هزینه لیزر پوست چه قدر است؟

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

پوست، به خصوص پوست صورت مهم ترین نقش را در زیبایی ایجاد می کند. جای جوش، خال، زگیل و… از موارد آسیب پوستی به شمار می روند که سطح پوست را ناهموار می کنند. آسیب های پوستی بسیار ناخوشایند و آزار دهنده به خصوص برای خانم ها با روش های گوناگونی از بین می روند. یکی از راه های رمان روش لیزر پوست با دستگاه های استاندارد و معتبر است. لیزر پوست، روش سریع برای از بین بردن موهای زائد نیز به شمار می رود که استفاده در این مورد، بسیار رایج است. در ادامه مطلب به توضیح لیزر پوست، انواع کاربرد های آن و اینکه هزینه  لیزر پوست چه قدر است می پردازیم.

لیزر پوست چیست؟

لیزر دستگاهی است که با استفاده از نور شدید به درمان انواع بیماری های پوستی کمک می کند. بدین صورت که انرژی نوری بسیار بالایی را در نقاط آسیب دیده پوست متمرکز و با برداشتن آن ها، اقدام به درمان می کند. به طوری که انواع چین و چروک، کک و مک، لک ها، و اسکار ها از بین می روند و ظاهر پوست، یکنواخت و صاف می شود. علاوه بر آن با استفاده از لیزر می توان بافت پوست را برش داد و رگ خون را بست، به لیزر پوست به علت خاصیت ضد پیری و جوان کنندگی که دارد لیزر جوان ساز و به علت جدا کردن لایه های ضایعات پوستی آسیب دیده و لیزر پیلینگ نیز می گویند.

هزینه لیزر

 

کاربرد های لیزر پوست

لیزر پوست، کاربرد ها و فواید بسیار دارد که با استفاده از آن می توان به درمان یا پیش گیری بسیاری از مشکلات اقدام نمود. برخی کاربرد های رایج لیزر پوست عبارتند از:

  • برطرف کردن چین و چروک صورت و لایه برداری سطحی و عمقی
  • لیفت و جوان سازی پوست
  • از بین بردن کک و مک انواع لک های پوستی مانند لک صورت در اثر بارداری
  • درمان و از بین بردن جای زخم جوش و آکنه
  • از بین بردن آثار تاتو و پاک کردن آن
  • از بین بردن استرچ مارک ها ( ترک های پوستی ) که در اثر کم و زیاد شدن وزن یا در اثر بارداری ایجاد می شوند.
  • از بین بردن آثار ماه گرفتگی، واریس، ضایعات عروقی
  • برداشتن انواع خال و ضایعات پوستی
  • همچنین یکی از مزایای لیزر پوست، رفع موهای زائد است.

بنابراین بسیاری از مشکلات پوستی که ممکن است باعث نگرانی و دلشوره شما شده باشد، تنها با مراجعه به پزشک و تجویز او به استفاده از لیزر، درمان می شوند.

رفع چین و چروک پوست با لیزر

چین و چروک صورت ممکن است در هر سنی ایجاد شود. از عوامل کلی به وجود آورنده آن می توان به سبک زندگی، وراثت و افزایش سن اشاره کرد. ایجاد چین و چروک در هر سنی ناخوشایند است و زیبایی و طراوت پوست را از بین می برد. امروزه لیزر با لایه برداری از پوست، به درمان چین و چروک صورت کمک می کند چنانچه به وسیله آن می توان خطوط زیر چشم، خط خنده، چروک پیشانی، خط های دور لب و… را از بین برد. البته لازم به ذکر است که قبل از هرگونه اقدامی برای انجام لیزر، ابتدا با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک مشورت کنید. البته لیزردرمانی برای از بین بردن چروک های پوست های تیره یا دارای جوش ممکن است کارآمد نباشد.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

لیزر و جای جوش، زخم و اسکار

جای جوش، زخم یا اسکار، سطح پوست را ناهموار می کند. ممکن است در اثر حادثه ای صورت شما بخیه شده باشد و آثار بخیه بر پوست برایتان آزار دهنده باشد. یکی از فواید لیزر پوست از بین بردن جا و آثار به جا مانده از کندن جوش و زخم صورت است. لیزر با تاباندن اشعه خود روی پوست، فیبرو پلاست های پوست را که با ایجاد بافت همبند به درمان زخم کمک می کند به ساخت کلاژن و الاستین، تحریک می کند؛ بنابراین جای جوش و زخم از بین رفته و سطح پوست صاف می شود. لیزر های از بین برنده جای جوش به دو دسته ی تخریبی و غیرتخریبی تقسیم می شوند.

  • لیزر های تخریبی:

رایج ترین لیزر های تخریبی،‌ لیزر Erbium و CO2 هستند که می توانند به تخریب پوست تا هر عمقی بپردازند. لشعه این لیزر توسط آب درون بافت پوست جذب و به ذوب یا بخار کردن لایه های آسیب دیده می پردازد. با کمک این لیزر، جای جوش و اسکار از بین می رود و بافت کلاژن زیر پوست محکم و سفت می شود. دوره نقاهت و درمان با لیزر تخریبی،‌ طولانی و نیازمند دقت و مراقبت است.

  • لیزر های غیرتخریبی:

با استفاده از لیزر های غیرتخریبی،‌ بافت آسیب دیده پوست از بین نمی رود، بلکه با تحریک سلول های پوستی،‌ تولید کلاژن را افزایش و باعث محکم و سفت شدن پوست و پر شدن جای جوش می شود. البته ممکن است تاثیر لیزر های غیرتخریبی چندان زیاد نباشد، اما بعد از درمان با آن ها، فرد دوره ی نقاهت کوتاه تری را سپری می کند. رایج ترین لیزر های غیرتخریبی نیز جهت از بین بردن جای جوش، دیود و Ndyag هستند.

لیزر و از بین رفتن دائمی موهای زائد

شاید یکی از جذاب ترین موارد استفاده از لیزر های پوست، از بین بردن دائمی موهای زائد است. از بین بردن موهای زائد دغدغه بسیاری از افراد است، چنانچه با استفاده از روش های مختلف به رفع آن ها اقدام می کنند. اما هیچ کدام از شیوه ها دائمی و همیشگی نیست. لیزر موهای زائد، با تاثیر بر فولیکول های پوست که به تولید و ساخت مو ها می پردازند، به آن ها آسیب می رساند تا حدی که دیگر قادر به ساخت مو نباشند؛ بدین صورت رشد مو متوقف می شود. از لیزر موهای زائد می توان برای هر نقطه ای از بدن استفاده کرد. با کمک لیزر رشد موهای زائد صورت، بکینی، زیر بغل، خط ریش و… از بین می رود. البته لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد نیازمند وقت و حوصله و حداقل ۴ تا ۶ جلسه درمانی یک یا کم تر از یک ساعته است.

لیزر راهی برای از بین بردن موهای زائد

لیزر های پرکاربرد برای پوست

همانطور که گفتیم، لیزر ها به دو روش تخریبی (تهاجمی) و غیرتخریبی (غیر تهاجمی) کار می کنند. حال در ادامه مطلب به معرفی انواع لیزر های پوستی و فواید و مضرات آن می پردازیم.

  • لیزر CO2 (دی اکسید کربن):

لیزر CO2 که از لیزر های تخریبی به شمار می رود،‌ رایج ترین و قدیمی ترین دستگاه لیزر است که با انرژی زیاد و اثر تخریبی خود، به رفع انواع آسیب های پوستی مانند جای جوش، زخم، برداشتن خال و … کمک می کند. از فواید آن می توان به درمان سریع و از مضرات آن می توان به دوره نقاهت طولانی و ایجاد خارش، زخم و… اشاره کرد. البته نوع جدید لیزر های CO2 که لیزر فرکشنال نام دارد، عوارض کم تری دارد و دوره های نقاهت آن ها نیز کم تر است. لیزر های فرکشنال به درمان لک های مقاوم و ترک و منافذ پوست و… می پردازد.

  • لیزر Erbium:

لیزر اربیوم نیز در دسته لیزر های تهاجمی قرار دارد، اما عوارض کم تری نسبت به لیزر های CO2 ایجاد می کنند و دوره نقاهت درمان با آن ها کم تر است. کاربرد این لیزر بیش تر جهت جوان سازی پوست است؛ به طوریکه با برداشتن لایه ی نازکی از پوست به درمان چین و چروک های سطحی و ظریف صورت، گردن و دست ها، جای جوش و… کمک می کند. از عوارض ان می توان به ورم، قرمزی و… اشاره کرد. دوره نقاهت آن ممکن است تا دو هفته به طول انجامد.

  • لیزر دایود:

لیزر دایود با دو کارایی متفاوت در دسترس است. یکی از موارد استفاده از آن که رایج تر است، ‌از بین بردن موهای زائد و دیگری از بین بردن جای جوش و اسکار است. ضایعات پوستی پس از ۳ تا ۴ جلسه درمان با لیزر دایود از بین می روند.

  • لیزر اندیاگ:

لیزر اندیاگ نیز،‌ هم در رفع ضایعات پوستی، جای جوش،‌ واریس و از بین بردن جای تتو و رفع موهای زائد موثر است. لیزر اندیاگ با ایجاد طول موجی، انرژی شدید را به نقاط مورد نظر می تاباند و با تولید گرما آن ها را از بین می برد. درمان ضایعات عروقی با این لیزر تا حدودی قابل بازگشت و ناموثر است. استفاده از لیزر اندیاگ ممکن است موجب درد، قرمزی، خارش و ورم نیز بشود.

  • لیزر الکساندرایت:

کاربرد این لیزر بیش تر در رفع موهای زائد است اما با استفاده از ان می توان تتو را از بین برد و لک های پوستی را نیز درمان کرد. البته کاربرد لیزر الکساندرایت بسیار گسترده تر است. طول موج انرژی شدیدی که این لیزر تولید می کند به گرما تبدیل می شود. این لیزر با استفاده از فرآیند فتوترمولیز بافت آسیب دیده را تخریب می کند؛ همچنین این لیزر هیچ آسیبی به بافت های اطراف ناحیه مورد نیاز دارد نمی کند. استفاده از این لیزر ممکن است دردناک باشد و عوارضی مانند قرمزی، ورم و خارش به همراه داشته باشد. علاوه بر آن ممکن است در رنگ دانه های پوست نیز تغییر ایجاد کند. .

چه کسانی کاندید استفاده از لیزر پوست هستند؟

اگرچه لیزر به رفع انواع عارضه های پوستی کمک می کند، اما استفاده از آن برای همه افراد مجاز نیست، استفاده از لیزر برای اشخاص زیر مناسب تر است:

  • شخصی که جنس پوست او به صورتی باشد که به دلیل عوارض ناشی از لیزر زخم نشود.
  • فردی که پوست او الاستیک و بدون چربی است.
  • شخصی که سابقه پزشکی خاصی ندارد، گزینه مناسب تری جهت درمان با لیزر به شمار می رود.
  • شخصی که انتظارات غیر واقعی از نتایج لیزر نداشته باشد و به این امر واقف باشد که ممکن است درمان با لیزر نتیجه فوق العاده ای نداشته باشد.
  • افرادی که رنگ پوست آن ها روشن تر است، از درمان با لیزر نتیجه بهتری می گیرند.

افراد زیر کاندید مناسبی جهت درما با لیزر محسوب نمی شوند:

  • اشخاصی که پوست آن ها عیوب جزئی دارد، کاندید خوبی برای استفاده از لیزر جوان سازی نیستند؛ زیرا لیزر همانند یک جراحی ممکن است عوارضی سخت و دوره نقاهت طولانی داشته باشند که پیشنهاد می شود جهت رفع عیوب جزئی از روش های ساده تر استفاده شود.
  • اشخاص با پوست تیره، به دلیل تعداد زیاد رنگ دانه های پوست آن ها موجب جذب بیش تر انرژی می شود ممکن است کاندید مناسبی جهت درمان با لیزر پوست نباشند.

اقدامات لازم پس از لیزر درمانی

درمان با لیزر، عوارض و علائمی دارد و شما باید جهت مراقبت از پوست یک سری نکات را رعایت کنید. بعد از اتمام جراحی با لیزر احتمال دارد که پزشک محل جراحی شده را پانسمان کند. پس از ۲ ساعت پانسمان را بردارید و محل را به خوبی چرب کنید تا پوسته پوسته نشود. علائم لیزر مانند خارش، قرمزی و … ممکن است تا ۷۲ ساعت به طول انجامند. بهبود کامل عوارض ناشی از لیزر ممکن است تا ۲۱ روز طول بکشد می توانید جهت پوشاندن قرمزی و التهاب پوست خود، از لوازم آرایشی استاندارد استفاده کنید.

لیزر و قیمت آن

هزینه لیزر پوست چقدر است؟

هزینه پوست به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به میزان آسیب پوستی، ناحیه آن، رنگ پوست، سابقه پزشکی بیمار و تعداد جلسات مراجعه به کلینیک لیزر اشاره کرد؛ همچنین مهارت و توانایی پزشک معالج و میزان دستمزد او نیز در هزینه لیزر پوست تاثیر گذار است. البته لازم به ذکر است که هزینه لیزر پوست از شهری به شهر دیگر نیز تغییر می کند.

سخن آخر

جهت اقدام به درمان ناهنجاری های پوستی با لیزر، ابتدا پزشک با تجربه و ماهری را انتخاب کنید، سپس با در نظر گرفتن عوارض و مدت دوره نقاهت و همچنین برآورد هزینه های درمان، تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید یا خیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *