هفت نکته که باید قبل از Liposonix بدانید


لیپوسونیکس (Liposonix) در واقع دستگاهی است که برای کاهش اندازه دور کمر و نابود کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. این دستگاه در واقع از موج‌های فراصوت متمرکز شده استفاده می‌کند که بافت‌های چربی را به صورت دائمی تحت تاثیر قرار می‌دهد. لیپوسونیکس بافت‌‌ها و سلول‌های چربی را بدون نیاز به چربی و کمترین عوارض جانبی برطرف می‌کند. برای چند دهه، افراد برای رفع چربی از شیوه‌های مختلف مثل تزریق، کمربند، تمرین و دیگر روش‌های عمل جراحی استفاده می‌کردند. در واقع تا به امروز عمل لیپوساکشن تنها روش مخصوص به رفع چربی در نقاط مخصوص بود اما حالا دستگاه لیپوسونیکس به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

لیپوسنیکس چگونه کار می‌کند؟

این درمان از تکنولوژی مخصوص موج‌های فراصوت با قدرت بالا و به صورت متمرکز یا HIFU برای نابود کردن بافت‌های چربی با امنیت بالا استفاده می‌کند در حالی که روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی نداشته باشد. لیپوسونیکس در واقع انرژی موج فراصوت را یک یا دو سانتیمتر زیر پوست متمرکز می‌کند. سلول‌های چربی تحت تاثیر HIFU قرار می‌گیرند. در نهایت این عملیات باعث می‌شود که اندازه دور کمر چهار تا پنج سانتیمتر در زمان یک ساعت کاهش پیدا کند. این درمان بسیار آسان بوده و هیچ سوختگی یا دیگر آسیبی به پوست وارد نمی‌شود.

بعد از درمان چه اتفاقی به سر چربی‌ها خواهد آمد؟

مختل شدن فعالیت چربی ها سیستم ضد التهاب و بهبود بدن را فعال می‌کند. سلول‌های مخصوصی به اسم Macrophage به سمت چربی‌ها حمله‌ور می شوند. Machrophageها سلول‌های چربی را به سمت غدد لنفاوی و سپس کبد انتقال خواهد داد. سپس کبد چربی مد نظر را مانند چربی که در غذا وجود دارد در متابولیسم استفاده می‌کند.

بهترین افراد برای درمان لیپوسونیکس

این شیوه درمانی برای استفاده روی آقایان و بانوان مناسب است. باید گفت که چربی موجود حداقل باید 1 اینچ عمق داشته باشد. لایه چربی کمتر از یک اینچ نیازی به درمان ندارد. همچنین وزن بدن شما باید به وزن ایده‌آل بدنتان نزدیک باشد. افرادی با شاخص توده بدنی کمتر از 30، کاندیدای مناسبی برای این عمل هستند. اگر شاخص توده بدنی شما بیش از 30 باشد، بهتر است که عمل لیپوساکشن را انجام دهید. در حال حاضر استفاده از لیپوسونیکس در ناحیه شکم مناسب است.

انتظار از این شیوه درمانی چه قدر است؟

لیپوسونیکس به صورت دائم سلول‌های چربی را در نقطه درمان شده تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک جلسه درمانی در منطقه مورد نظر پیشنهاد می‌شود که به یک ساعت زمان نیاز دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بعد از سه ماه از انجام درمان به صورت میانگین اندازه دور کمر 4.6 سانتیمتر کاهش پیدا می‌کند. البته در حال حاضر این تحقیقات برای نسل اول از دستگاه‌های لیپوسونیکس انجام شده و نسل دوم هنوز دارای آمار دقیقی نیست.

عوارض جانبی لیپوسنیکس چیست؟

عوارض جانبی این عمل معمولا بسیار کم و سطحی است. بیماری که از لیپوسونیکس نسل دوم استفاده می‌کند تقریبا دردی را حس نمی‌کنند یا این درد به حدی کم است که مد نظر گرفته نمی‌شود. بعضی از بیماران شاید تورم، قرمزی و یا کبودی را در منطقه درمان شده مشاهده کنند. قرمزی معمولا چند ساعت بعد از عمل رفع می‌شود و تورم نیز تنها در چند روز بدون نیاز به نگه‌داری خاص رفع خواهد شد.

آیا لیپوسونیکس باعث کاهش وزن می‌شود؟

لیپوسونیکس در واقع یک دستگاه کاهش وزن فراصوت نیست! سلول‌های چربی به صورت دائم تحت تاثیر قرار می‌گیرند اما چربی داخل سلول‌ها از بین نمی‌روند. این چربی‌ها همانطور که اشاره شد به کبد بازگشته و به عنوان ماده مغذی بدن مورد استافده قرار می‌گیرند. وقتی این چربی توسط کبد تجزیه شد، این چربی به سلول‌های چربی در بدن باز می‌گردد. در نتیجه از لیپوسونیکس نمی‌توان به عنوان دستگاه کاهش وزن استفاده کرد. این دستگاه صرفا چند سانتیمتر از مشکلات شما خواهد کاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *