یک فولیکول دیگر روند رشد خود را ادامه دهد. رشد مو، دوره‌های متفاوتی دارد. در حالت عادی 30 تا 60 درصد مو در حال رشد است در حالی که مقدار باقی مانده در حال مردن و شروع مجدد فرآیند رشد هستند. لیزر مو‌هایی که در حال رشد است را هدف قرار خواهد داد. بدین صورت وقتی شما در یک جلسه شرکت کنید، در جلسه آتی مو‌های شما در حال مردن هستند. در حالت کلی اگر قوانین را دنبال کرده و دستورالعمل درمان خود را به خوبی انجام دهید، مردان می‌توانند بعد از انجام دوره کامل درمانی کاهش رشد 50 تا 85 درصدی مو‌های زائد را مشاهده کنند.

 

قبل از عمل لیزر، مردان باید چه کار‌هایی انجام دهند؟

 

1 . اصلاح

حتما قبل از انجام جلسات، مو‌های زائد بدن خود را تا حد امکان کوتاه کنید. مو‌های کوتاه باعث می‌شوند که جذب نور راحت‌ انجام شود و در نهایت عمل بهتری را تجربه کنید و نتایج بهتری به وجود آید.

2 . از نور خورشید دوری کنید

دلیل اصلی اینکه بسیاری از افرادی که قصد انجام عمل لیزر را دارند، اینکار را در زمستان انجام می‌دهند این است که نباید نور خورشید به شما بتابد. نور خورشید سه هفته قبل از انجام عمل نباید به ناحیه مد نظر تابیده باشد. دلیل اصلی برای اینکار این است که لیزر روی پوست روشن و مو‌های تاریک بسیار بهتر عمل می‌کند. شما نباید بگذارید که رنگ پوست بر اثر آفتاب سوختگی تیره شود. این نکته بدین معنی است که نباید از وسایل برنزه کردن پوست نیز استفاده کنید.

 3 . این عمل بسیار سریع است

لیزر کردن ناحیه سینه، چیزی حدود 15 الی 20 دقیقه زمان نیاز دارد. این در حالی است که لیزر کردن پشت به چیزی حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد. پزشک روی بدن شما جدول ترسیم خواهد کرد تا مطمئن شود همه نواحی به درستی درمان شدند. بعد از انجام عمل حسی مانند آفتاب سوختگی بسیار خفیف خواهید داشت.

 4 . بعد از عمل نباید ورزش کنید

چند نکته است که نباید بعد از عمل آنها را برای مدتی انجام دهید. به خاطر اینکه پوست به صورت موقتی در این عمل آسیب می‌بیند، باید اول مطمئن شوید که پوست ترمیم شده است. بهتر است تا 48 ساعت بعد از عمل پوست را درون محیط با گرمای زیاد قرار ندهید. بهتر است از حضور در نور خورشید، سونا و جکوزی خودداری کنید. همچنین بهتر است 48 ساعت از انجام تمرین‌های ورزشی خودداری کنید.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *