دستگاه لیزر دایود و نگاه تخصصی به آن با بیانی ساده

لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر دایود

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی و ارتباط تنگاتنگ این دو تاهم، شاهد پیشرفت‌های روز افزون در این زمینه هستیم. از بین بردن موهای زائد بدن با دستگاه‌های لیزر با کیفیت و عالی مثل دستگاه لیزر دایود، ارمغانی است که  از این پیشرفت‌ها حاصل شده است. در این محتوا می‌خواهیم دستگاه لیزر دایود را باهم زیر ذره بین ببریم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تکنولوژی رفع موهای زائد با دستگاه لیزر دایود

اگر شما درصدد اقدام برای رفع موهای زائد خود با دستگاه لیزر دایود هستید، باید قبل از هر اقدامی اطلاعاتی راجب این دستگاه و طرز کار این دستگاه کسب کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و از انتخاب نهایی خود خرسند باشید.

دستگاه لیزر دایود که در جهت رفع موهای زائد از آن استفاده می‌شود یکی از بهترین و محبوب ترین دستگاه‌های لیزر در دنیاست. این دستگاه لیزر از فناوری photothermolysis استفاده می‌کند. در واقع لیزر دایود، ملانین موجود در فولیکول موهای زائد را هدف قرار می‌دهد و به مرور زمان باعث نازک شدن یا از بین رفتن موهای زائد شما می‌شود.

طول موج به کار رفته در دستگاه لیزر دایود 808 نانومتر است که این اندازه، استاندارد طلایی برای حذف موهای زائد است. دستگاه لیزر دایود یکی از موثر ترین، پرکاربردترین، پرطرفدارترین دستگاه لیزرهای موجود می‌باشد که بدون درد همراه با بازدهی بالا است.

  1. حذف موهای زائد بدون درد با دستگاه لیزر دایود
  2. بالاترین بازدهی به خاطر طول موج عالی و استاندارد به کار رفته در دستگاه لیزر دایود
  3. لیزر موهای زائد بدون سوختگی به خاطر دستگیره خنک کننده ICE SHR با طراحی خاص
  4. استفاده از سیستم خنک کننده فعال TEC
  5. دارای 3 طول موج متفاوت 755/808/1064 نانومتر
  6. فرکانس سریع حذف موهای زائد 1 تا 10 هرتز

نحوه کار دستگاه لیزر دایود

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را مشغول کرده باشد، این است که چطور دستگاه لیزر دایود می‌تواند باعث از بین رفتن موهای زائد بدن شود. همانطور که قبلا گفتیم، لیزر با هدف قرار دادن فولیکول مو و از بین بردن آن، رشد موها را متوقف می‌کند و ریشه مو را از بین می‌برد. در واقع لیزر مجموعه ای از نورهایی است که طول موج یکسانی دارند و در یک خط مستقیم حرکت می‌کنند. در نتیجه این حرکت باعث می‌شود که بتوانند برخورد موثرتری با هدف داشته باشند ( که در اینجا همان فولیکول مو می‌باشد.) و ان را از بین ببرند.

گفته شد که دستگاه لیزر دایود دارای 3 طول موج متفاوت 755/808/1064 نانومتر می‌باشد که این تغییر در طول موج روی جذب ملانین و عمق نفوذ آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

نحوه کار دستگاه لیزر دایود

آیا دستگاه لیرز دایود انتخاب مناسبی برای حذف موهای زائد به حساب می آید؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، دستگاه لیزر دایود از طول موج خوبی برخوردار است و تاثیر خوبی روی از بین رفتن موهای زائد دارد. دستگاه لیزر موهای زائو دایود با طول مو طلایی و استاندارد 808  نانومتر می‌نواند تاثیر بسزایی روی رشد موهای زائد بگذارد.

این دستگاه لیزر معمولا عوارضی برای مراجعه کننده‌های شما نخواهد داشت و اگر هم عوارضی داشته باشد، این عوارض گذرا هستند و علت آن‌ها می‌تواند حساسیت‌های پوستی ساده باشد پس اصلا جای نگرانی نیست. با بررسی کلی که درباره دستگاه لیزر دایود داشتیم، متوجه شدیم این دستگاه با کمک فناوری و تکنولوژی خنک کننده ای که در خود دارد، از سوختگی پوست جلوگیری می‌کند و در نتیجه کسانی که این دستگاه را انتخاب می‌کنند، دچار سوختگی بعد از لیزر و عوارض این چنینی نخواهند شد.

عوارض دستگاه لیزر دایود

ذستگاه لیزر دایود، روی 6 نوع پوست و انواع رنگ پوست تاثیر دارد و پاسخگو است. در نظرسنجی‌هایی که عمل امده است، اکثر کسانی که از این دستگاه لیزر استفاده کردند، عقیده داشتند که این دستگاه حتی روی موهای نازک هم تاثیر میگذارد و توانایی از بین بردن موهای نازک را نیز دارد.

آیا دستگاه لیزر دایود سرطان زاست؟

همه ما درباره سرطان زا بودن دستگاه لیزر شایعاتی را شنیده ایم. اما باید بدانید که این‌ها شایعه ای بیش نیست و خنده دار است که لیزر را سرطان زا بنامیم وقتی حتی در درمان‌های پزشکی و برخی از سرطان‌ها از لیزر استفاده می‌شود. پس اینکه لیزر موهای زائد به کمک دستگاه دایود سرطان زاست، اشتباه است.

طبق تحقیقات علمی انجام شده، لیزرهایی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شوند دارای حداقل میزان تابش هستند. بعلاوه، عمق نفوذ آن‌ها به داخل پوست بسیار کم است بنابراین، آن‌ها خطر سرطان ندارند.

دستگاه لیزر دایود مورد تایید چه سازمان‌هایی است؟

یکی از موار حائز اهمیت در حوزه زیبایی و پزشکی این است که ابتدا شما چک کنید که ایا حوزه انتخابی شما دارای استانداردهای لازم است یا خیر؟ همانطور که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، دستگاه‌ها و قرص‌های ضد استاندارد زیادی در حیطه پزشکی و خصوصا حیطه زیبایی جان هموطنان ما را به خطر انداخته است. به همین خاطر به این مساله باید دقت کرد.

دستگاه لیزر دایود از معدود دستگاه‌های حذف موی بدن است، که مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) قرار گرفته است . همچنین دارای تاییدیه CE اروپا و ISO13485 و تاییدیه وزارت بهداشت ، اداره تجهیزات پزشکی  و انرژی اتمی ایران می‌باشد.

آیا لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر دایود درد دارد؟

ایا نگران دردناک بودن لیزر هستید؟ فکر میکنید که ممکن است لیزر نیز مانند اپیلاسیون درد آور باشد؟ لیزر موهای زائد دایود نانومتر تقریباً بدون درد است و برای از بین بردن موهای زائد کل بدن موثر است. در مقایسه با روش سنتی حذف موهای زائد ، دستگاه لیزر دایود ایمن‌تر، سریعتر ، بدون درد و بسیار موثرتر است.

هنگامی که شما در حال استفاده از دستگاه لیزر هستید، هیچ دردی را احساس نخواهید کرد ولی ممکن است کمی احساس قلقلک به شما دست بدهد. این دستگاه لیزر دارای خنک کننده است پس اصلا نگران سوختگی ناشی از لیزر نباشید که این مورد اصلا امکان پذیر نیست.

آیا دستگاه لیزر دایود باعث روشن شدن پوست می شود؟

همانطور که میدانید این دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد مورد استفاده قرار میگیرد و اینکه توقع داشته باشید که موجب روشن شدن پوست هم بشود، توقع زیادی است. این دستگاه لیزر می تواند با حذف موهای زائد و پنهان شدن ریشه آن‌ها کمی به روشن شدن پوست شما کمک کند که این می‌تواند فقط یک یا دو درجه تاثیر گذار باشد. دستگلاه لیزر روشن کننده پوست با این دستگاه لیزر کاملا متفاوت است.

کلام آخر درباره لیزر دایود

اگر شما میخواهید برای از بین بردن موهای زائد خود به یک کلینیک زیبایی مراجعه کنید دایود میتواند یک انتخاب فوق العاده باشد یا اگر پزشکی هستید که قصد خرید دستگاه لیزر دایود را دارد، میتوانید با مشاوران فروش ما در تماس باشید و با شرایط ویژه و حتی به صورت اقساطی دستگاه را خریداری نمایید. شرکت بین المللی طاهر تاج مادر یکی از برترین وارد کننده‌ها و مونتاژ کننده‌های دستگاه‌های لیزر در کشور می‌باشد. جهت مشاوره با مشاورین ما از لینک زیر کمک بگیرید.

مشاوره جهت خرید دستگاه لیزر دایود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *