پوست‌های حساس و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

پوست‌های حساس و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد

پوست‌های حساس و استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد


شاید یکی از بزرگترین سوال‌ها در مورد استفاده از دستگاه لیزر دایود این باشد که آیا استفاده از این راهکار می‌تواند باعث به وجود آمدن اسکار روی پوست صورت شود؟ این نگرانی کاملا قابل درک است، هر چه باشد هیچ فردی علاقه ندارد که از لیزر روی صورت خود استفاده کند. البته باید گفت که دستگاه لیزر شانس به وجود آوردن اسکار را خواهد داشت. قبل از اینکه درمان را آغاز کنید، به شما فرمی داده می‌شود که بر اساس آن شما رضایت کامل خود را اعلام کرده و عواقب ناشی از به وجود آمدن عوارض جانبی را بر عهده می‌گیرید. اگر شاهد تغییر رنگ در پوست و رنگدانه ها باشید، معمولا بعد از چند هفته بعد از عمل رفع خواهند شد. با همه این موارد، ریسک به وجود آمدن اسکار در حین درمان لیزر بسیار کم است. به وجود آمدن اسکار نیز به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد:

  • مهارت، تجربه و تمرین‌های فرد معالج که از لیزر روی پوست شما استفاده می‌کند
  • قابلیت بدن شما برای ترمیم
  • مقدار ملانین در رنگدانه‌های پوست شما
  • نوع دستگاه لیزری که برای درمان استفاده می‌شود

بسیاری از افراد شاهد تغییر رنگ رنگدانه‌های پوست بعد از درمان از طریق دستگاه لیزر هستند. بدین ترتیب شاید رنگ پوست تیره یا روشن‌تر از قبل از درمان شود. در حالی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند این تغییر در رنگ پوست همان اسکار است اما باید گفت که در حقیقت اینگونه نیست. این تغییر رنگ بعد از انجام عمل لیزر معمولا بعد از چند روز تا حداکثر چند هفته به صورت خودکار برطرف می‌شود.

 

مهارت کلید اصلی برای رسیدن به نتیجه مناسب

حقیقت این است که اسکار یکی از عوارض جانبی بسیار نادر در عمل لیزر است اما اگر این فرآیند پزشکی تحت نظر یک متخصص با تجربه بالا انجام شود، این ریسک به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به خصوص وقتی تایید شود که پوست و موی شما برای انجام عمل لیزر مناسب است بسیاری از ریسک‌ها به حداقل می‌رسد. بسیاری از افرادی که شاهد عوارض جانبی و اسکار هستند، درمان برای آنها زیر نظر فردی بی تجربه انجام می‌شود. وقتی درمان تحت نظر فردی بی تجربه انجام شود شاید نفوذ زیادی به پوست انجام شود و در نهایت اسکار به وجود آید. به خاطر اینکه پوست‌های مختلف صرفا با یک نوع دستگاه لیزر درمان نمی‌شوند. بسیار مهم است که شما برای درمان از طریق دستگاه لیزر حتما به فردی متخصص، با تجربه و با مهارت بالا مراجعه کنید تا شانس به وجود آمدن عوارض جانبی کاهش پیدا کند.

برای انتخاب کردن فردی مناسب چه فاکتور‌هایی مد نظر است؟

  1. در ابتدا باید گفت که نگذارید قیمت‌ها باعث شود که شما تصمیم نادرست بگیرید. وقتی به کلینیک‌های مختلف مراجعه کنید قطعا تفاوت قیمت‌ها را درک خواهید کرد. باید گفت که استفاده از دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد به هیچ عنوان عملی ارزان قیمت نیست. به همین خاطر فریب تبلیغات و قیمت‌های پایین را نخورید. عمل‌های لیزر با قیمت بسیار پایین می‌توانند امکان بروز عوارض جانبی را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. همچنین اگر شاهد عوارض جانبی نباشید، قطعا نتیجه مناسبی را نخواهید دید.
  2. از مهارت و تجربه پزشک معالج مطمئن شوید. در حالی که انجام عمل لیزر به صورت کلی امن است اما اگر فرد معالج تجربه مناسبی در درمان نداشته امکان به وجود آمدن عوارض جانبی افزایش پیدا می‌کند. بهتر است که از سابقه فردی که معالجه شما را بر عهده دارد اطلاع داشته باشید.

البته در کنار این دو فاکتور اصلی، نکات دیگری است که می‌توانید به آنها توجه داشته باشید. مثلا باید بدانید که چه فردی روی عمل شما نظارت می‌کند. همچنین باید قبل و بعد از عمل از بدن شما تصویر برداری شود تا درک بهتری از نتیجه به دست آمده و پیشرفت داشته باشید.

کاهش ریسک و مخاطرات

برای جلوگیری از به وجود آمدن مخاطرات و همچنین اسکار شما می‌توانید از راهکار‌های زیر استفاده کنید:

  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. وقتی درمان لیزر را انجام می‌دهید، به شما گفته می‌شود که بعد از عمل باید پوست درمان شده را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. این ناحیه از پوست بسیار حساس خواهد شد.
  • بعد از درمان از کیسه یخ استفاده کنید. کیسه یخ کمک می‌کند که حس ناراحتی روی پوست برطرف شده و قرمزی و تورم نیز تسکین پیدا کند.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید. برخی از داروها می‌توانند باعث به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *